zino Geplaatst February 16, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 16, 2009 wie weet hier raad over vandaag start ik de jeep en die rookt als een stoomboot en de rook ruikt verbrand weet er iemand wat hier fout is gegaan het blok draaid ook niet standvastig meer heb de jeep eventjes laten draaien maar het blijft roken de rook is een beetje blauw maar ook wit iemand een idee wat hier mis is gegaan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeep cj7 Geplaatst February 16, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 16, 2009 blauw duid op te veel olie bij u verbranding, wit op water ma da is wss door de koude doe eens een compressie test Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst February 16, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 16, 2009 blauw duid op te veel olie bij u verbranding, wit op water ma da is wss door de koudedoe eens een compressie test zal ik morgen eens doen goed idee Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boudewijn Geplaatst February 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 17, 2009 wie weet hier raad over vandaag start ik de jeep en die rookt als een stoomboot en de rook ruikt verbrand weet er iemand wat hier fout is gegaan het blok draaid ook niet standvastig meer heb de jeep eventjes laten draaien maar het blijft roken de rook is een beetje blauw maar ook wit iemand een idee wat hier mis is gegaan Heb je ook olie in je luchtfiterhuis ?? Bij mij was het de PCV Valve. Heb deze vervangen en ook de leidingen en pijpjes. Tevens ook dat podje eh ik meen dat dat ding de EGR valve heet. Hij zit i.i.g. boven op het kleppendeksel links als je voor de auto staat. Ook daarvan de leidingen en pijpjes vervangen. Die zitten namelijk vaak helemaal dicht met smurrie. negens meer last van. Bovendien zijn dat de kosten niet. Motor liep ook meteen stuk rustiger. Spullen besteld bij rockauto.com. Top site! Succes B. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst February 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 17, 2009 Misschien de plenum gasket,zie onderstaande topic http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=10264&highlight=plenum+gasket Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tijn Geplaatst February 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 17, 2009 Witte rook kan normaliter ook een koppakking zijn, blauw is inderdaad altijd olie en dit in combi met onregelmatig draaien... Wat gebeurd er met de motortemperatuur/ koelvloeistoftemp en koelvloeistofpeil...? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst February 17, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 17, 2009 Witte rook kan normaliter ook een koppakking zijn, blauw is inderdaad altijd olie en dit in combi met onregelmatig draaien...Wat gebeurd er met de motortemperatuur/ koelvloeistoftemp en koelvloeistofpeil...? temperatuur is normaal het koelvloeistofpeil kan ik niet meer meten nu radiator is er reeds uit nu en ik kan je zeggen dat het rookt als een rookcannon mijn vrouw dacht dat de schuur in brand stond zo erg is het Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst February 17, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 17, 2009 Misschien de plenum gasket,zie onderstaande topichttp://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=10264&highlight=plenum+gasket deze heb ik enkele weken geleden vervangen en als ik een lekke koppakking zou hebben zou ik toch olie in het koelwater moeten zien hé Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst February 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 17, 2009 (bewerkt) deze heb ik enkele weken geleden vervangen en als ik een lekke koppakking zou hebben zou ik toch olie in het koelwater moeten zien hé Dat hoeft dus niet.Ligt eraan welke kant hij op lek is. Wat voor kleur had de rook precies; Blauw=olie Wit=koelvloeistof February 17, 2009 bewerkt door jeeped Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst February 17, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 17, 2009 Dat hoeft dus niet.Ligt eraan welke kant hij op lek is.Wat voor kleur had de rook precies; Blauw=olie Wit=koelvloeistof alle 2 de kleuren maar meer wit als blauw Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rick van Unen Geplaatst February 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 17, 2009 Onsteking nog wel op tijd? Klepspeling gecontroleerd? Gr Rick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst February 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 17, 2009 alle 2 de kleuren maar meer wit als blauw Lijkt veel op dat de koppakking de geest heeft gegeven.Wanneer je je bougies eruit haalt kan je goed zien welke cilinder problemen geeft.De bougie van deze cilinder heeft een duidelijk afwijkende kleur van de rest(lichter als het koelvloeistof is donkerder in geval van olie).Daarnaast is de bougie ook vaak aangegroeid(aanslag). