Spring naar bijdragen

Tis weer voorbij die mooie zomer.....


Atjoer
 Share

Recommended Posts

In tegenstelling tot Nederland waar je bij de overgang van zomer naar winter door een druilerige herfst heen moet gaat dat hier in de Rocky Mountains op 2600 meter iets anders, net als afgelopen jaar toen op 14 oktober plotseling 30 cm. sneeuw het einde van de zomer aankondigde zal dit jaar wederom zulk een digitale wisseling van seizoenen plaatsvinden rond dezelfde datum.

Als je nu hier zou zijn zou je dat absoluut niet voor kunnen stellen, de hemel is blauwer dan op welke ansichtkaart dan ook en de zon is zo krachtig dat het voelt alsof het 25 graden is, de wintersporters kunnen zich misschien iets voorstellen van wat ik bedoel, het is gewoon prachtig hier maar de weersverwachting laat ons precies zien dat dat binnen een paar dagen compleet over is:

weatherforecast.jpg

Niks geleidelijke overgang naar wat meer wisselvallig weer, nee pats boem, gelijk de winter in net als afgelopen jaar. Tijd dus voor een laatste ritje met Joy voordat ik de kap er maar weer opzet voor de winter en misschien geven de kiekjes jullie een idee waar ik over praat als ik zeg dat het weer hier nu echt adembenemend is.

Natuurlijk is NIles altijd enthousiast als het om een ritje in de Jeep gaat en zoals je ziet heeft meneer een hoop geleerd toen ie een paar maanden geleden uit de rijdende Jeep kukkelde, NOT, hij staat nog steeds op de rand:

Lastopentour08I.jpg

De Aspen verkleuren echt adembenemend net alsof het nep is:

Lastopentour08II.jpg

Kijk Joy eens, een glimlach van oor tot oor, Joy vindt al dat geel wel cool:

Lastopentour08III.jpg

Dit is Caribou een paar kilometer van mijn huis op 3200 meter hoogte, mijn favoriete plek om met Niles te gaan wandelen, zie eens hoe blauw de lucht is en aangenaam het er nu is, met zekerheid zal het hier binnen een paar dagen wit zijn en blijven tot mei volgend jaar, onvoorstelbaar:

Lastopentour08IV.jpg

En ben ik er klaar voor? Nee, ik had me afgelopen jaar laten verassen en me plechtig voorgenomen het dit jaar beter te doen maar niet dus, de spijkerbanden liggen nog in de opslag, het hout voor de kachel is nog steeds niet besteld, de bomen in de achtertuin zijn nog steeds niet gekapt........, ach, laat ik maar gewoon lekker van deze perfecte vrije dag genieten.

Arthur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vreselijk mooie plaatjes zeg. Een echte nazomer lijkt het wel. (Indian summmer of zo?)

maar...

het kan ook zo... (bron)

Veel zomergasten in Oostenrijk zijn zaterdag overvallen door winterse sneeuwbuien. De sneeuw viel uitzonderlijk vroeg dit jaar, aldus het Oostenrijkse persbureau APA.

Op de alpenweg van Salzburg naar Karinthië over de berg Grossglockner viel zoveel sneeuw dat die alleen nog begaanbaar was voor auto's met sneeuwkettingen.

Volgens het persbureau zijn meerdere auto's vast komen te zitten in de sneeuw.

...dit bericht was van 23 augustus. :D

Dus ben blij dat het nog daar nog netjes tot oktober wacht. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schitterende plaatjes Arthur!!!

Was eens in Georgia (US) in de (idd Camel :blush:) Indian Summer. Daar hadden ze het over " Change of the colours".

Vloog daar met zo'n klein vliegtuigje over die uitgestrekt wouden. Adembenemend, niet te beschrijven mooi!!!

Naar aanleding van jouw plaatjes dwalen de gedachten weer af/terug.....

tnx!!:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...