Spring naar bijdragen

Plaaaaaatjes


Mav
 Share

Recommended Posts

Ikzelf ben niet zo te vinden voor dergelijke massa-hysterie biggrin.gif

Mijn vrienden zijn echter wel gaan zien naar Bastogne... 2 van hen zijn namelijk historici en schrijven boeken. Eén van hen is dé referentie wereldwijd betreffende camouflage van de SS en de Wehrmacht (hij schrijft boeken samen met een zekere Borsarello, oud-hoofd van de Medische Dienst van het Franse Vreemdelingenlegioen). De andere - zijn broer - schreef recentelijk nog een boek over de V-bommen in Antwerpen.

Ikzelf ben meer voor het echte terreinwerk... Onderstaande halftrack heb ik moeten voorrijden, daar de eigenaar/bestuurder (een Fransoos) schrik had om vast te rijden blink.gif

halftrack.jpg

De vierde is "de mechanieker" (eigenaar MB anno '53).

Gisteren, zondag 19 december, was ik wel in de buurt van Houffalize (Wibrin). Doch dit was meer bedoeld om zowel m'n XJ-ke als m'n Bull Terrierke hun pootjes eens te laten strekken wink.gif

Oh ja, waarom was m'n nickname ook al weer "eL Tee"?

aifv.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 377
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Originally posted by darkwolf@Dec 20 2004, 17:04

rij je op een tank dan??? blink.gif   smile.gif  

erg mooi om dat oude spul te zien..heb zelf een daf ya126 en een nekaf-jeep gehad voor ik aan mijn cj begon...ongelooflijk wat je met dat ouwe spul kan uithalen!! worshippy.gif <div align="right">

Ron . ik werd paar weken geleden gebeld of ik een tank wilde kopen. alles erin compleet met laserricht apparatuur. vroegen eur 30.000 en aangezien ik em niet een weekendje in Overpelt mocht uitproberen jammer dan hahahah amerikanen kopen wel zoiets.

Was telefoontje uit Polen. Nu is ie in onderdelen verkocht

Hier nog een Centurion uit Australie moet geel kenteken zijn want is zo te zien met achterbankjeKOR_648.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

rij je op een tank dan???

Nope: ik ben reserve-officier en peletonscommandant bij de "bereden infanterie" (ik geloof in Nederland gekend als "stormtroepen"?)... Normaliter zit ik net achter de chauffeur, doch hier had ik plaats genomen in de geschutskoepel om het 25mm snelvuurkanon (384 schoten per minuut) te bedienen.

De zogenaamde tank is geen tank, maar wel een APC (Armoured Personel Carrier). Om juist te zijn: het betreft een AIFV (Armoured Infantry Fighting Vehicle) met in elk voertuig 10 infanteristen. Ik had zo'n vier voertuigen onder m'n commando, waarvan normaal 3 met 25mm snelvuurkanon en 1 commandovoertuig (mijn eigen "bakkie") met daarop een .50 cal.

Nu ben ik peletonscommandant anti-tank, en heb de bevelvoering over 3 voertuigen met een Milan (geleide raketlanceerinstallatie) en mijn eigen commandovoertuig (met .50 cal).

Hier een voorbeeldje:

6.jpg

Voila...

eL Tee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat te doen als we oorlog krijgen met Belgie en ze beginnen handgranaten te gooien ?????

pin eruit en terug gooien laugh.giflaugh.giflaugh.giflaugh.giflaugh.giflaugh.giflaugh.giflaugh.gif

[Modbreak]

Humor kan leuk zijn, maar deze is op het randje! Het is niet de bedoeling dat er iemand zich aangevallen cq voor gek gezet voelt!! Let hier dus SVP op, bij klachten worden dit soort postjes zonder berichtgeving gewist!!

Ik weet het, ik ben streng... wink.gif

[/Modbreak]

Dit bericht is gewijzigt door 87wrangler: Dec 20 2004, 19:54

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Humor kan leuk zijn, maar deze is op het randje! Het is niet de bedoeling dat er iemand zich aangevallen cq voor gek gezet voelt!! Let hier dus SVP op, bij klachten worden dit soort postjes zonder berichtgeving gewist!!

