Spring naar bijdragen

''Zere Tandjes ''


Scaan
 Share

Recommended Posts

Beetje gerammel onder me jeep(nog steeds YJ'87/4.2L),vanmiddag ff op onderzoek geweest,ontdekte vreemd bultje+scheurtje op/in cardandeksel(achteras),liep beetje olie uit:(,zooi ff los gehaald,en ontdekt wat de oorzaak van dat gerammel was.........(foto's),was toch al van plan R&P te veranderen in de toekomst,mot nu op korte termijn:wacko:.

Kreeg advies dat,omdat reparatie/verandering van R&P duur grapje zou gaan worden,mbt nw onderdelen/man uren etc.ik beter complete(gebruikte) assen kan vervangen,(4.10).

Staat eea te koop,JF/MP,maar wat past er allemaal bij mij?ik heb cherokee/chrysler assen zien staan,of complete cherokee set,is dat net zo breed als mijn D30/35 past dat zo?kreeg ook nog advies mbt assen van 2,5wrangler,zijn standaard 4.10?wie maak me ff wegwijs?mazl Scaan:bye1:

post-1097-12873021440882_thumb.jpg

post-1097-12873021445953_thumb.jpg

post-1097-12873021452297_thumb.jpg

post-1097-12873021459083_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik meende dat je in amerika zo'n R&P set kon bestellen voor nog geen 200 dollar. en dan nog een dagje werk om ze te vervangen ook.

ja klopt maar is wel een klus die je toch wel eens gedaan moet hebben vind ik

hier op forum word ook nog een setje aangeboden deze http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=13982

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja klopt maar is wel een klus die je toch wel eens gedaan moet hebben vind ik

hier op forum word ook nog een setje aangeboden deze http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=13982

Super mooie set voor een nette prijs! Alleen zal hij dan wel iemand moeten hebben die overweg kan met een slijptol en lasapparaat om deze assen pasklaar te maken voor zijn wrangler.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Super mooie set voor een nette prijs! Alleen zal hij dan wel iemand moeten hebben die overweg kan met een slijptol en lasapparaat om deze assen pasklaar te maken voor zijn wrangler.

hij rijd toch jeep dus moet je kunnen lassen slijpen enz enz

maar zo,n grote aanpassing is het nou ook weer niet michel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nieuwe r&p laten plaatsen/afstellen kost je gauw eur 200 per as.

exclusief de onderdelen. setje voor usd 145,00 en achter usd 140,00

installatiekit voor usd 75,00 en achter usd 80,00

Dus eur 1000,00 als je de onderdelen uit USA importeert.

maar dan heb je wel nieuw

Kunt wel tegen komen dat je klok van dif niet past en grotere moet hebben.

Maar indien je een echte terreinrijder bent geweldige verbetering

ook omdat je versnellingen weer kloppen tov ja banden omtrek.

bewerkt door dezperado
Link naar opmerking
Deel via andere websites

hij rijd toch jeep dus moet je kunnen lassen slijpen enz enz

maar zo,n grote aanpassing is het nou ook weer niet michel

Yep als je jeep rijdt weet je dat je vroeg of laat eraan moet geloven om te sleutelen maar of elke jeeper in zijn gereedschapskistje een lasapparaat en slijptol heeft liggen is maar de vraag :lol:

Maar wat ik al zei. Tis een mooie set voor een hele nette prijs die wat kleine aanpassingen moet hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Assen van 2.5 ltr YJ kun je zo overzetten, let alleen even op het bouwjaar,

i.v.m. de remmen, dit gaat met name om de remmen achter, er is verschil in remtrommel en remdruk verdeler, mooiste is assen van na 1994 deze hebben

betere steekassen voor.

Van Cherokee komt er wat meer bij kijken, je zal waarschijnlijk bij de achteras de as pads voor de veren moeten verzetten, en voor moet je boel voor de reactiearmen er af halen en ombouwen naar bladveren, ik weet niet hoe het met de remmen zit, misschien nog even googelen, en je weet het.

Beste optie zal waarschijnlijk zijn een paar assen van een YJ, ik heb dit zelf ooit eens gedaan bij een YJ, is prima te doen en je heb geen slijptol of weet ik wat nodig.:lol::bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sorry voor late reactie,(ben alleen int wknd thuis,)tanx voor alle goeie ideeën/adviesen,en ja,heb beschikking over las apparaat,slijptol smeerput etc(op'twerk:yes:)maar momenteel helaas geen tijd voor dat soort operaties,druk opt werk.dus simpelste(snelste) oplossing lijkt mij dus gewoon ouwe zooi er af en 2,5L/410 assen eronder monteren,dus als iemnd er een paar in de weg heb liggen hoor ik het graag.ga nu ff me achterste aandrijfas eraf halen en een poosje met voorwiel aandrijving rijden:yes:mazl scaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...