Spring naar bijdragen

12V aftakken


Laurent
 Share

Recommended Posts

Ik kan zo niet zeggen welk draadje je zou moeten hebben, maar een makkelijker en mooiere oplossing is om een relais van painless te gebruiken. Deze kun je dmv een dun draadje op een 12 volt aansluiting bevestigen die mbv je contact aan en uit gaan. Dit draadje stuurt dan een relais aan waarvan de stroom bv rechtstreeks van de accu afkomt en is afgezekerd. Voordeel hierbij is, is dat je de bestaande zekeringen niet overbelast, painless is zeer degelijk en waterdicht, echter wel aan de dure kant. Zelf heb ik ook een aantal relais blokken, ik moet ze alleen nog aansluiten maar het is kwalitatief echt goed spul.

http://www.4wd.com/search.aspx?PN=1&kw=painless

kent er iemand een gemakkelijke plaats om 12V af te takken onder de motorkap? de 12V zou met het conact aan en uit moeten gaan.

thx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan zo niet zeggen welk draadje je zou moeten hebben, maar een makkelijker en mooiere oplossing is om een relais van painless te gebruiken. Deze kun je dmv een dun draadje op een 12 volt aansluiting bevestigen die mbv je contact aan en uit gaan. Dit draadje stuurt dan een relais aan waarvan de stroom bv rechtstreeks van de accu afkomt en is afgezekerd. Voordeel hierbij is, is dat je de bestaande zekeringen niet overbelast, painless is zeer degelijk en waterdicht, echter wel aan de dure kant. Zelf heb ik ook een aantal relais blokken, ik moet ze alleen nog aansluiten maar het is kwalitatief echt goed spul.

http://www.4wd.com/search.aspx?PN=1&kw=painless

de 12V is voor een simpele elektronische sturing, bijna of geen stroom dus. Ik vraag me enkel af van welke component of waar in de buurt ik 12V kan aftakken die met het contact onderbroken wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan op verschillende plaatsen afgetakt worden. Makkelijk te vinden is de hulpaansluiting op de dynamo van de veldwikkeling (dun rood draadje)

:unsure:

Da's bij een YJ dus niet verstandig.

De veldspanning wordt door de PCM geregeld, en de voeding D+ zit achter het automatic shutdown relais. Datzelfde geldt voor de bobine +...

Je hebt dus géén voeding achter het contact, maar voeding achter een door de PCM geschakeld relais.

Een betere oplossing is, mits je geen airco hebt, een AMP kabelschoentje (male) in de + aansluiting van het airco clutch relais te schuiven. Da's een zuivere + achter het contact. Het is dezelfde voeding die ook voor de achteruitrijlampen gebruikt wordt, btw...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:no:

Da's bij een YJ dus niet verstandig.

De veldspanning wordt door de PCM geregeld, en de voeding D+ zit achter het automatic shutdown relais. Datzelfde geldt voor de bobine +...

Je hebt dus géén voeding achter het contact, maar voeding achter een door de PCM geschakeld relais.

Een betere oplossing is, mits je geen airco hebt, een AMP kabelschoentje (male) in de + aansluiting van het airco clutch relais te schuiven. Da's een zuivere + achter het contact. Het is dezelfde voeding die ook voor de achteruitrijlampen gebruikt wordt, btw...

helaas heb ik geen airco :thumbsup: Ik heb enkele relais staan voor verstralers etc.. nu was ik onlangs aan het denken om een 12V achter het contact aan te sluiten op een koper rail die ik onder de motorkap kan zetten. en van hieruit te vertrekken naar allerlei relais en dergelijke die niet teveel stroom gebruiken.

kan ik van binnenuit geen 12V draadje vinden die door het contact onderbroken wordt? liefst zonder het hele dashboard te moeten slopen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

helaas heb ik geen airco :) Ik heb enkele relais staan voor verstralers etc.. nu was ik onlangs aan het denken om een 12V achter het contact aan te sluiten op een koper rail die ik onder de motorkap kan zetten. en van hieruit te vertrekken naar allerlei relais en dergelijke die niet teveel stroom gebruiken.

kan ik van binnenuit geen 12V draadje vinden die door het contact onderbroken wordt? liefst zonder het hele dashboard te moeten slopen..

Lees mijn postje nog eens goed.... Dan zie je dit staan:

Een betere oplossing is, mits je geen airco hebt, een AMP kabelschoentje (male) in de + aansluiting van het airco clutch relais te schuiven. Da's een zuivere + achter het contact.

:blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...