bossie Geplaatst May 2, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 2, 2009 Ik zit me net te bedenken..(met 't boek op de bank want 't laat me niet los!.!.) Kan 't zijn dat ik een van de kabels uit de computer vergeten ben om op de massa te hangen??? Volgens de tekening in 't boek moeten er 3 kabels aan de massa. Als ik tenminste de goede tekening voor me heb.. Er staat niet bij of dit van de Lo of Hi is.. 2 X black / tan (al weet ik niet welke kleur dat is...) en eentje black whitte. Iemand sugestie's over de kleur en of ik die vergeten kan zijn?? De komplete kabelboom zit er in. Anders moet ik toch weer heel de kabelboom opensnijden en de kabels 1 voor 1 na lopen om te kijken waar ze naar toe lopen! Ik heb al een hoop massa kabels aangesloten maar die zijn allemaal helemaal zwart. En zwart / wit en zwart / tan(??) heb ik niet gezien maar die kunnen natuurlijk weer overlopen in gewoon zwart.. Zal niet de eerste keer zijn dat dat zo is. Gr.Karel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gympie1 Geplaatst May 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 3, 2009 volgens mijn is zwart tan zwart met bruin streepje of rondje om de draad Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst May 3, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 3, 2009 volgens mijn is zwart tan zwart met bruin streepje of rondje om de draad Moet ik wel zeker weten voordat ik er massa op zet:wacko:.. Wie weet wat er anders allemaal afbrand! Gr.Karel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst May 3, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 3, 2009 Ik ben net ff wezen kijken maar volgens mij gaat die bruin zwart naar de losse zekeringkast naast de accu!.!.. Hoe kan 't zijn dat er op de tekening in 't boek dan massa bij staat:blink:?.?.. Snap ut nie meer.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 3, 2009 Welk boek heb je? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst May 3, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 3, 2009 Welk boek heb je? Hynes.. (ik weet 't.. er zijn betere.. maar moet 't nu doen met wat ik heb..) Zal ik de tekening ff inscannen van de tekening die ik bedoel?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 3, 2009 Doe maar eens.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst May 3, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 3, 2009 Komt ie.. (als 't mee zit..) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst May 3, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 3, 2009 Ik had 'm kunnen draaien maar dan past ie niet in de scanner.. Is het een beetje te lezen als je 'm helemaal opend en vergroot? Ik bedoel die 3 die van de computer af komen waar 't teken bij staat van de massa.. Mag ik die gewoon rechtstreeks op de massa zetten? En zo ja.. Hoe weet ik bij welke pin ze horen? Kan ik dat tellen vanaf het boek? Gr.Karel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 4, 2009 Het is niet duidelijk genog om een antwoord op te geven. Roep de pin nummers eens... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst May 4, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 4, 2009 Het is niet duidelijk genog om een antwoord op te geven.Roep de pin nummers eens... Wordt vandaag een beetje moeilijk of vanavond laat.. Het is zo'n multi stekker met 3 rijen van 20. Totaal 60 pinnen. Er staan maar een paar nummers op maar ik kan kijken of ik aan de kleuren kan zien welke pinnen 't zijn. Vanavond meer! Gr.Karel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst May 4, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 4, 2009 Zojuist ff met een maat van me cricis beraad gehad en tot de conclussie gekomen om 'm weg te brengen.. Ik ben 't er niet helemaal mee eens maar toch.. Morgen probeer ik 't nog voor 1 keer en als er dan geen verbetering in zit gaat ie weg naar "de exper". Had 't graag zelf gedaan maar dit gaat nog net iets boven m'n pet en over 2 en 'n halve week moet ie compleet klaar zijn voor z'n eerste modderbad in Stadtoldendorf dus mischien heeft ie ook wel gelijk om 'm nu maar over te dragen en te zorgen dat ie loopt.. Als er nog sugesties zijn(die niet al te veel tijd kosten) dan hoor ik ze nog graag om ze morgen nog ff te proberen.. Gr.Karel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst May 5, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2009 IK heb 't zo ver voor mekaar dat ie donderdag avond vertrekt!.!.. Morgen nog geen tijd maar donderdag ga ik DE HELE DAG toch nog proberen of ik 'm aan de praat krijg!.!.. Woensdag wordt een lange dag voor me maar dan kan ik donderdag ook vanaf 10 s'morgens aan de gang tot 10 s'avonds. En eerlijk is eerlijk..als ie dan niet loopt is 't maar goed ook dat ik 'm weg breng. Dus!.!.. Iedereen met sugesties en idee'n van harte welkom! Moet toch te doen zijn om 'm aan de praat te krijgen? Gr.Karel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 6, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 6, 2009 't moet toch haast een kleinigheidje zijn... