Spring naar bijdragen

kabelTV


dezperado
 Share

Recommended Posts

Heeft er iemand verstand van kabelTV?

Ik zit al jaren bij die prutsers van UPC

Nu heb ik een abonnement met digi TV met opnemen (Royal) + telefoon en hoge downloadsnelheid

Internet en Telefoon geven weinig problemen laatste tijd maar ik kan steeds minder zenders ontvangen vanwege signaalverlies.

Helpdesk zijn een stelletje morons die adviseren om de coaxkabels te vernieuwen

Heb nu paar rollen coax 9 gehaald en versterker

UPC zegt je moet coax 12 kopen maar ik heb het van een leverancier van UPC (coax 9)dus dat moet goed zijn. evenals de tweeweg versterker.

Voorrijden van monteur UPC kost 35 eur plus 40 per KWARTIER dus zal het zelf moeten doen.

Weet alleen niet goed hoe ik de coax aan de stekkers prik. Vroegah ging dat met een plastic kapje en stukje afpellen. Maar begrijp dat dat nu met een tang kan ? Van de 90 zenders waar ik voor betaal ontvang ik de helft en bij sterkere signalen valt gewoon soms geluid uit.

Ze adverteren dat je dubbel krijgt voor de helft van het geld. Bij mij net andersom helft zenders voor dubbele bedrag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hier ook Hans..

dus ligt iig niet aan een regio ofzo..

we worden er hier helemaal gek van..elke x dat kassie uit/aanzetten omdat de

programma's vastlopen(stilstaand beeld).

ik hoop voor je dat je met de nieuwe coaxkabels wat verder komt,ik denk van niet.

weet ook niet zo goed meer wat ik moet doen..wil eigenlijk alles opzeggen..

maartja..wat dan heh?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hier ook Hans..

dus ligt iig niet aan een regio ofzo..

we worden er hier helemaal gek van..elke x dat kassie uit/aanzetten omdat de

programma's vastlopen(stilstaand beeld).

ik hoop voor je dat je met de nieuwe coaxkabels wat verder komt,ik denk van niet.

weet ook niet zo goed meer wat ik moet doen..wil eigenlijk alles opzeggen..

maartja..wat dan heh?

Grappig, ik heb Digitenne en overweeg de overstap naar UPC (ondanks dat ik een enorme afkeer van UPC heb). Bij ons valt het Digitenne signaal heeel vaak weg.

Volgens mij zijn hier UPC en Digitenne de enige twee opties ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RG9 is niet de beste kabel voor CAI , wij verkopen Belden H125 (vergelijkbaar met Hirshmann KOKA).

Coax-12 voldoet nog wel , maar wel een veroudere kabel (verkochten we vroeger veel) , deze kabel gaat niet erg hoog in frequentie , voor CAI voldoende , maar voor schotel zeker niet meer.

Een goede versterker in het begin van de kabel voldoet meestal , neem wel een goede b.v. een Hirshmann GHV-20 , en geen Gamma versterker plaatsen (zoals wij die noemen).

Ook de stekkers zijn van groot belang , dus niet die oude pluggen met kunstof kappen , die totaal geen afscherming hebben.

De Koswi en Kokwi van Hirshmann voldoen zeer goed.

(staat dit verhaal zeker 5 tot 10 keer per dag te vertellen)....

tja..waarom denk je dat ik nog aan de upc zit..dat digitenne werkt helemaal niet.

en mag hier geen schotel plaatsen,dus heb me r nooit zo in verdiept,maar kga toch maar s kijken wat de mogelijkheden van zo'n schotel zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb 1 keer die monteur van UPC laten komen, kost ff 100 euro maar sindsdien veeel sterker signaal en nooit meer problemen. Vond het de investering waard. Hij werkte erg snel, kreeg een aantal dingen voor niks, werd ook nog wel gematst. :P Tja dat is mijn ervaring. Die jongens weten wel veel, doen heel de dag niks anders. Maar de ene monteur is de andere niet helaas.

Nog een tip. Bellen met dat je de maandelijkse lasten te duur vind, ik kreeg 10 euro korting per maand :P.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar kga toch maar s kijken wat de mogelijkheden van zo'n schotel zijn.

