Spring naar bijdragen

Dagrijverlichting gemonteerd op ZJ


Recommended Posts

Maar goed; ik heb in de koplampen een Pilot Xenon kit (H4) van 8000K. Daarmee heb je absoluut geen last van je boordcomputer. In de richtingaanwijzers zit aan de voorzijde de amberkleurige 9157A (uit mijn hoofd) en aan de zijkanten (sidemarkers) 194A (gewone W5W in amberkleur, dus geen LEDs). Bewust geen LED's gekozen omdat ik de originele USA-schakeling wilde waarbij :

- licht aan : sidemarkers branden, richtingaanwijzers niet

- licht uit, richtingaanwijzers aan : sidemarkers+richtingaanwijzers knipperen tegelijk

- licht aan, richtingaanwijzers aan : sidemarkers+richtingaanwijzers knipperen om-en-om

De stadslichten (naast je koplampen dus) heb ik voorzien van 9-in-1 LED's in de 8000K kleur. Geven veel licht en een soort 'spotlight'. Dat vind ik persoonlijk mooi van voren gezien.

De dagrijverlichting zijn strips van 18 high-intensity LEDs in 6000K kleur.

Ik kan evt. donderdag even een filmpje in het donker maken om te zien hoe de verlichting brand, knippert etc.?

En zoals beloofd even snel een filmpje gemaakt en op YouTube geknald :

Voor shits-and-giggles ook eventjes de Altezza-achterlichten in het donker :

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou jij iets weten voor het monteren van led's in de originele achterverlichting, volgens mij nog niemand gedaan bij een ZJ (oh ja en de led resistor-cable?).

Helaas; daar heb ik nog geen tijd voor gehad. Ik zag wel dat ze inmiddels LED-achterlichten verkochten voor de ZJ, maar of ik ze mooi vind? Denk dat ik eraan moet wennen :whistle:

WJ20-0038-04.jpg

WJ20-0038-02.jpg

WJ20-0038-01.jpg

Als jij ermee aan de slag gaat (LEDs in je achterlichten), dan ben ik wel erg nieuwsgierig hoe dat verder loopt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het eigenljik wel mooi. Vooral die twee naast de koplampen.

Zelf wil ik binnenkort eindelijk eens de hele binnenverlichting overzetten naar LEDs en dit zou dan een mooie aanvulling zijn. Vooral als het inderdaad geschakeld wordt zoals zou moeten (contact aan = dagrijverlichting aan, dimlicht aan = dagrij uit).

Ze geven meer licht dan ik had verwacht en ze zijn 6000K als lichtkleur. Mijn koplampen en stadslichten zijn weliswaar 8000K maar het valt me alleszins mee. Ik ben in elk geval wel blij met het resultaat :bye1:

drl03.jpg

drl04.jpg

drl05.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoe groot is de kans dat je deze verlichting eronderuit rijdt in het terrein?

Tsja, die is goed aanwezig natuurlijk. Maar je hoeft ze niet perse daar te monteren, je kunt ze ook onder je koplampen monteren of hoger op de bumper bv. Persoonlijk vond ik dit wel een grappig gezicht :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja, die is goed aanwezig natuurlijk. Maar je hoeft ze niet perse daar te monteren, je kunt ze ook onder je koplampen monteren of hoger op de bumper bv. Persoonlijk vond ik dit wel een grappig gezicht ;)

De kans is wel groot, als je al ziet dat het al zijn 3e kenteken is. en die zit wat hoger.:D

Ot:

Vind erg mooi hoor:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm... inderdaad een 3e kenteken, maar da's niet mijn schuld :D

Heb hem zo gekocht. Je vraagt je dan af wat de vorige eigenaar heeft gedaan ;)

Voor het offroaden heb ik andere speeltjes (een W200 en een SJ410); mijn vrouw is er heel stellig in : als er ook maar een beetje zand of modder op mijn GC zit, dan staat ie dezelfde dag nog op Marktplaats! Ze heeft de advertentie geloof ik al klaar staan :P

Wat betreft de LEDs; die kun je natuurlijk ook ergens anders monteren. Overdag gebruik ik ze nu en bij schemering gaan ze uit. Ik moet de aansluiting nog veranderen zodat ze uit gaan als ik mijn licht aan zet. Dan is het helemaal legaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Zo, na lang zeuren heb ik dan eindelijk de LED dagrijverlichting voor DATZ5.9 ook maar gemonteerd en aangesloten :lol:

Ze zitten bij hem op exact dezelfde plek als bij mij maar doordat hij een donker gekleurde 5.9 heeft vallen ze nog iets minder op (als ze uit staan). Vooralsnog heb ik ze - net als nu nog bij mij - even aangesloten op de mistlichten en die afgekoppeld. Op die manier kan hij voorlopig zelf beslissen wanneer hij ze aan wil hebben. Nadeel is dat ze dan altijd branden i.c.m. minimaal stadslichten (officieel gezien mag dat niet). Doelstelling is om ze uiteindelijk anders te schakelen, maar hij wilde er perse snel mee pronken :lol:

2i0w877.jpg

2yy8qbk.jpg

al3fx5.jpg

En nog een fotootje van mijn eigen verlichting in het donker (kwaliteit camera zuigt een beetje) :

24oucdy.jpg

bewerkt door mrobers
Foto eigen Jeep toegevoegd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

He,hallo

Ziet er allemaal mooi uit eigenlijk moet er ook zoon ledbalk op dat stond in de 4wd van foto's van sema dan is ie compleet ik ga zelf ook voor led ik heb net heel mijn boot omgebouwd scheelt enorm in accu verbruik per lampje ongeveer 10 watt en dat maal 8 dus geen lege accu meer.

ga verder zo het was allemaal leerzaam.:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 months later...

Ook ik vraag mij af of je mag rijden zoals de auto er op de foto's bij staat:

- Zoals ChaosDodger ook schrijft is dagrijverlichting alleen toegestaan als enige verlichting aan de voorkant, dus niet in combinatie met andere lampen)

- Oranje verlichting die continue brandt aan de voorkant mag niet. Knipperlichten mogen oranje of wit zijn, maar stadslichten alleen wit.

- Bij Wegmisbruikers was er laatst iets over. De agent klaagde erover dat de dagrijverlichting feller was dan het dimlicht (dacht ik).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De opmerking dat je alleen dagrijverlichting mag voeren zonder combi van andere lichtbronnen, is volgens mij op dit moment erg achterhaalt, kijk maar Mercedes en Audi die toch allerlei combi's voeren, waarbij mercedes de kroon spant, overigens zijn mijn stadslichten minder sterk dan mijn ''dagrijverlichting" dus daarbij toegestaan om die combi te voeren (zie foto's), overigens let oom agent er niet op omdat het lijkt alsof het zo hoort en de Grand natuurlijk geen "fast & furius" autootje is, das een voordeel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...