Ik weet het, ik ben streng...

Streng niet. Tis kinderachtig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by dezperado@Dec 20 2004, 19:40

wat te doen als we oorlog krijgen met Belgie en ze beginnen handgranaten te gooien ?????

pin eruit en terug gooien laugh.gif   laugh.gif   laugh.gif   laugh.gif   laugh.gif   laugh.gif   laugh.gif   laugh.gif

[Modbreak]

Humor kan leuk zijn, maar deze is op het randje! Het is niet de bedoeling dat er iemand zich aangevallen cq voor gek gezet voelt!! Let hier dus SVP op, bij klachten worden dit soort postjes zonder berichtgeving gewist!!

Ik weet het, ik ben streng...  wink.gif

[/Modbreak]

<div align="right">

laugh.giflaugh.giflaugh.gif

is deze modbreak serieus???

gayfight.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo zeg. Waar zijn we hier mee bezig. Kleuterschool ??

Over de hele wereld maakt men grappen over buurlanden

Yanks over Canadezen etc Engelsen over Schotten en Ieren, Duitsers over

Oost Friezen. etc. Ik vind de Belgische moppen over ons Hollanders geweldig.

Ik vind dit gewoon gez......k

Dit ging nergens over en was ook alleen omdat we het ff over plaatjes hadden die op oorlog sloegen Niks kwetsend. Ik moet nu heel erg mn best doen om niet echt kwetsend te worden.

Het probleem van de handgranaten is inmiddels opgelost de zuiderburen halen de pin er al uit in de fabriek laugh.giflaugh.giflaugh.giflaugh.giflaugh.gif

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee Laros geen interesse Ik versta de berijders meestal niet

Komt denk ik door die hete aardappelen achter in hun spreekbuis.

Lijkt me helemaal te gek om met zon tank te keer te gaan. Ik heb 15 jaar op de Veluwe gewoond. Tanks en tankbanen zat. Kijk ook heel graag naar Discovery met beelden uit WW2 helemaal te gek. woest geweld daar is een Hummer een dinkeytoy bij. Heb ff geen tijd voor een plaatje dus ben ik weer off topic.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om nog even in de sfeer te blijven...

Een toonzaalmodelletje waar je gegarandeerd NOOIT mee vastrijdt. En als je je vastrijdt, dan krijgt men je NOOIT meer los... Gelukkig zit er een zelfvernietigingssysteem op laugh.gif

(By the way, dit ding verbruikt zo'n 80liter per 100km (is 1:1,25) Super (geloode benzine). Van een dure hobby gesproken...)

halftrack2.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel een ernstig chique uitziende half track. Geweldig! Nou ben ik overigens wel bevooroordeeld aangezien ik nogal geïnteresseerd ben in WOII en ook behoorlijk wat veteranen persoonlijk ken. WAUW wat een apparaat!

Groetsels,

Frank

Originally posted by eL Tee@Dec 22 2004, 17:08

Om nog even in de sfeer te blijven...

Een toonzaalmodelletje waar je gegarandeerd NOOIT mee vastrijdt.  En als je je vastrijdt, dan krijgt men je NOOIT meer los...  Gelukkig zit er een zelfvernietigingssysteem op  laugh.gif

(By the way, dit ding verbruikt zo'n 80liter per 100km (is 1:1,25) Super (geloode benzine).  Van een dure hobby gesproken...)

halftrack2.jpg

<div align="right">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer het eens bij:

http://www.corgi-world.nl/

Hoge kwaliteit miniaturen. Ik weet niet of ze ook Jeeps hebben maar ik koop daar mijn WOII miniaturen. De eigenaar van de zaak, Jo genaamd is graag bereid voor je te zoeken.

Groeten,

Frank

Originally posted by 87wrangler@Dec 22 2004, 17:43

Mooi ding idd! Wel wat krapjes in de parkeergarage.... laugh.gif

Maar eL-Tee, waar heb je dat schaalmodel YJ vandaan??? Heb je een merk/bestelnummer van dat model? Ik ben al een tijdje opzoek naar een model-YJ namelijk... En volgens mij zijn er hier nog meer liefhebbers voor...

<div align="right">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...