Ben ook erg benieuwd wat de mogelijkheden zijn met de schotel ( graag de normale kanalen in ieder geval ). Dit omdat we ook sinds een week gedeeltelijk "digitaal " zijn en de analoge kanalen zwaar tegenvallen ( heb een echo aan de rechterkant van de letters en een rand om personen heen.... Signaal is goed ( gemeten door de monteur) maar het matige beeld op analoog blijft. De digitale zenders zijn goed ( die we nu althans gratis hebben) maar ik heb er niet zo veel vertrouwen meer in gezien de overige reacties uit de gemeente ( van mensen die het volledige digitale pakket hebben ). Ik lees dus graag mee, hang wel een schotel illegaal aan de achterzijde van mijn huis...:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb in huis een aantal lcd schermen en een aantal analoge tv`s staan inclusief 2 dvd recorders ( zucht , wat moet je er allemaal mee....). Het is de bedoeling dat het signaal op de bovenverdieping analoog blijft ( voor de diverse zenders tegelijkertijd te kunnen kijken door meerdere personen ) en beneden een goed digitaal signaal.... Nu valt het kabelsignaal analoog erg tegen ( zeker op het lcd scherm....) dus vandaar mijn zoektocht naar andere opties. De schotel heeft het beste beeld en er schijnt ook naar meerdere zenders tegelijk gekeken te kunnen worden ( alsmede opnemen ook tot de mogelijkheid behoort ?) Klopt dit , en wat kost het gebeuren gemiddeld per maand( meen dat canaldigitaal de enige aanbieder is ?) en wat voor soort schotel / ontvanger heb je minimaal nodig om nog mee te kunnen ( begrijp dat er nu ook HDtv ontvangers zijn waardoor er nog beter beeld mogelijk is mits het uitgezonden wordt ...). Optie voor ons is om digitaal te gaan kijken maar dat heeft gevolgen voor het gebruiksgemak in huis qua toestellen en opname...( en de kwaliteit tot nu toe is matig......)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Menno , die tang .... ja graag

Ik heb al vanaf begin UPC en ook vanaf begin shit

Het schijnt dat ze van UPC het signaal in de ondersteunende punten omhoog kunnen draaien.

Ze hebben het alleen maar over de helft betalen en niet over de helft ontvangen.

De versterker komt van een leverancier van UPC ( Tratec of Technetix)

Model FDU-44+CAB/T) Coax ook

en wie ik ook hoor met elk abonnement het blijkt overal shit dus ik denk niet dat veranderen naar Digitenne dat oplost.

Denk dat de versterker de problemen oplost. Digitale beeld is overigens top mits voldoende signaal anders valt geluid weg en krijg je soms blokjes.

Wordt vervolgd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en wie ik ook hoor met elk abonnement het blijkt overal shit dus ik denk niet dat veranderen naar Digitenne dat oplost.

Hier is het perfect.. het is juist de digitenne mast die de storing veroorzaakt(e).

Bouwbedrijven leggen kabels die alleen goed zijn voor een speelgoedautootje, KPN zet masten neer die tot in Timboektoe signaal leveren. Fijne combinatie.

...en dan zeuren op upc.

maar goed, dat wilde ik alleen maar even kwijt. Kijk eens op chelloo.. er zijn meer mensen met die problemen.

:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels een van de veroorzakers gevonden

Heb beneden een keer een splitter tijdelijk geplaatst om een nieuwe dvd speler te testen en de splitter niet meer ertussen uit gehaald.(vergeten)

Nu verwijderd en eurosport en discovery krijgen genoeg signaal..

Ik ga er toch nieuwe coax tussen hangen met een versterker omdat je aan de versterker ook uitgangen hebt naar meeerdere TV s en datalijnen zoals PC en telefoon. Wil ook nog een kabeltje trekken naar mn pc in de keuken tbhv mn TV kaart in PC

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoor het wel , ik heb het ook erg druk op dit moment.

1 van de twee personeelsleden ligt in het ziekenhuis voor 3 weken.

Dus we hebben het even druk met boris electronics b.v. en cherokeeparts

Ik neem t.z.t. even contact op, morgen komen ze in ieder geval nog even meten/sleutelen dus ik wacht af ( op een wonder...<_<) , succes met de zaak ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jarenlang heb ik moeten wachten totdat KPN aangaf dat digitenne "binnenkort" bij mij zou werken. ( wat dus niet zo bleek te zijn )

Natuurlijk meteen aangevraagd en getest. Helaas bleek de ontvangst dus miniem te zijn.

Uiteindelijk heb ik een buitenantenne gekregen van KPN, waarmee de ontvangst wel goed was.

Ondertussen UPC opgezegd ( eindelijk :whistle: UPC !!! )

De buitenantenne heb ik nu al twee jaar binnen staan en ontvang alleen NL 1,2,3 en TV Rijnmond.

Ben er nooit aan toe gekomen om de buitenantenne aan de dakgoot op te hangen, maar de reklamezenders absoluut niet!

's Ochtends kijk ik het journaal van de vorige dag en teletekst en verder alleen gedownloade reklameloze series en films.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grappig, ik heb Digitenne en overweeg de overstap naar UPC (ondanks dat ik een enorme afkeer van UPC heb). Bij ons valt het Digitenne signaal heeel vaak weg.

Volgens mij zijn hier UPC en Digitenne de enige twee opties ;)

Schotel werkt ook bij ons hoor! Ik heb hier zowel digitenne als de kabel en met beide geen enkel probleem. Uit het digitale pakket valt af en toe een zender, maar je kunt altijd nog terugvallen op het analoge signaal.

Heb weer goed beeld op alle kanalen

:no:

Wat was het nou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...