Spring naar bijdragen

Help!!!!


Wagoneer76
 Share

Recommended Posts

Sinds een week doen mijn remlichten het niet meer.

Een nieuwe remlichtschakelaar achter het pedaal geplaatst, niet de oplossing...

Heb reeds gezocht in de aansluiting van de trekhaak, deze was volledig verrot en dus maar afgekoppeld.

Nu kwam ik verderop op het forum tegen dat het wellicht zekering nr 13 is.. deze blijkt ook de hazardlights te zekeren en ja.. deze werken ook niet..

Nu is mijn vraag.. waar zit die gmblgrmbl zekering nr 13??????

Heb geen boeken (meer) bij de XJ dus kan dit ook nergens nakijken..

Wie oh wie kan helpen????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De zekeringen bevinden zich in mijn XJ '91 rechts voor onder de motorkap, vlak bij de accu en er is een kastje links onder het dashboard.

Volgens mijn handleiding is het een zekering onder de kap, maar dan nr. 15.

In die kast zitten 6 grote zekeringen, van links naar rechts A t/m G en onder de B zit een kleine zekering (loopt parallel) en dat moet nr. 15 zijn. Nummer 12 zit daar onder, maar die is voor o., de mistlampen en andere toegevoegde verlichting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds een week doen mijn remlichten het niet meer.

Een nieuwe remlichtschakelaar achter het pedaal geplaatst, niet de oplossing...

Heb reeds gezocht in de aansluiting van de trekhaak, deze was volledig verrot en dus maar afgekoppeld.

Nu kwam ik verderop op het forum tegen dat het wellicht zekering nr 13 is.. deze blijkt ook de hazardlights te zekeren en ja.. deze werken ook niet..

Nu is mijn vraag.. waar zit die gmblgrmbl zekering nr 13??????

Heb geen boeken (meer) bij de XJ dus kan dit ook nergens nakijken..

Wie oh wie kan helpen????

is een bekend euvel. ik had er standaard een paar liggen in de middenconsole. maar die zal de handelaar er wel uitgehaald hebben :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

samen met de stuivers.... :rolleyes:

En de lampjes ook soms??

Of doen ze het nu weer, uiteindelijk hoef je alleen maar een paar zekeringen in de console te leggen toch?:D

Maar je ziet het: bij de verkoop is de auto prima, na de verkoop schijnt er toch hier en daar wel wat loos te zijn:whistle: Net zoiets als de politiek dus.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgende geconstateerd:

Met draaiende motor, knipperlichten geactiveerd. Als ik op dat moment mijn alarmlichten aanzet, vallen de knipperlichten uit...

Gevalletje sluiting zou je denken maar het frappante is dat de zekeringen wel heel blijven....

Iemand suggesties???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, Dan zou ik zeggen de knipperrelaismodules vernieuwen.

Oude types zijn mechanisch inwendig, en kunnen wel eens storingen geven.

De nieuwe generatie is electronisch en werken ook in oudere jeeps.

Als het goed is,zitten er 2 onder de dash. Een voor de knipperlichten en 1 voor de alarmlichten.:blush:

Ook aardingen onder dash nakijken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, Dan zou ik zeggen de knipperrelaismodules vernieuwen.

Oude types zijn mechanisch inwendig, en kunnen wel eens storingen geven.

De nieuwe generatie is electronisch en werken ook in oudere jeeps.

Als het goed is,zitten er 2 onder de dash. Een voor de knipperlichten en 1 voor de alarmlichten.:blush:

Ook aardingen onder dash nakijken!

Ik zal ze straks even wisselen, misschien dat dat een oplossing biedt.

Maar ik kan het me niet voorstellen dat door een defecte knipperrelais mijn remlichten het niet meer doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja. Het is een gok.

Ik heb zelf ook een tijd lang storingen gehad met de verlichting.

Door alles schoon te maken en/of vervanging is het uiteindelijk toch weer goed gaan werken. Achteraf is het moeilijk om precies de oorzaken te achterhalen.

De mechanische knipperrelais kan natuurlijk wel blijven kleven en slecht kontakt maken. Echter de aansluitingen kunnen ook storingen geven.

Zelfs slechte kontakten van dashboordlampjes kunnen dit doen.

De hoofdlichtschakelaar is ook zo'n veroorzaker,maar ook de kontaktschakelaar. Hoe is de toestand van de kabelbomen onder de bekleding van de vloer?

Dus zoeken en schoonmaken.:blush:

bewerkt door wim hoppenbrouwers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

test uitgevoerd.. alle knopjes, relaistjes, schakelaars werken nog...

Als ik nu echter directe puls geef op de aansluiting van de remlichten van de aanhanger gaan de remlichten branden.

Zet ik hierbij de alamrlichten aan, dan gaat alles knipperen alleen geeft het linkerknipperlicht voor een heel zwak knippersignaal...

Dus waarschijnlijk moet ik hierbij aan een sluitinkje denken ergens in die hoek.

Morgen maar weer verder kijken, nu eerst tijd voor een feestje...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...