Spring naar bijdragen

Vervanging veren + schokdempers


Recommended Posts

Mijn Jeep Cj5 is toe aan nieuwe schokbrekers. Mijn bladveren zijn helemaal recht en beginnen aan de uiteinden te krommen. De fut is er wel zo'n beetje uit en de Jeep begint aardig te zwalken. De vorige eigenaar heeft het doorzakken proberen te verbloemen door de shackels te verlengen en op die manier de jeep op hoogte te houden. Hierdoor laat ook het stuurgedrag te wensen over. Het lijkt mij het beste om alles te vervangen zowel Schokbrekers als de bladveren door een complete set.

ik had mijn zinnen een beetje gezet op een complete set van Pro Comp met een 2,5" inch lift met de MX6 Schokdempers die in 6 standen te verstellen zijn, zodat ik ook de mogelijkheid heb om er dadelijk iets grotere banden onder te monteren. Ik denk als ik voornamelijk snelweg rijd er dan wel 33 en misschien wel 35er banden onder kunnen. Maar nu hoor ik toch wel erg vaak dat iedereen niet zo happy is met dit merk. Mijn Jeep weegt 1475 kilo en heeft een gastank van 120 Ltr. tegen het reserverwiel geplaatst.

Nu wil ik graag advies welk merk er onder mijn Jeep het beste weggedrag opleverd voor een betaalbare prijs.

bewerkt door Rainking
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb pro-comp onder mijn TJ en ben er zeer tevreden mee!:whistle:

(dempers en veren uiteraard, op mijn dooie gemakkie 1 uur per wiel en ik was klaar, super!)

bij de TJ erg makkelijk te monteren ook, maar geen idee of dat bij de CJ ook zo is. Ik heb alles via 4wd.com gekocht en dat verliep erg soepel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb pro-comp onder mijn TJ en ben er zeer tevreden mee!:whistle:

(dempers en veren uiteraard, op mijn dooie gemakkie 1 uur per wiel en ik was klaar, super!)

bij de TJ erg makkelijk te monteren ook, maar geen idee of dat bij de CJ ook zo is. Ik heb alles via 4wd.com gekocht en dat verliep erg soepel.

Bladveren en schroefveren van eenzelfde merk zijn volgens mij nauwelijks te vergelijken... maar ik ben blij dat je er tevreden mee bent. :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...