Scaan Geplaatst February 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 7, 2009 Beetje gerammel onder me jeep(nog steeds YJ'87/4.2L),vanmiddag ff op onderzoek geweest,ontdekte vreemd bultje+scheurtje op/in cardandeksel(achteras),liep beetje olie uit:(,zooi ff los gehaald,en ontdekt wat de oorzaak van dat gerammel was.........(foto's),was toch al van plan R&P te veranderen in de toekomst,mot nu op korte termijn:wacko:. Kreeg advies dat,omdat reparatie/verandering van R&P duur grapje zou gaan worden,mbt nw onderdelen/man uren etc.ik beter complete(gebruikte) assen kan vervangen,(4.10). Staat eea te koop,JF/MP,maar wat past er allemaal bij mij?ik heb cherokee/chrysler assen zien staan,of complete cherokee set,is dat net zo breed als mijn D30/35 past dat zo?kreeg ook nog advies mbt assen van 2,5wrangler,zijn standaard 4.10?wie maak me ff wegwijs?mazl Scaan:bye1: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 7, 2009 Jup... 2,5l YJ assen zijn 4.10 Kan je zo wisselen. XJ assen moetj e wat meer verbouwen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laurent Geplaatst February 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2009 ik meende dat je in amerika zo'n R&P set kon bestellen voor nog geen 200 dollar. en dan nog een dagje werk om ze te vervangen ook. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramstein Geplaatst February 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2009 ik meende dat je in amerika zo'n R&P set kon bestellen voor nog geen 200 dollar. en dan nog een dagje werk om ze te vervangen ook. ja klopt maar is wel een klus die je toch wel eens gedaan moet hebben vind ik hier op forum word ook nog een setje aangeboden deze http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=13982 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst February 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2009 eens moet de eerste keer zijn:D:yes: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst February 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2009 ja klopt maar is wel een klus die je toch wel eens gedaan moet hebben vind ik hier op forum word ook nog een setje aangeboden deze http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=13982 Super mooie set voor een nette prijs! Alleen zal hij dan wel iemand moeten hebben die overweg kan met een slijptol en lasapparaat om deze assen pasklaar te maken voor zijn wrangler. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Limited 97 Geplaatst February 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2009 Of effe naar Brabant4x4.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramstein Geplaatst February 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2009 Super mooie set voor een nette prijs! Alleen zal hij dan wel iemand moeten hebben die overweg kan met een slijptol en lasapparaat om deze assen pasklaar te maken voor zijn wrangler. hij rijd toch jeep dus moet je kunnen lassen slijpen enz enz maar zo,n grote aanpassing is het nou ook weer niet michel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
brabant4x4 Geplaatst February 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2009 Of effe naar Brabant4x4.. klopt heb .nl ook nog een setje 4.10 liggen dana 30 voor en crysler 8.25 achter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst February 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2009 (bewerkt) nieuwe r&p laten plaatsen/afstellen kost je gauw eur 200 per as. exclusief de onderdelen. setje voor usd 145,00 en achter usd 140,00 installatiekit voor usd 75,00 en achter usd 80,00 Dus eur 1000,00 als je de onderdelen uit USA importeert. maar dan heb je wel nieuw Kunt wel tegen komen dat je klok van dif niet past en grotere moet hebben. Maar indien je een echte terreinrijder bent geweldige verbetering ook omdat je versnellingen weer kloppen tov ja banden omtrek. February 9, 2009 bewerkt door dezperado Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jonge235 Geplaatst February 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2009 ik heb ook al flink aan die assen van sander zitten denken. maar ik heb abs op de auto en dat zal hier niet op zitten. herman. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WJ-Theo Geplaatst February 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2009 hij rijd toch jeep dus moet je kunnen lassen slijpen enz enz Oeps, dus als je Jeep rijdt ben je nog lang geen Jeeper? Alleen voorbehouden aan monteurs dus??? Grijns. Dan weet ik wat ik te doen heb. WIE KAN ME WAT LEREN? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst February 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2009 hij rijd toch jeep dus moet je kunnen lassen slijpen enz enz maar zo,n grote aanpassing is het nou ook weer niet michel Yep als je jeep rijdt weet je dat je vroeg of laat eraan moet geloven om te sleutelen maar of elke jeeper in zijn gereedschapskistje een lasapparaat en slijptol heeft liggen is maar de vraag Maar wat ik al zei. Tis een mooie set voor een hele nette prijs die wat kleine aanpassingen moet hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst February 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2009 Assen van 2.5 ltr YJ kun je zo overzetten, let alleen even op het bouwjaar, i.v.m. de remmen, dit gaat met name om de remmen achter, er is verschil in remtrommel en remdruk verdeler, mooiste is assen van na 1994 deze hebben betere steekassen voor. Van Cherokee komt er wat meer bij kijken, je zal waarschijnlijk bij de achteras de as pads voor de veren moeten verzetten, en voor moet je boel voor de reactiearmen er af halen en ombouwen naar bladveren, ik weet niet hoe het met de remmen zit, misschien nog even googelen, en je weet het. Beste optie zal waarschijnlijk zijn een paar assen van een YJ, ik heb dit zelf ooit eens gedaan bij een YJ, is prima te doen en je heb geen slijptol of weet ik wat nodig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Scaan Geplaatst February 14, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 14, 2009 sorry voor late reactie,(ben alleen int wknd thuis,)tanx voor alle goeie ideeën/adviesen,en ja,heb beschikking over las apparaat,slijptol smeerput etc(op'twerk:yes:)maar momenteel helaas geen tijd voor dat soort operaties,druk opt werk.dus simpelste(snelste) oplossing lijkt mij dus gewoon ouwe zooi er af en 2,5L/410 assen eronder monteren,dus als iemnd er een paar in de weg heb liggen hoor ik het graag.ga nu ff me achterste aandrijfas eraf halen en een poosje met voorwiel aandrijving rijden:yes:mazl scaan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.