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst February 18, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 18, 2009 Lijkt veel op dat de koppakking de geest heeft gegeven.Wanneer je je bougies eruit haalt kan je goed zien welke cilinder problemen geeft.De bougie van deze cilinder heeft een duidelijk afwijkende kleur van de rest(lichter als het koelvloeistof is donkerder in geval van olie).Daarnaast is de bougie ook vaak aangegroeid(aanslag). gisteren compressie test gedaan alle cilinders 10 druk heb de waterpomp eraf gedaan en wat is nu het rare wanneer ik hem start komt de uitlaatrook langs het waterpompkanaal eruit dus waarschijnlijk de koppakking rechtse kant alle bougies hebben dezelfde kleur zeer zwart aangekoekte olie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst February 19, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2009 koppakking en kop zelf zijn intakt cilnders ook perfect zou het kunnen dat er geen scheur in de pakking hoeft te zijn om toch water te lekken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
koelerke Geplaatst February 19, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2009 koppakking en kop zelf zijn intakt cilnders ook perfect zou het kunnen dat er geen scheur in de pakking hoeft te zijn om toch water te lekken een kop dat zie je niet altijd op het zicht deze moet binnen gedaan worden om te testen op druk of dact je dat je daar een reuzescheur ging in zien?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst February 19, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2009 Wat dus ook kan is een scheur in je kop.Deze hoef je niet met het blote oog waar te kunnen nemen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WJ-Theo Geplaatst February 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 23, 2009 bij mij was het de koppakking. Ik kon echt niet zien waar hij kapot was Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst March 3, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 3, 2009 heb nieuwe koppakingen geplaatst en hij rookt nog als een stoomboot wat ik wel heb ontdekt is dat de linkse uitlaat flink ingedeukt was zat onder het hitteshild naast de oliefilter zal er eventjes een nieuw stuk tusssen lassen maar waarschijnlijk zijn het de kleppen die versleten zijn hebben ze mij verteld Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 3, 2009 Als je compressie goed is, is dat waarschijnlijk de oorzaak..... Jammer, je had net je koppen er weer op zitten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Klaas&Heidi Geplaatst March 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 9, 2009 (bewerkt) als je compressie goed is,dan sluiten je kleppen ook nog goed.(klepgeleiding is misschien wel te ruim) heb je je kop laten vlakken voor je de pakking er in zette, je kop kan krom zijn, een scheur in je kop kan ook nog, maar meestal is het de pakking. een scheur in je blok kan ook nog,maar niet echt waarschijnlijk. succes March 9, 2009 bewerkt door Klaas&Heidi Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst March 9, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 9, 2009 als je compressie goed is,dan sluiten je kleppen ook nog goed.(klepgeleiding is misschien wel te ruim) heb je je kop laten vlakken voor je de pakking er in zette, je kop kan krom zijn, een scheur in je kop kan ook nog, maar meestal is het de pakking. een scheur in je blok kan ook nog,maar niet echt waarschijnlijk. succes heb 2 andere koppen gaan halen dit weekend ga deze monteren deze avond ben eens benieuwd wat het resultaat zal zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marc7300 Geplaatst March 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 9, 2009 alle tips helpen... heb ooit een soortgelijk probleem gehad... een ontzettend rokende en slecht lopende auto (geen jeep) had bijna alles nagekeken en dacht ook aan een koprevisie. Maar de oplossing bleek erg simpel te zijn! Het papieren luchtfilter was nat geworden (afspuiten onder kap) en aan het vergaan. Losse stukken kwamen tijdens het rijden voor de luchtmassameter en gaven verkeerde waardes door aan de inspuitcomputer, waardoor er een erg rijk mengsel werd ingespoten... wat resulteerde in grote pluimen witte rook die samen met de losgeweekte verbrandingsresten in het uitlaatsysteem soms ook blauwig leek. heb 2 andere koppen gaan halen dit weekend ga deze monteren deze avond ben eens benieuwd wat het resultaat zal zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst March 12, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 12, 2009 voila de andere koppen zitten erop maar tevergeefs de jeep rookt nog steeds ben einde raad nu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Klaas&Heidi Geplaatst March 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 13, 2009 verbruik je veel olie????? hoe zien je bougies eruit, hoe zagen de oude koppen eruit ???? foto???? je kunt ook vastgeplakte olie schraapveren hebben enz enz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst March 13, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 13, 2009 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.