Spring naar bijdragen

GROOT HANDEL


simpleman
 Share

Recommended Posts

Ik ben sinds april 2004 in het bezit van een GC bouwjaar 1997.

Bij de groothandel gekocht. Nu zijn we al enige tijd verder en nog steeds een paar dingen die moeten worden gerepareerd onder garantie.

1. Er zit een hinderlijke zoem in het achter karden aan de rechterkant.

2. Een fout in de boord computer. Deze geeft steeds aan dat er een fout in de achter lichten zit. Nu is hij al een aantal keren bij de groothandel terug geweest.

Toch zit er niet veel schot in de reparaties.

Wie heeft er ook deze ervaring. Is er iemand die weet wat ik kan doen om de reparaties wat voorspoediger te laten verlopen.

b.v.d. sad.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi simpele man biggrin.gif

Ik koop brood en wijn in de groothandel, maar kan je daar ook auto's kopen ?????

Wat precies bedoel je met een groothandel, de meeste echte handelaren zijn niet echt garage bedrijven maar handelen alleen in auto's en als je er voor iets komt heb je meestal pech!!!! mad.gifmad.gif

Dus omschrijf die groothandel eens nader, deznoods met naam.

Groeten Bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit bericht en eigenlijk ook dat van Piet uit Rijswijk (zie ander topic) geeft aan dat verkeerde keuzes (al of niet door dommigheid, goed vertrouwen of eigenwijsheid) vaak leiden tot klachten over een product.

Hoezo groothandel voor JEEP ? koop je ze per gros ? huh.gifhuh.gif

Hoezo shit-car als de service net zo goed door jezelf zonder verstand van zaken had kunnen worden gedaan ? cry.gifcry.gif

Elke auto mankeert wel eens wat, de een meer dan de ander, maar al dat geklaag geeft een verkeerd idee van de auto (tenzij de klagers een flink deel van de gebruikers vertegenwoordigen) en meer een beeld van de ondeskundigheid van kopers en monteurs. frusty.gif

Mijn idee :

Ben je deskundig : koop bij een handelaar of particulier, kijk uit je doppen en sleutel er op los. thumbsup.gif

Ben je ondeskundig : koop bij een partij waar je (na inlichtingen te hebben ingewonnen bij meerdere tevreden en ontevreden mensen) service en garantie op niveau kunt verwachten (kost wat maar levert je ook wat) of wordt goeie maatjes met iemand die op dit forum uitblinkt als deskundig sleutelaar ! (maar of die op een grote fanclub zit te wachten ?). rolleyes.giflaugh.gifph34r.gif

Een auto is een auto, een JEEP is een emotie ! wub.gifwub.gifwub.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja van mij ook prettige en simpele dagen

we zullen wel nooit begrijpen welke groothandel jeeps verkoopt

Was in ieder geval niet bij de Makro. Daar koop je alleen maar lieren

Volgende aktie van de 4500 kg bumperlier is in Maart minder dan eur 400 ( uit betrouwbare bron)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Hallo luitjes

Na een kleine werk onderbreking van 6 weken ben ik weer in ons koude kikker landje. Dus hier het vervolg op mijn GC problemen.

Er zijn schijnbaar nogal wat mensen die niet weten bij welke groothandels je auto’s kan kopen. Dus hier even een paar bedrijven zodat ook zij dit woord in hun woordenboek kunnen opnemen.

Autoeuro Nieuwendijk in Nieuwendijk (of Damen auto’s uit Gorinchem)

Piet Bax in Veen

De Groot inUtrecht

Er zijn 2 dingen niet in orde met mijn GC. Het rechter achter wiel heeft een bijgeluid dat lijkt op het blijven hangen van een remschoen. Dit heeft men nagekeken en blijkt uit het achter cardan te komen.

De achterlichten staan in alarm als of er een bolletje stuk is.

Deze gebreken waren met de proefrit al gemeld en men zou dit keurig voor me gaan verhelpen.

Toen ik thuiskwam gelijk even bellen met de leverancier van mijn auto om te kijken hoe men dacht mijn problemen op te gaan lossen. Ze hebben toch immers zo’n 6 weken de tijd gehad om met een goede oplossing te komen. Dit was ze toch niet gelukt sad.gif

Nu staat er in mijn koopcontract volledige garantie voor 5000 KM. Dit omdat ik mijn auto net kocht voor ik weer eens 6 weken ging werken.

Men vond het sonde om de eerste ander halve maand mijn garantie te laten verlopen als mijn GC alleen geparkeerd stond dus vandaar de 5000 KM garantie

We zijn nu ongeveer een jaar verder en de 5000 KM heb ik ook al gereden. Toch zijn er nog steeds dezelfde problemen. Nu ga ik nog een keer na de leverancier om hem een laatste kans te geven mijn problemen op te lossen. Mocht hij dit nog niet willen dan zal ik zijn naam bekent maken zodat niet nog een Jeep liefhebber dezelfde ellende krijgt.

