Laurent Geplaatst January 15, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 15, 2009 kent er iemand een gemakkelijke plaats om 12V af te takken onder de motorkap? de 12V zou met het conact aan en uit moeten gaan. thx Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
A.J Geplaatst January 15, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 15, 2009 Ik kan zo niet zeggen welk draadje je zou moeten hebben, maar een makkelijker en mooiere oplossing is om een relais van painless te gebruiken. Deze kun je dmv een dun draadje op een 12 volt aansluiting bevestigen die mbv je contact aan en uit gaan. Dit draadje stuurt dan een relais aan waarvan de stroom bv rechtstreeks van de accu afkomt en is afgezekerd. Voordeel hierbij is, is dat je de bestaande zekeringen niet overbelast, painless is zeer degelijk en waterdicht, echter wel aan de dure kant. Zelf heb ik ook een aantal relais blokken, ik moet ze alleen nog aansluiten maar het is kwalitatief echt goed spul. http://www.4wd.com/search.aspx?PN=1&kw=painless kent er iemand een gemakkelijke plaats om 12V af te takken onder de motorkap? de 12V zou met het conact aan en uit moeten gaan.thx Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laurent Geplaatst January 15, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 15, 2009 Ik kan zo niet zeggen welk draadje je zou moeten hebben, maar een makkelijker en mooiere oplossing is om een relais van painless te gebruiken. Deze kun je dmv een dun draadje op een 12 volt aansluiting bevestigen die mbv je contact aan en uit gaan. Dit draadje stuurt dan een relais aan waarvan de stroom bv rechtstreeks van de accu afkomt en is afgezekerd. Voordeel hierbij is, is dat je de bestaande zekeringen niet overbelast, painless is zeer degelijk en waterdicht, echter wel aan de dure kant. Zelf heb ik ook een aantal relais blokken, ik moet ze alleen nog aansluiten maar het is kwalitatief echt goed spul.http://www.4wd.com/search.aspx?PN=1&kw=painless de 12V is voor een simpele elektronische sturing, bijna of geen stroom dus. Ik vraag me enkel af van welke component of waar in de buurt ik 12V kan aftakken die met het contact onderbroken wordt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
A.J Geplaatst January 15, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 15, 2009 Als er niet veel stroom nodig, dan kun je met behulp van een multimeter zoeken waar er 12 V op staat als je contact aangezet wordt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst January 15, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 15, 2009 Kan op verschillende plaatsen afgetakt worden. Makkelijk te vinden is de hulpaansluiting op de dynamo van de veldwikkeling (dun rood draadje) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst January 15, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 15, 2009 Kan op verschillende plaatsen afgetakt worden. Makkelijk te vinden is de hulpaansluiting op de dynamo van de veldwikkeling (dun rood draadje) Als de electronica waar je het voor nodig hebt ten minste niet al te gevoelig is voor rimpeltjes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 15, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 15, 2009 Kan op verschillende plaatsen afgetakt worden. Makkelijk te vinden is de hulpaansluiting op de dynamo van de veldwikkeling (dun rood draadje) Da's bij een YJ dus niet verstandig. De veldspanning wordt door de PCM geregeld, en de voeding D+ zit achter het automatic shutdown relais. Datzelfde geldt voor de bobine +... Je hebt dus géén voeding achter het contact, maar voeding achter een door de PCM geschakeld relais. Een betere oplossing is, mits je geen airco hebt, een AMP kabelschoentje (male) in de + aansluiting van het airco clutch relais te schuiven. Da's een zuivere + achter het contact. Het is dezelfde voeding die ook voor de achteruitrijlampen gebruikt wordt, btw... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laurent Geplaatst January 16, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 16, 2009 Da's bij een YJ dus niet verstandig. De veldspanning wordt door de PCM geregeld, en de voeding D+ zit achter het automatic shutdown relais. Datzelfde geldt voor de bobine +... Je hebt dus géén voeding achter het contact, maar voeding achter een door de PCM geschakeld relais. Een betere oplossing is, mits je geen airco hebt, een AMP kabelschoentje (male) in de + aansluiting van het airco clutch relais te schuiven. Da's een zuivere + achter het contact. Het is dezelfde voeding die ook voor de achteruitrijlampen gebruikt wordt, btw... helaas heb ik geen airco Ik heb enkele relais staan voor verstralers etc.. nu was ik onlangs aan het denken om een 12V achter het contact aan te sluiten op een koper rail die ik onder de motorkap kan zetten. en van hieruit te vertrekken naar allerlei relais en dergelijke die niet teveel stroom gebruiken. kan ik van binnenuit geen 12V draadje vinden die door het contact onderbroken wordt? liefst zonder het hele dashboard te moeten slopen.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 16, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 16, 2009 helaas heb ik geen airco Ik heb enkele relais staan voor verstralers etc.. nu was ik onlangs aan het denken om een 12V achter het contact aan te sluiten op een koper rail die ik onder de motorkap kan zetten. en van hieruit te vertrekken naar allerlei relais en dergelijke die niet teveel stroom gebruiken.kan ik van binnenuit geen 12V draadje vinden die door het contact onderbroken wordt? liefst zonder het hele dashboard te moeten slopen.. Lees mijn postje nog eens goed.... Dan zie je dit staan: Een betere oplossing is, mits je geen airco hebt, een AMP kabelschoentje (male) in de + aansluiting van het airco clutch relais te schuiven. Da's een zuivere + achter het contact. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laurent Geplaatst January 17, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 17, 2009 oeps, teveel naar een scherm staren en je slaat dingen over. Ok, ga het morgen proberen. alvast bedankt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.