Spring naar bijdragen

rokende 5.2


Recommended Posts

wie weet hier raad over

vandaag start ik de jeep en die rookt als een stoomboot en de rook ruikt verbrand

weet er iemand wat hier fout is gegaan het blok draaid ook niet standvastig meer

heb de jeep eventjes laten draaien maar het blijft roken de rook is een beetje blauw maar ook wit

iemand een idee wat hier mis is gegaan :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wie weet hier raad over

vandaag start ik de jeep en die rookt als een stoomboot en de rook ruikt verbrand

weet er iemand wat hier fout is gegaan het blok draaid ook niet standvastig meer

heb de jeep eventjes laten draaien maar het blijft roken de rook is een beetje blauw maar ook wit

iemand een idee wat hier mis is gegaan :huh:

Heb je ook olie in je luchtfiterhuis ?? Bij mij was het de PCV Valve. Heb deze vervangen en ook de leidingen en pijpjes. Tevens ook dat podje eh ik meen dat dat ding de EGR valve heet. Hij zit i.i.g. boven op het kleppendeksel links als je voor de auto staat. Ook daarvan de leidingen en pijpjes vervangen. Die zitten namelijk vaak helemaal dicht met smurrie. negens meer last van. Bovendien zijn dat de kosten niet. Motor liep ook meteen stuk rustiger. Spullen besteld bij rockauto.com. Top site!

Succes

B.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Witte rook kan normaliter ook een koppakking zijn, blauw is inderdaad altijd olie en dit in combi met onregelmatig draaien...

Wat gebeurd er met de motortemperatuur/ koelvloeistoftemp en koelvloeistofpeil...?

temperatuur is normaal

het koelvloeistofpeil kan ik niet meer meten nu radiator is er reeds uit nu

en ik kan je zeggen dat het rookt als een rookcannon

mijn vrouw dacht dat de schuur in brand stond zo erg is het

Link naar opmerking
Deel via andere websites

deze heb ik enkele weken geleden vervangen

en als ik een lekke koppakking zou hebben zou ik toch olie in het koelwater moeten zien hé :huh:

Dat hoeft dus niet.Ligt eraan welke kant hij op lek is.

Wat voor kleur had de rook precies;

Blauw=olie

Wit=koelvloeistof

bewerkt door jeeped
Link naar opmerking
Deel via andere websites

alle 2 de kleuren maar meer wit als blauw

Lijkt veel op dat de koppakking de geest heeft gegeven.Wanneer je je bougies eruit haalt kan je goed zien welke cilinder problemen geeft.De bougie van deze cilinder heeft een duidelijk afwijkende kleur van de rest(lichter als het koelvloeistof is donkerder in geval van olie).Daarnaast is de bougie ook vaak aangegroeid(aanslag).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt veel op dat de koppakking de geest heeft gegeven.Wanneer je je bougies eruit haalt kan je goed zien welke cilinder problemen geeft.De bougie van deze cilinder heeft een duidelijk afwijkende kleur van de rest(lichter als het koelvloeistof is donkerder in geval van olie).Daarnaast is de bougie ook vaak aangegroeid(aanslag).

gisteren compressie test gedaan alle cilinders 10 druk

heb de waterpomp eraf gedaan en wat is nu het rare wanneer ik hem start komt de uitlaatrook langs het waterpompkanaal eruit dus waarschijnlijk de koppakking rechtse kant

alle bougies hebben dezelfde kleur zeer zwart aangekoekte olie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb nieuwe koppakingen geplaatst en hij rookt nog als een stoomboot

wat ik wel heb ontdekt is dat de linkse uitlaat flink ingedeukt was zat onder het hitteshild naast de oliefilter

zal er eventjes een nieuw stuk tusssen lassen

maar waarschijnlijk zijn het de kleppen die versleten zijn hebben ze mij verteld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je compressie goed is,dan sluiten je kleppen ook nog goed.(klepgeleiding is misschien wel te ruim) heb je je kop laten vlakken voor je de pakking er in zette, je kop kan krom zijn, een scheur in je kop kan ook nog, maar meestal is het de pakking. een scheur in je blok kan ook nog,maar niet echt waarschijnlijk. succes

bewerkt door Klaas&Heidi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je compressie goed is,dan sluiten je kleppen ook nog goed.(klepgeleiding is misschien wel te ruim) heb je je kop laten vlakken voor je de pakking er in zette, je kop kan krom zijn, een scheur in je kop kan ook nog, maar meestal is het de pakking. een scheur in je blok kan ook nog,maar niet echt waarschijnlijk. succes

heb 2 andere koppen gaan halen dit weekend

ga deze monteren deze avond ben eens benieuwd wat het resultaat zal zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

alle tips helpen... heb ooit een soortgelijk probleem gehad... een ontzettend rokende en slecht lopende auto (geen jeep) had bijna alles nagekeken en dacht ook aan een koprevisie.

Maar de oplossing bleek erg simpel te zijn!

Het papieren luchtfilter was nat geworden (afspuiten onder kap) en aan het vergaan. Losse stukken kwamen tijdens het rijden voor de luchtmassameter en gaven verkeerde waardes door aan de inspuitcomputer, waardoor er een erg rijk mengsel werd ingespoten... wat resulteerde in grote pluimen witte rook die samen met de losgeweekte verbrandingsresten in het uitlaatsysteem soms ook blauwig leek.

heb 2 andere koppen gaan halen dit weekend

ga deze monteren deze avond ben eens benieuwd wat het resultaat zal zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...