Spring naar bijdragen

Steekassen - Locker


YJeep
 Share

Recommended Posts

Ik heb in de achteras (D35 - 4.10) van m'n Wrangler YJ bj'94 een Detroit locker zitten. Nu zou ik de een upgrade willen doen van de steekassen.

Is het mogelijk om bv Alloy 30 spline steekassen te steken in combinatie met de locker die er al inzit. Maw past de locker die er nu inzit, enkel en alleen met de standaard 27 spline steekassen of ook met upgrade 30 spline steekassen ? Iemand vertelde me dat als ik versterkte steekassen zou steken, dat ik de locker niet meer kan gebruiken... klopt dit ?

Alvast bedankt ! :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb in de achteras (D35 - 4.10) van m'n Wrangler YJ bj'94 een Detroit locker zitten. Nu zou ik de een upgrade willen doen van de steekassen.

Is het mogelijk om bv Alloy 30 spline steekassen te steken in combinatie met de locker die er al inzit. Maw past de locker die er nu inzit, enkel en alleen met de standaard 27 spline steekassen of ook met upgrade 30 spline steekassen ? Iemand vertelde me dat als ik versterkte steekassen zou steken, dat ik de locker niet meer kan gebruiken... klopt dit ?

Alvast bedankt ! :(

dit is juist

alloy is 30 spline

originele is 27 spline

nieuw kitje kopen he

er schijnt wel van chrown versterkte steekassen te zijn 27 spline

grtz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, dat gaat niet passen.. het is òf de steekassen òf de Detroit vernieuwen.

Ik weet niet hoe oud die Detroit is, maar misschien het beste de steekassen vernieuwen? Stukken goedkoper en kunnen bij niet al te lomp rijden nog vele jaren mee.

*koelerke is sneller op zondag. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb in de achteras (D35 - 4.10) van m'n Wrangler YJ bj'94 een Detroit locker zitten. Nu zou ik de een upgrade willen doen van de steekassen.

Is het mogelijk om bv Alloy 30 spline steekassen te steken in combinatie met de locker die er al inzit. Maw past de locker die er nu inzit, enkel en alleen met de standaard 27 spline steekassen of ook met upgrade 30 spline steekassen ? Iemand vertelde me dat als ik versterkte steekassen zou steken, dat ik de locker niet meer kan gebruiken... klopt dit ?

Alvast bedankt ! :(

Superior levert ook 27 spline steekassen in een zwaardere uitvoering. Zolang de steekassen 27 spline blijven gaat alles prima passen. Zodra je naar 30 spline gaat gaat het niet meer passen en zal je meer moeten aanpassen. De upgrades die er te krijgen zijn in de 27 spline uitvoering schijnen al ruim 30% sterker te zijn als de standaard steekassen van de dana 35.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Antwoord is dus zoals ik al vermoedde. Bedankt voor de info he mannen (en zo snel !! ) :whistle:

Je kunt ook op zoek gaan naar 30 spline sidegears en je locker ombouwen dan passen de alloy assen wel...

Mss wel een goede oplossing, tnx.

Superior levert ook 27 spline steekassen in een zwaardere uitvoering. Zolang de steekassen 27 spline blijven gaat alles prima passen. Zodra je naar 30 spline gaat gaat het niet meer passen en zal je meer moeten aanpassen. De upgrades die er te krijgen zijn in de 27 spline uitvoering schijnen al ruim 30% sterker te zijn als de standaard steekassen van de dana 35.

Had ik ook al gevonden, maar leek me niet echt interessant. Ik denk dat de 30spline veel minder kan op breken heeft, dan een geupgrade 27spline.

Een betere oplossing zou natuurlijk een 8.8 of D44 zijn waarschijnlijk.

Iemand ervaring met een 8.8 onder een YJ ? Veel ombouwwerk ? Bestaat hier ook ombouwkits voor ?

bewerkt door YJeep
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had ik ook al gevonden, maar leek me niet echt interessant. Ik denk dat de 30spline veel minder kan op breken heeft, dan een geupgrade 27spline.

Een betere oplossing zou natuurlijk een 8.8 of D44 zijn waarschijnlijk.

Iemand ervaring met een 8.8 onder een YJ ? Veel ombouwwerk ? Bestaat hier ook ombouwkits voor ?

Ik was laatst in overloon en heb daar mijn 30 spline steekas gewokkeld en mijn 30 spline outer shaft laten breken. Het gekke was dat dit juist gebeurde toen ik eruit gelierd werd. Het ergste had ik al gehad dacht ik en liet de wielen rustig meedraaien terwijl ik eruit gelierd werd. Onderweg kreeg mijn band grip waarschijnlijk op een stuk wortel en knak toen was het over. Het was wel mijn vooras die het begaf. Achter heb ik een dana 44 zitten met 35 spline steekassen.

Als je op het internet naar google ga en dan de zoekterm plaats "jeep wrangler yj with ford 8.8 axle" kom je wel wat tegen. Dit kan je ook doen met de dana 44 as. Vergeet niet dat je rechtervoet bepaald hoe lang iets heel blijft!

Ik weet in ieder geval dat er mensen zijn die met dergelijke assen rond rijden. Dus het is zeker goed mogelijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Antwoord is dus zoals ik al vermoedde. Bedankt voor de info he mannen (en zo snel !! ) :whistle:

Mss wel een goede oplossing, tnx.

Had ik ook al gevonden, maar leek me niet echt interessant. Ik denk dat de 30spline veel minder kan op breken heeft, dan een geupgrade 27spline.

Een betere oplossing zou natuurlijk een 8.8 of D44 zijn waarschijnlijk.

Iemand ervaring met een 8.8 onder een YJ ? Veel ombouwwerk ? Bestaat hier ook ombouwkits voor ?

doe dutch daan maar een mail woont vlak bij belgie

heeft ook een 8.8 er onder gegooit en voordeel is dat je schijven hebt en heel veel werk is het niet om hem onder je yj te krijgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt ook op zoek gaan naar 30 spline sidegears en je locker ombouwen dan passen de alloy assen wel...

Hey Jeepee, heb je hier eventueel een link van ? Of een idee waar ik dit kan vinden, eventueel bestellen in de US... Tnx ! :D

bewerkt door YJeep
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
Niemand een idee waar ik die 30 spline side gears apart kan vinden ?

Heb B&S al een mailtje gestuurd maar nog geen reactie gekregen.

Toen ik mijn 30 spline steekas kapot had gereden ben ik ook naar b&s gegaan. Ze hebben alleen 27 spline spullen standaard op de plank liggen. Ben bang dat ze de 30 spline side gears voor jou moeten bestellen.

Je kan het ook proberen bij Nico in Wommels of bij Kees Peters van Jeepee Center te Oosterhout. Wie heb je daar meer geluk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...