Spring naar bijdragen

98gcherokee

Forum member
  • Aantal bijdragen

    13
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over 98gcherokee

  • Verjaardag 12/12/1964

98gcherokee's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Hey Ruud, hmja, dat zal ik inderdaad even gaan controleren, allemaal... weer een goeie tip, thanx!
  2. Nou ik ben er inmiddels achter: de fan draait altijd, dus dat is geen probleem. Kan het ook zo zijn dat ik een vaste fan heb: dus een die altijd draait en constant aangedreven wordt door een belt, of het motorblok nu koud is of warm, hij draait altijd. Of is dit soms een Fiscofan? Voor wat betreft eventuele problemen voor dat de waterpomp werd vervangen kan ik het volgende melden: Nee er waren toen geen problemen! Alleen van de radiator weert ik nu op dit moment niet zeker of daar rommel in zit. Hoe zouden jullei dat aanpakken, om dat te controleren? In mei 2011 is de waterpomp vervangen wegens lekkage van de waterpompas. Omdat het systeem toch openlag, hebben we meteen de thermostaat vervangen, inclusief de koelvloeistof. Er waren toen geen problemen bekend met warmlopen van de motor. In augustus tijdens hoge zomertemperaturen ging het voor de eerste keer mis met warmlopen, maar de motor sloeg toen nog niet af. De ANWB Wegenwacht is erbij geweest en heeft de thermostaat kapot gemaakt, zodat hij vanaf dat moment altijd openstond. Hiermee werd echter voor mij het probleem niet opgelost. Vandaar dat ik in augustus de oude kapotte thermostaat heb laten vervangen. De wegenwacht startte de auto opnieuw en opnieuw werd de motor heet. In die periode verdampte de motor koelvloeistof. De wegenwacht conconcludeerde dat de verdamper LPG blies in het koelwatersysteem. Hij adviseerde mij de LPG verdamper te vervangen. Als ik toen op benzine ging rijden, had ik nergens problemen mee. In augustus 2011 heb ik dus ook de LPG verdamper laten vervangen. Het probleem was toen inderdaad opgelost. Vanaf de winter van 2011-2012 slaat hij niet meer automatisch over van benzine naar LPG, de ene keer wel, de andere keer niet. De garage heeft het systeem uitgelezen en kwam tot de conclusie dat er geen probleem was, ondanks dat het probleem er dus wel degelijk was. De garage heeft de scahkelsensor die van Benzine naar LPG moet schakelen toen overigens wel vervangen. Het schakelen van benzine naar LPG was daarmee echter niet voorbij. het is opvallend dat het overschakelen van benzine naar LPG vaak wel gaat als ik relatief lage snelheden rij, maar op de provinciale weg (80Km/u) lukt het niet, ook niet handmatig. Sinds mei 2012 zijn echter dezelfde problemen met warmlopen weer terug, met dien verstande dat nu er geen koelvloeistof bijgevuld hoeft te worden en als extra probleem slaat nu de motor bij 125 graden af. het probleem lijkt dus alleen maar erger te worden ipv minder. Met hoge senlheden zijn er eigenlijk geen problemen. Nu nog steeds niet. Het is echter opvallend dat bij hoge buitentemperaturen en de airco vol aan en in de stad rijden, (zware omstandigheden) dat dan de problemen zich voordoen.
  3. Ja inderdaad, de thermostaat is ook al vervangen...voor een die eerder opengaat... maar wat ik dus niet begrijp: waarom had ik er eerder helemaal geen probleem mee, onder zware omstandigheden; ook in Frankrijk bij hoge zomerse temperaturen in de file overigens, en nu in Nederland met maximaal 26 graden wel? omdat hij het dus ook wel eens met benzine heeft, vraag ik mij af of het niet iets electronisch is...of een sensor die nu opeens aan het rellen is....ofzoiets. De opmerking over die vervanging van de waterpomp en of er toen daarvoor ook al problemen waren...das een goeie... daar weet ik nu even geen antwoord op, maar daar kan ik wel achterkomen. en een radiator... ja als die inderdaad vol met rommel zit...ja dan zal dat het probleem ook kunnen zijn... alleen heb ik los van koelvloeistof er nooit iets anders in gedaan en dus vraag ik mij af waardoor zo'n radiator dan door zou kunnen gaan dichtkoeken...? De fan is een fiscofan... die draait dus altijd rond, dacht ik... maar ook dat is een goeie, ik ga er vanuit dat hij draait, maar dat weet ik niet zeker: controleren dus! allemaal bedankt voor jullie reacties; ik heb weer het 1 en ander te controleren! als er nog meer mogelijkheden zijn, sta ik open voor suggesties
  4. Hey hallo, Mijn 98 ZG (ZJ) Jeep Grand Cherokee met 5,2 liter V8 (Prins LPG-G3 installatie van 2007) heeft kuren: Vooral bij filerijden gaat het mis. Je ziet de temperatuur oplopen, zelfs vorbij de 120 graden, en opeens slaat de motor uit. Dan zijn er 2 mogelijkheden: 1. laten afkoelen en je kunt hem weer starten en rijden, of 2. je start hem op benzine. (lukt niet altijd...) Zelfs als hij op benzine rijdt wil ook ditzelfde probleem wel eens voorkomen. en dan kan ik er gewoon helemaal niets meer mee. ik ben dan gedwongen om te wachten totdat hij afgekoeld is. Hij verbruikt geen koelvloeistof, de waterpomp is recentelijk vervangen, dus daar kan het dan waarschijnlijk niet aan liggen... maar wat dan wel..? weet een van jullie dat soms? Gek genoeg ben ik er in 2008 met 4 volwassenen en een grote hond , met bagagebox (bagage van 4 personen)op het dak naar Frankrijk geweest, midden in de zomer...bloedheet... zo heet dat ik in het asfalt sporen trok, vol de airco aan en nix geen centje pijn. Helemaal foutloos...hoe kan dat nou dat ik nu deze problemen heb..? Vrgr, Jerry
  5. Mat met opstaande rand van 3 Cm voor achter in de bagageruimte van je Grand Cherokee (ZJ of ZG) om natte of vieze spullen op te zetten zodat je bagagevloer schoonblijft. € 25,- Alleen je bagage vloer blijft schoon , want als je je bagage ruimte veel beter wil beschermen tegen nattigheid of vuil dan kun je beter mijn Carbox overwegen, zie hiervoor mijn andere advertentie.
  6. Rubber vloer matten voor in de auto 4 stuks, kleur: beige/licht grijs Handig als je met modderige / natte schoenen de auto in gaat en je je interieur niet wilt vuil maken...€ 25,-
  7. hey sander, ja aan mij heb je niet echt veel op dit forum, want ik kom hier ook nauwelijks...sinds een hele lange tijd ben ik weer eens op het forum. Als ik jou was dan zou ik eens op marktplaats gaan kijken bij jeep onderdelen, want daar staat heel regelmatig een jeep specialist tussen die heel veel onderdelen heeft liggen

