Spring naar bijdragen

hoe kun je minder lawaai krijgen?


Recommended Posts

Ik ben nog maar net aan het rijden in een Jeep wrangler uit 1992, ik moet er nog wel aan wennen. Ik weet natuurlijk dat het geen geluidsarme auto is maar toch vraag ik mij het volgende af: Als ik boven de 100km per uur rijd vind ik de ruis uit de bovenhoeken van het voorruit toch wel heftig. Als ik van buiten kijk hoe de hardtop aansluit op het raam zoe ik een redelijk slechte afdichting. Is hier iets voor te verkrijgen of iets aan te doen? bvd Elroy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een nieuw rubber tussen de hardtop en voorruitframe scheelt in ieder geval al een heel stuk. Hiervoor kun je ook normaal tochtband gebruiken al zal het resultaat dan iets minder zijn...

Ik zal eens kijken hoe het er bij mij uit ziet. Ik heb de hardtop er nog niet af gehaald. Bedankt voor de tip. Toch vind ik het vreemd dat aan de buitenkant op de hoeken er veel ruis ontstaat. Ik kan mijn vinger onder in de hoek van de hardtop steken, hier ontstaat denk ik veel lawaai is dat bij elke wrangler zo? Mvg Elroy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat dus om deze rubbers. Met of zonder is echt een wereld van verschil wat betreft het gefluit in de hoeken. De rubbers kun je gewoon bij B&S bestellen maar zijn aardig aan de prijs. Als ik het wel heb kosten die dingen rond de 40 of 50 Euro ...... per stuk dan wel te verstaan...... :blush:

Ronald

"]hardtop17hd6.jpg

Dat is het! bedankt voor de duidelijke foto, volgens mij zitten deze er niet tussen. Nog een klein vraagje: Is de voorkant van de rubber massief, vult deze rubber de holle hoek van de hardtop? Nogmaals dank allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep, voorkant is bol en vult dus de hele holte; ook dit had ik nog ergens op de foto staan.......

"]hardtop158wg2.jpg

Je zult zien dat het allemaal perfect op z'n plek valt. De hardtop sluit mooi aan en ook de bovenhoek van de deur valt er netjes in.

Je zult wel de hele hardtop moeten losbouten om de rubbertjes te plaatsen..... :whistle:

Succes,

Ronald

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...