pjeep Geplaatst February 2, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 2, 2009 Ja het is zover:( na 260.000 waarvan 200.000 op LPG nu toch serieuze problemen met de V8: verminderde compressie op nr 6 (nog maar) 5 ipv de gewenste 9.nog wat. De rest zit tussen de 8,4 en 9,7. :unsure:Wat nu ? optie 1 revisie cylinderkop. risico dat het niet in de kop maar in de zuiger(s) zit:no: optie 2 als ik hem toch uitbouw kan ik misschien beter overgaan tot totale revisie Wie heeft hier ervaring mee en een goed adres optie 3 ruilmotor of vervangen de motor enige suggesties????????. Wie heeft hier ervaring mee en een goed adres optie 4 andere gc kopen Graag suggesties en o ja ik wilde geen andere dan een jeep gc:blush: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst February 2, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 2, 2009 Optie 3 klik staat er 1 te koop op het forum Optie 4 klik die van mij is nog te koop Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst February 2, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 2, 2009 (bewerkt) Hier verkopen ze veel onderdelen. Dus ook de motor als ik het goed lees http://www.grandcherokee-parts.nl February 2, 2009 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst February 2, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 2, 2009 psssst, das dezelfde als die erboven staan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst February 2, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 2, 2009 (bewerkt) psssst, das dezelfde als die erboven staan Euhhhhhh ikke niet zo ver kijken. Heb hem al veranderd February 2, 2009 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
brabant4x4 Geplaatst February 2, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 2, 2009 heb idd optie 1 en 3. je schrijft dat je 4.7 op gas loopt , heb je dan ook een extra smeer middel bv flash lube valve saver ????? cilinder koppen 90 dkm motor compleet 130 dkm [lopend te bekijken] Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst February 2, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 2, 2009 Heb nog een setje cylinder koppen op Martplaats staan die al aangepast zijn voor het rijden op gas. reageren via pb. groeten Walter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
defsomeday Geplaatst February 2, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 2, 2009 Ruilmotor; dan denk ik aan BenS in tiel komt de mijne ook van, is wel een yj motor, maar die voor Gc hebben ze daar ook volgens mij. Ik ben daar toch content van, ik zou daar eens gaan vragen.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst February 2, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 2, 2009 Waarom laat je geen specialist een juiste diagnose maken? Dat is de enige manier om te weten wat er juist mis is met je wagen. Je kan perfect controleren of het je kleppen of je zuigerveren zijn die lekken. Dit kan door een drukverliestest van je inlaat- en uitlaatkleppen. Als je hier geen verlies meet dan weet je dat het in je zuigerveren zit. Wss zijn het je kleppen. Dan zou je je koppen eraf nemen en laten reviseren. Dit is volgens mij de beste optie. Ik werk bij een revisiebedrijf voor cilinderkoppen en daar betaal je je niet blauw voor andere kleppen en/of slijpen en nieuwe klepzittingen. Met een 2e hands motor of koppen weet je nooit wat je koopt. (spreek uit ondervinding) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst February 2, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 2, 2009 Euhhhhhh ikke niet zo ver kijken. Heb hem al veranderd Optie 3 klik staat er 1 te koop op het forum Optie 4 klik die van mij is nog te koop ejg kijkt ook niet zo ver want in de topic van optie 3 staat dat de motor al verkocht is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst February 2, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 2, 2009 sorry Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pjeep Geplaatst February 2, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 2, 2009 He jongens jullie zijn snel met de reacties. Net of je het forum altijd aan hebt staan:rolleyes: De kleppen zijn nu sowieso een probleem. Lezende wat Haynes er over zegt kom ik wel bij de kleppen uit. Eerder dan bij de zuigers. Dat houdt in een revisie van de koppen. Als ik het toch open heb liggen denk ik dat het niet onwijs is (behalve de extra euro's) om maar gelijk de hele motor aan te pakken. Ik schroef alles eraf en laat het reviseren. Als de prijs een beetje meevalt tenminste. Het is jammer dat je zoiets niet half kunt doen. als je eenmaal begint te schroeven kun je niet meer terug. Volgens Haynes is in en uitbouwen niet veel werk 1,5 bladzijde maar:whistle: dus dat zou mogelijk moeten zijn:wacko:. Kan ik daarna weer iets anders in puin rijden, dus als het meezit(of voor mij tegen) is er dan een pas gereviseerde motor te koop:D:D. Ik heb nog geen how to topic gevonden op engine swap 4.7<_<, maar ik neem aan dat het meer gebeurd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pjeep Geplaatst February 2, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 2, 2009 (bewerkt) change February 2, 2009 bewerkt door pjeep geen citaat Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pjeep Geplaatst February 2, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 2, 2009 Heb nog een setje cylinder koppen op Martplaats staan die al aangepast zijn voor het rijden op gas.reageren via pb. groeten Walter Heb ze gezien en je al gemaild, maar die moeten ook weer gevlakt worden. Ik hou het in de