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst May 6, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 6, 2009 van de 60 polige steker moeten nr. 11 en 12 aan de massa zitten. [ bovenste rij zijn de nummers 1 tm 20 ] En die zijn Zwart / Bruin. Deze 2 zijn wat dikker en komen uit de ECU met een oog aan het eind. succes, siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst May 7, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 7, 2009 't moet toch haast een kleinigheidje zijn... Ben ik met je eens.. Maar hoe kan ik de PCM resetten zodat ie de code 12 er uit gooit?... Nu vlug naar bed en morgen snel aan de gang! Als iemand nog iets weet... Bellen of sms geen probleem! Ik begin er morgenvroeg aan en kom niet meer thuis(niet achter de comp) voordat ie weg moet. Gr.Karel. 06-51 50 4223 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst May 7, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 7, 2009 van de 60 polige steker moeten nr. 11 en 12 aan de massa zitten.[ bovenste rij zijn de nummers 1 tm 20 ] En die zijn Zwart / Bruin. Deze 2 zijn wat dikker en komen uit de ECU met een oog aan het eind. succes, siert. Ik zal ze morgen in ieder geval als eerste na kijken want ik ben bang dat 't een massa probleem(pje) is. Bedankt! Gr.Karel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 7, 2009 en, iets gevonden?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst May 7, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 7, 2009 en, iets gevonden?? Ik ben er vanmorgen aan begonnen om 8 en heb om 8 de moed opgegeven... vanavond dan wel.. Met pijn en moeite opgeladen en weg gebracht naar EP service in Breugel. Volgens mij is Rik ook wel bekend hier. Hij heeft morgen en anders zaterdag tijd om er naar te kijken maar gaf al aan er eerst de uitleescomputer er aan te hangen en van daar uit verder te gaan.. Het stond er wel héél vol met Jeeps en aanverwanten dus ik schrik er niet van als 't maandag wordt! Wordt vervolgd.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 12, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 12, 2009 Dinsdag.... En??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst May 12, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 12, 2009 Dinsdag....En??? Nog nix.. Ik heb gisteren toevallig Rik nog gesproken maar hij had nog niet gevonden waarom ie 't niet deed.. Hij was er wel aan bezig(geweest) maar in beginsel zat alles goed aangesloten. Vond 't al knap dat er een contact(uitlees)lamp op 't dachbord zat! Het enigste wat ie nu kan doen is gewoon alle in en uit signalen meten van de PCM.. Zijn er best veel(wat we samen ook al hadden gezien:wacko:) dus ik hoop dat het deze week wel lukt!.!.. Van de ene kant wel blij dat hij 't niet in 2 minuten gevonden heeft,anders kom ik(samen met jullie advies) een beetje knullig over! Maar ik hoop nu ook weer niet dat ie dadelijk een week nodig heeft voordat 't zover is! Anders wordt 't toch nog een duur ding! Maar zo vlug ik iets heb gehoord over het hoe en wat en waarom, dan horen jullie 't ook. Gr.Karel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
johnnylaheij Geplaatst May 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 13, 2009 Als ik het goed heb las ik dat de brandstofpomp niet werkte. Heb je al gekeken of deze niet defect is ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hans1560 Geplaatst May 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 23, 2009 hallo is er nog nieuws rijd hij alweer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst May 28, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 28, 2009 Nieuws wel.. Hij Loopt!.!... Ze(de experts) zijn er een uurtje of 6 aan bezig geweest en hij loopt!.!.. 'T was een samenhang van omstandigheden zal ik maar zeggen. Op 't eind kwam er eigenlijk uit dat de vliegwielsensor er 0,00013 meter te ver van af hing.... (dus gewoon 0,13 mm...) Een gemiste kans zal ik maar zeggen. Op Het weekend test rijden in Stadtoldendorf hebben we gemerkt hoeveel dat is.. Als je ff vlug en hard naar boven gaat dan houd de motor in en begint te stotteren alsof hij te veel benzine krijgt. Ff helpen met een beetje tikken op de sensor en het loopt weer goed! Ik had via via gehoord dat tussen de 6 en 12 mm altijd goed was maar nu blijkt dat je hooguit 0,06 tot 0,5 MILIMETER er tussen mag hebben.. De volgende ligt nu klaar en hopelijk gaat dat wat makkelijker. Het onderblok van een 4,2 met een kop van een 4.0 Lo... Maximaal koppel met een minimum aan kabels. Zal nog wel een winter duuren voordat 't klaar is... Eers maar m'n 5.9 aan de gang zien te krijgen want die heb ik uitgeleend gehad en stond in eens stil... Gewoon altijd goed gelopen en ff boodschappen doen en niet meer lopen. Wel benzine en lucht maar totaal geen ontsteking meer... Beetje vreemd dat ik nu aan de vliegwiel sensor twijfel???? Gr.Karel. ps.ik noem mezelf geen exper maar denk nu onderhand dat ik wel mee kan praten.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst May 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 28, 2009 Mooi man! Veel plezier ermee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.