Spring naar bijdragen

xj remt achter beter dan voor ???


barry32
 Share

Recommended Posts

Ik zou in ieder geval de boel eens loshalen en goed schoonmaken. Kijk dan meteen af alles goed wil bewegen, of dat er aan de bewegende delen misschien wat vet moet. ( niet teveel uiteraard) Wat natuurlijk ook kan, is dat je voorremmen de problemen veroorzaken! Gaat je auto bijv. sterker remmen wanneer hij even gereden heeft? Dan zit het probleem vermoedelijk voor....

Ook in dat geval: Schoonmaken, en de toestand van de schijven / blokken. en klauwen bekijken!

Succes!

( en wees voorzichtig, 't is wel je remsysteem....)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bekend verschijnsel! Heb ik ook last van. Komt denk ik door de trommelremmen.

De eerste keer remmen na een tijdje stilstaan en vocht/nat weer en de boel blokkeert achter. Nu ik het weet rem ik altijd eerst heel geleidelijk alvorens de remmen gewoon te belasten. Dat helpt wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn 88 er XJ.

Ik ben er toen eens naar gaan kijken en toen bleek dat de voering van de achterremmen op was.

Op het eerste gezicht toen ik de oude met de nieuwe vergleek zou ik zeggen "die zijn nog lang niet op"

Maar toch maar vervangen want het lag toch al open, en wat denk je met de nieuwe voering erop remde hij weer als vanouds.

Dus ik ben blij dat ik het daarmee opgelost heb.

Want dat slippen en trekken naar een kant van achteren vind ik niet prettig.

Grtzzzzz JeePieRo

rolleyes.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...