smiezen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pjeep Geplaatst February 2, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 2, 2009 heb idd optie 1 en 3.je schrijft dat je 4.7 op gas loopt , heb je dan ook een extra smeer middel bv flash lube valve saver ????? cilinder koppen 90 dkm motor compleet 130 dkm [lopend te bekijken] Ja ik heb flash lube misschien dat ie het daarom 200.000 heeft uitgehouden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst February 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 3, 2009 Heb ze gezien en je al gemaild, maar die moeten ook weer gevlakt worden. Ik hou het in de smiezen. Kan ik ook nog wel voor je regelen,kan ze ook wel even laten checken hier in Epse zit PETERS MOTORENREVISIE kan wel even vragen of ze even een check willen doen of de koppen nog goed zijn ze kunnen zo de inslag van de kleppen op de zittingen meten, en ook de koppen vlakken. Laat maar weten als je zo ver bent. Mijn 4.7 liep kapot en heb dus ook een motorswap gedaan flinke klus hoor ik heb het bij een vriend van me in zijn garage bedrijf gedaan al met al toch een dag of vier bezig geweest. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pjeep Geplaatst February 6, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2009 Heb prijzen opgevraagd ex uit en inbouwen, daar wordt je niet vrolijk van. In feite komt het er op neer dat ik met de revisie bijna niets aan de dagwaarde verander en de totale kosten en de dagwaarde erg op elkaar lijken. Economisch dus einde verhaal. Kijk nog ff rond naar alternatieven (niet reviseren dus). Swap is ook geen optie vanwege LPG zit ik over een 'paar' kilometer weer met hetzelfde, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst February 6, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2009 (bewerkt) Economisch dus einde verhaal.net zoals de rest hier.. Kop op, vergeet niet dat je daarna weer een hele hoop fijn km kan rijden. Ik zou het een serieuze optie vinden als je verder tevreden bent. Misschien kun je nog wat shoppen naar revisiebedrijven.. en misschien hier een oproep doen voor ervaringen. February 6, 2009 bewerkt door Kameel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pjeep Geplaatst February 6, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2009 Ja.. jA, twijfel twijfel:blink: de bakken hebben ook al 260.000 km gedraaid. :huh:Lees ik toch ergens dat Jeep zelf zegt dat de motor is ontworpen voor 250.000 km:(. Ik heb het dus al best goed gedaan.:yes: misschien dan toch maar optie 4:unsure:, ik hou jullie op de hoogte. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst February 6, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2009 gaan die blokken niet langer mee? vindt 250 000km voor een 8 cylinder wel weinig. andere vraag voor pjeep, rij jij ook regelmatig met 3000 touren? Ik gebruik voor mijn G.C geen smeermiddel. Maar ik kom ook niet boven de 2000 touren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pjeep Geplaatst February 6, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2009 als je gas geeft gaat ie wel eens bovende 3000 bij terugschakelen maar niet vaak. Hij heeft wel 200.000 op lpg gelopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Andrea Geplaatst February 21, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2009 200.000 op gas en dan 'pas' deze problematiek? Schreef net in een topic over G3 over onze GC Overland 2002, die heeft de 80.000 net gered, waarvan wij er 50.000 hebben gereden... mét Flash Lube. Kilometerstand is nu 197.000. Nadeel van de kredietcrisis dus, we hadden een jaar moeten wachten met kopen en ons verder moeten inlezen, dan hadden we die geharde koppen gelijk laten doen en hadden we een hoop centjes in de zak gehouden. Maar ja, het is de droomauto en het slaat financieel nergens op om hem weg te doen nu, dus hopelijk is het euvel nu verholpen en gaat 'ie gewoon nog een paar jaar zonder zulke grote drama's mee. In ieder geval gaan we meer tijd maken voor JeepAcademy's, dan hebben we de uitgaven niet alleen aan 'vervoer' gedaan maar ook aan de hobby en liefhebberij (en misschien een sleutelcursus) ! Al besloten wat het wordt en een idee van de kosten? Hier wordt het >4000,-. Gr. Andrea Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pjeep Geplaatst February 22, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 22, 2009 Ik zal het maar bekennen. Ik heb een nieuwere gekocht. En ben (weer) Zo trots als de spreekwoordelijke aap. Revisie met zelf in en uitbouwen kostte ca 3100 dat was iets meer dan de dagwaarde met eengoede motor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Andrea Geplaatst February 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 22, 2009 (bewerkt) Hmm, wij hadden dus vorig jaar al meer geld uitgegeven voor een nieuwere, gingen eerst voor een 1999 en het is een 2002 geworden. Verder is 'ie echt geweldig, dus toen we voor die reparatie kwamen te staan, werd ik niet blij van het idee dat hij weg zou moeten na minder dan een jaar. Totdat we de verschillende inruilbedragen hoorden, want toen was het eigenlijk geen optie meer om hem weg te doen... Zal blij zijn als de huurauto weer weg kan, wat een (Mercedes C200 d 1994, wit met 71 pk)! February 22, 2009 bewerkt door Andrea Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pjeep Geplaatst February 22, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 22, 2009 Die ik nu rij is een halve mercedes (2.7 crd) merc motor en merc bak. Rijdt lekkerder en stiller dan de oude 4.7 uit 99 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.