Spring naar bijdragen

Beslagen ruiten


Jeepie M
 Share

Recommended Posts

Heb je airco? Zo ja, controleer dan goed of de afwatering niet naar binnen loopt (blik tectyl was voor mij de oplossing, gewoon ruim ertegenaan gooien :D). Denk dat af-fabriek airco beter is ingebouwd, en dat je dan alleen maar hoeft te kijken of rubber slangetje okee is...

Heb wel airco, maar die werkt niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb je een open dakje? deze wil wel eens de afwatering in de auto gooien.

Nee, ik heb geen open dakje. Die kan ik dus al wegstrepen.:D

Heb net de bekleding afgetast, maar kan nergens een natte plek ontdekken.

Ook nog even de bovenkanten van de spatborden aan de achterzijden, maar die waren droog. Onder het rooster onder de voorruit stond ook geen water.

Iemand verder nog tips waar ik het beste kan zoeken. Airco lijkt mij toch niet het probleem, want die doet het niet. Of zie ik dat verkeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

probeer hem eens goed te ontvochtigen met korrels of een electronische droger. Heb zelf een elektronische droger die je best een week mag lenen.

Wordt alleen aankomende week even niks. Dan is het probleem misschien ook stuk minder. Heb weleens wat water binnen gehad ( vaak dus) en dan beslaat ook alles. Nachtje een droger erin en haalt er paar liter water uit.

Kan ook condens zijn als je er niet vaak in rijd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De bodembekleding bestaat uit meerdere lagen: de zachte bovenlaag, een rubber waterdichte laag en een isolatielaag.

Als de lekkage in de isolatielaag zit voel je dit niet direct, dit had ik dus ook toen mijn airco lekte.

Omdat jouw airco niet werkt zou je denken dat dit niet de oorzaak is, maar bij mij lekte het regenwater via de motorruimte, langs de airco, zo de isolatielaag in.

Vloer leek droog, maar de isolatie was om uit te wringen.

Als ik jou was zou ik eens goed onder je vloerbedekking gaan kijken...

Als laatste optie zou je ook de tuinslang kunnen pakken en een laag water in je jeep zetten, zie je zo waar het lekt :frusty:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

probeer hem eens goed te ontvochtigen met korrels of een electronische droger. Heb zelf een elektronische droger die je best een week mag lenen.

Wordt alleen aankomende week even niks. Dan is het probleem misschien ook stuk minder. Heb weleens wat water binnen gehad ( vaak dus) en dan beslaat ook alles. Nachtje een droger erin en haalt er paar liter water uit.

Kan ook condens zijn als je er niet vaak in rijd

Had zelf in het begin een lekke afdichting van de voorruit, had ook veel last van condens, vocht liep onder de dash langs, onder de bekleding.

Heb me rot gezocht naar waar het vandaan kwam. Na vervangen van de voorruit (er zat ineens een barst in) was dit ook weg :-)

Het duurt heel lang voordat vocht onder de bekleding opgedroogd is, een vochtvreter ofzoiets doet wel wonderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vermoed toch dat het alleen tijdens regenbuien en kou het probleem is, want gisteravond hed mooie schone ramen terwijl het onder de 10 graden was.

Zit zelf te denken aan de vocht dat ergens bij de kachelventilator binnenkomt tijdens een regenbui.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vermoed toch dat het alleen tijdens regenbuien en kou het probleem is, want gisteravond hed mooie schone ramen terwijl het onder de 10 graden was.

Zit zelf te denken aan de vocht dat ergens bij de kachelventilator binnenkomt tijdens een regenbui.

Is ook mogelijk..... is je afvoerslang van het kachel/aircohuis schoon?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Inmiddels ben ik dichter bij de oorzaak. Nu het wat meer geregend heeft blijkt de bekleding in de achterbak in de rechterhoek bij het achterlicht toch nat te worden.

Ik heb de bekleding weggehaald om bij de volgende regenbui(en) hopelijk de exacte plek van de lekkage te kunnen bepalen. In de tussentijd probeer ik de boel weer droog te krijgen met een vochtvreter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...