Spring naar bijdragen

Goede vervangende speakers voor een XJ uit 2001


RobinD
 Share

Recommended Posts

Hi there!

Ik heb een SJ uit 2001 maar het geluid van de af fabriek geleverde speakers is om te janken (geen hoog, teveel midden en matig laag).

Wie kan mij adviseren welke speakers geschikt zijn om een beetje lekker Techno en andere House muziek te kunnen luisteren.

Wil geen Boom-Car, maar een beeeeetje knallen is wel fijn. :B

Ik heb een full size reservewiel achterin staan, zou daar een subwoofer in kunnen???

HELP!!

bewerkt door RobinD
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik als grote techno fan was ook niet tevreden met het geluidssysteem in mijn voormalige XJ.

Had van MDf een hoedenplank gemaakt en deze in de achterbak geplaatst. Hier ovale Sony xplod speakers in gehangen en in voordeuren pioneer boxen die in het standaard gat pasten.

Versterker was niet nodig en een subwoofer al helemaal niet. Keihard knallen door de relatief grote baskast die gecreerd werd met de mdf hoedenplank.

Hier een lekker techno setje van mezelf, al zeg ik het zelf :B ;

http://www.xs4all.nl/~prinsenl/Randoman-Technation.mp3

rechter muis opslaan als

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

ik heb ook zo'n hemeldisco-ding..

gaat goed, ik meen dat de speakers van UUUUUUUUU.... JVC, besteld bij Digital street CS-HX6947 6x9'' 4-weg Auto Luidsprekerset..

zeer goede service, boxen waren op voorraad, binnen 4 dagen in huis!

(nadat ik bij een ander bedrijf 2 maanden aan het lijntje gehouden werd...)

boxen in de deur zijn van clarion, maar heb geen idee welk type.. (type met een extra hoge tonen speaker)

hoe dan ook, geluid is top!!

succes ermee!!

grtz

Patrick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Ab,

Wat is de maximale inbouwdiepte? (Diameter zal 130mm zijn?)

Kan het uiteraard ook zelf opmeten, maar dan moet ik eerst het deurpaneel demonteren...

let op dat deze erg weinig ruimte hebben!

ik had eerst andere speakers voor willen monteren, maar deze zijn door de inbouwer niet geplaatst omdat er geen (diepte) ruimte was..

suc7

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Kastje is t filter, gewoon in de deur inbouwen. Tweeter zit aan de binnenzijde van portier ter hoogte van de spiegel (bij laat model XJ)

Bij vroeg model XJ zit de tweeter ergens bij je knieen in het dashboardpaneel, daar kan je het filter makkelijk onder dit paneel kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kastje is t filter, gewoon in de deur inbouwen. Tweeter zit aan de binnenzijde van portier ter hoogte van de spiegel (bij laat model XJ)

Bij vroeg model XJ zit de tweeter ergens bij je knieen in het dashboardpaneel, daar kan je het filter makkelijk onder dit paneel kwijt.

Ok, bedankt.

Maar die tweeter past toch nooit in het kapje waar de originele infinity tweeter inzit....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...