Spring naar bijdragen

vragen bij aanschaf


Recommended Posts

Hallo ik ben van plan een laat jaren 90 (96,97,98) Jeep Grand Cherokee Limited te kopen met V8 op G3. Ik moet wel want deze benzienprijzen kan ik niet meer betalen:blush:

wat zijn de karakteristieke slechte punten van een Grand Cherokee uit deze jaren..? Uit ruime evraring met amerikaanse auto's spreek ik als ik zeg dat elke auto wel specifieke slechte punten heeft, dus ik ga er van uit dat een Grand Cherokee die ook heeft.

Ik heb al dingen gehoord dover de stuurinrichting dat je regelmatig de auto moet laten uilijnen. omdat ze graag naar links of naar rechts trekken...? :)

Ook heb ik gehoord dat de automaatbak de achilleshiel van de grand Cherokee is...soldeer werkzaamheden, omdat hij te lang in low gearing bleef hangen, sensoren vervangen die verkeerde signalen doorgeven, automaat bakken die geheel zijn vervangen omdat ze in de poeier zijn gelopen enz..?:huh: In alkmaar staat er zelfs 1 te koop waarbij ze de aandrijfas naar de voorwielen hebben verwijderd, omdat de boel waarschijnlijk stuk is gelopen...

Zijn dat overigens Chrysler automaat bakken...(net als in de Chrysler Voyager) want daarvan is bekend dat die geregeld stuk gaan. :)

Wij willen graag een V8 want daar rijden we al jaren mee, welliswaar niet van Jeep maar van Chevrolet (1969 Impala Wagon) en als ik het goed heb begrepen zijn er 2 keuzes: de 5,2 liter V8 en de 5,9 liter V8 welke moet ik nemen en waarom en kunnen ze beide goed overweg met een G3 LPG inst...?:)

Wat is overigens een "ZJ" Grand Cherokee..? is dat een bepaald model..? of type, of uitvoering..?;)

Wij zullen er niet Off-Road mee gaan, maar hoofdzakelijk woonwerk me rijden en voor vakantie gebruiken in de winter en in de zomer. Veilig rijden op besneeuwde bergwegen is voor ons wel erg belangrijk want zo'n ravijn is meestal erg diep. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt een hoop dingen 'gehoord' die niet echt kloppen.

Die zaken die je noemt komen voort uit slecht onderhoud, het zal bij elke auto gebeuren.

Een Grand is een volwaardige terreinwagen (echt, je ziet het er niet aan af misschien) die je niet snel zal vervelen.

Technische hulp is hier zat en er zijn wel wat electronische dingetjes die vaker terugkomen, maar over het algemeen geen echt specifieke slechte punten.

Trouwens, je kan het forum erop nalezen.

Succes. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en als ik het goed heb begrepen zijn er 2 keuzes: de 5,2 liter V8 en de 5,9 liter V8 welke moet ik nemen en waarom en kunnen ze beide goed overweg met een G3 LPG inst...?:)

Wat is overigens een "ZJ" Grand Cherokee..? is dat een bepaald model..? of type, of uitvoering..?:D

Een ZJ is de Grand Cherokee die van 1993 tot 1998 geproduceerd is.

zj.gif

Verder zijn er inderdaad 2 verschillende motoren met een V8, de 5,2 en de 5,9. De 5,9 is ongeveer net zo snel als een X5, maar het blijft natuurlijk een terreinwagen.

bewerkt door Masis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De elektronica is niet altijd even betrouwbaar, dus wel checken of alle elektriek het wel doet.

Verder is de tussenbak met viscose-koppeling een heikel punt. Zoek even na op dit forum hoe je kunt controleren of die ok is, want dat is een niet goedkope reparatie.

Let er op dat de airco het doet. Lekkage kan ook tot hoge kosten leiden, want meestal moet het hele dashboard er uit.

De 4.0 schijnt beter met LPG overweg te kunnen dan de V8's. Zelf heb ik nu ruim 2 jaar een ZJ, niet op LPG en die heeft nagenoeg geen storingen gegeven. Op 40.00 km. alleen een waterpomp en sluiting in het alarm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik had een hele mooie te koop. Maar iedereen vond hem te duur. Dus is hij weg gegaan als oud ijzer. (figuurlijk) Het leuke is dat je daarna allerlei berichten ziet dat je denk:huh:

Ik hoop dat je een goede en mooie zal vinden. En misschien kom je die van mij nog tegen bij een handelaar. Hij gaat van A naar B enzo.....

Wat er in de tijd mee gebeurd weet ik niet.

Maar ik kan je wel zeggen het was een mooie 5.9 met veel optie's.

Geluk met het vinden van een nette en goede Jeep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik had een hele mooie te koop. Maar iedereen vond hem te duur. Dus is hij weg gegaan als oud ijzer. (figuurlijk) Het leuke is dat je daarna allerlei berichten ziet dat je denk:huh:

Ik hoop dat je een goede en mooie zal vinden. En misschien kom je die van mij nog tegen bij een handelaar. Hij gaat van A naar B enzo.....

Wat er in de tijd mee gebeurd weet ik niet.

Maar ik kan je wel zeggen het was een mooie 5.9 met veel optie's.

Geluk met het vinden van een nette en goede Jeep

Tsja... een 5,9 GC ZG... lijkt me niet verkeerd. Moah zo snel als een BMW X5...vind ik zelf niet zo belangrijk...ik kom er toch wel...:P

En nu we het er toch over hebben...welke snelheid kun je met een 1998 GC ZG 5,2 Liter V8 Limited op G3 LPG op de Deutsche Autobahn aanhouden als kruissnelheid, zonder dat de boel aan poeier draait...? Ik realiseer me dat een GC geen snelheidsduivel is, want dan had ik beter de nieuwste Corvette kunnen kopen, neemt niet weg dat ik toch graag wil weten welke snelheid ik kan aanhouden als er geen snelheidsbeperking is, vanuit de wegenverkeerswet...:no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zet hem rond de 3.000 rpm. en je rijdt comfortabel met 150 km/u. Sneller kan wel, maar is niet comfortabel meer. 't Blijft een Amerikaan natuurlijk en die zijn meer gebouwd op boulevard-cruisen dan op hoge snelheden. De snelheid is bovendien begrensd op 180 km/u vanwege de veiligheid (hoog zwaartepunt).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...