Groet,

Simpleman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap de term 'groothandel' nog niet, maar ben dan ook geen ingewijde in handelarenland. biggrin.gif

Maar hoe het ook zij, afspraken moeten worden nagekomen al kocht je 'm bij een wijngroothandel. Maar zo te lezen komt de naam binnenkort hier wel te staan en kan die op de schandpaal?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik ga morgen weer voor een week of 6 naar Singapoer.

Dus zal jullie even de laatste stand van zaken laten weten.

Na een hoop gebel met de leverancier van mijn auto de volgende oplossingen aangeboden gekregen:

1. De computer voor alarmen van de verlichting kapot laten terugbouwen mad.gif

2. De auto inruilen tegen een andere die in een beter conditie zou zijn blink.gif

3. De auto laten repareren bij de dealer. biggrin.gif

Punt 3 kreeg ik aangeboden na een telefoon gesprek met het verkoop contract op de tafel. In het contract staan alle punten vermeld welke bij de proefrit zijn opgemerkt. Dus de leverancier kan er niet onder uit deze niet te verhelpen.

Zou hij dit doen pleegt hij contract breuk.

Als ik in mei weer thius ben zal alles toch worden gerepareerd (eindelijk)

Dus als je auto koopt bij een handelaar of garage die je niet kent:

LAAT NOTEREN OP HET VERKOOP CONTRACT WAT JE HEBT AFGESPROKEN.

Zelfs als er b.v. geen matten in liggen en je zal ze volgens de verkoper krijgen bij aflevering.

Mijn ervaring is dat er tijdens de verkoop heel joviaal word gedaan en als het geld kost word er moeilijk gedaan of worden er zelfs dingen ontkent. Dus doe net als mij en laat alles noteren dat kan wat ellende besparen.

gr.

Simpleman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Hallo

Ben een beetje druk geweest met m'n werk vandaar.

Na een kleine botsing (gelukkig niet mijn schuld) mocht mijn jeep weer naar de leverancier.

Deze beloofde me alles netjes te repareren en heeft dit ook geprobeerd. Heb nu een computer die alle talen van de wereld afbeeld. Zo komt er als er een deur open gaat: driver door ajar op het scherm.

bij de achter klep: staat er (een tekst) vervolgd door open

Hier zal ik nog even mee terug moeten. Dit is door de mijn zusje welke zo aardig was mijn jeep op te halen niet opgemerkt. Moest zelf namelijk vervroegd gaan werken en kon hierdoor mijn jeep niet afhalen.

Maar ik ben nu weer thuis om een week of vier om van mijn Jeepje te genieten.

gr Simpleman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste simpleman

mijn computer geeft ook aan dat mijn achterlichten stuk zijn maar dat doet hij alleen als ik te lang wacht met het uitzetten van mijn startonderbreking, ben ik hier op tijd mee no problemo

mischien heb je er wat aan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Ben weer terug in ons koude kikkerlandje.

Ben een aantal weken weg geweest naar Rusland. Voor de off-roaden kunje daar echt perfect terecht. Ze hebben volgens mij alleen in Moskou wegen verder is het over blubber en nog meer blubber.

Ben afgelopen vrijdag zelf aan het sleutelen geslagen aan m'n gc.

Heb ongeveer alles laten verhelpen wat met de proefrit is opgemerkt. Nu heb ik nog een punt maar dat stoort me niet zo. Als ik een deur open zet geeft hij geen driver door open maar: driver door ajar

Dit zit me wel gezegend.

Dus ik hoop dat iedereen wat van mijn elende heeft geleerd. Dan kun je na aanschaf gelijk van je jeepje genieten inplaats van uren bellen naar mensen over garantie punten die ze toch niet willen verhelpen.

gr. simpleman

Nog bedankt voor jullie steun en advies

(onderwerp gesloten)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by simpleman@Oct 17 2005, 19:45

Ben weer terug in ons koude kikkerlandje.

Ben een aantal weken weg geweest naar Rusland. Voor de off-roaden kunje daar echt perfect terecht. Ze hebben volgens mij alleen in Moskou wegen verder is het over blubber en nog meer blubber.

Als ik een deur open zet geeft hij geen driver door open maar: driver door ajar

Dit zit me wel gezegend.

gr. simpleman

Nog bedankt voor jullie steun en advies

Hoi Simpleman, dat van de deur "ajar" is standaard en betekent "open" ph34r.gifbiggrin.gif

Overigens: koud kikkerlandje? Was het zomer in de ussr?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...