Spring naar bijdragen

Uitlaat lek


bla098
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Nadat ik laatst eens met de achterklep openreed en toch wel vond dat m'n jeep wel erg veel herrie aan het maken was kwam ik erachter dat er in de eindpot van de uitlaat een redelijk groot gat zit. :whistle:Waarschijnlijk is het op die plek doorgerot ofzo.. Het gat (ong. 1,5 cm doorsnede) zit niet op een lasnaad, maar ergens midden op het plaatwerk van de pot zelf.

Nou vroeg ik me af of het op die plek nog eventueel te repareren is. En wanneer dit nou niet het geval is wat er eventueel aan andere uitlaatsystemen te verkrijgen is (bv met een dubbel eindstuk ofzo :thumbsup: )

Het gaat om een cherokee 4.0L uit '97 (model '97-'01)

ik hoor het graag, alvast bedankt! Lars

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jeeper.

Alles is tijdelijk te repareren. Echter roestvorming is meestal het begin van het einde. Gaten in dempers en pijpen zijn te bekleden met dunne plaat. Bevestiging met popnagels en/of lassen.(of misschien wel met ijzerdraad) Maar je moet wel nog stevige ondergrond hebben voor deze reparaties. Er is ook een uitlaat kit. Hiervoor geldt hetzelfde.:thumbsup:

bewerkt door wim hoppenbrouwers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, bedankt voor de reacties. Kosten vallen wel mee inderdaad, handiger om er meteen een nieuwe onder te klussen.

Zijn er cherokee's die met een dubbel (of uberhaupt een ander soort) eindstuk rondrijden trouwens? Als ik dan toch bezig ben kan ik dat er net zo goed meteen op zetten, maar ben benieuwd hoe t staat. Ik heb er nu een rond rvs eindstuk op zitten (ook niet standaard volgens mij), wat op zich wel aardig is, maar iets van chroom moet ook wel kunnen denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...