  8. Voor het eerste model Jeep Grand Cherokee (1992- 1998) voor de kenners de ZJ en de ZG een Hard kunststoffen Carbox die perfect achterin de bagageruimte de auto past, zonder ruimte verlies en... ook niet onbelangrijk: waarbij je het reservewiel gewoon kunt laten zitten op zijn plek. Je kunt bijvoorbeeld een kletsnatte hond van het strand zonder dat de bekleding van je auto vies wordt vervoeren, waarbij ook de achterzijde van je achterbanken en de zijkanten van de bagageruimte schoon blijven; anders dan bij een mat in de auto waarbij de wanden van de bagage ruimte wel vies kunnen worden. Ook handig voor bijvoorbeeld kletsnatte OffRoad-spullen ; duik-spullen ; natte Skischoenen enz, enz, enz zie de website van w w w , c a r b o x , d e Hij kost nieuw € 263,- incl BTW maar nu bij mij gebruikt voor € 100,- Eventueel heb ik ook nog een set rubber matten voor in de auto (4 Stuks; voor onder de voeten) en nog een flexibele kunststof Bagage ruimte mat met opstaande rand van 3 Cm. Als je de Carbox van me overneemt, kun je voor weinig alle matten erbij kopen. Vrgr, Jerry Bel me anders even voor informatie of voo het maken van een afspraak op : 06-10869688
  9. hallo ik ben hier nieuw maar snap niet hoe ik een bericht kan plaatsen dat ik een arico pomp zoek voor mijn jeep zou je me kunnen helpen gr sander

  10. Tsja... een 5,9 GC ZG... lijkt me niet verkeerd. Moah zo snel als een BMW X5...vind ik zelf niet zo belangrijk...ik kom er toch wel... En nu we het er toch over hebben...welke snelheid kun je met een 1998 GC ZG 5,2 Liter V8 Limited op G3 LPG op de Deutsche Autobahn aanhouden als kruissnelheid, zonder dat de boel aan poeier draait...? Ik realiseer me dat een GC geen snelheidsduivel is, want dan had ik beter de nieuwste Corvette kunnen kopen, neemt niet weg dat ik toch graag wil weten welke snelheid ik kan aanhouden als er geen snelheidsbeperking is, vanuit de wegenverkeerswet...
  11. Right... alle neuzen staan weer 1 kant op merk ik... In ierder geval hartstikke bedankt voor zover voor alle informatie ! werkt goed zo...en een ieder mag wat mij betreft een eigen mening hebben, zonder dat een ieder daar weer opaangesproken wordt. door een ander...
  12. Als ik het goed heb begrepen is er halverweg de jaren 90 in de grand Cherokees een ander 4x4 systeem gekomen. Dit heb ik overigens via www.autoweek.nl via de autotest 1996 Jeep Grand Cherokee. Is het dus zo dat de Jeeps Grand Cherokee in de beginjaren negentig 2 whleel drive waren en dat als je de behoefte had om een weilandje om te ploegen dat je dan de auto volleddig stil zette, de auto in zijn (gesperde?)4x4 zette, net als een echte terreinauto, en dat je dan je gang kon gaan in het weiland. maar zodra je jezelf weer op de weg ging begeven, dat je dan de auto volledig moets stilzetten, en handmatig hem uit zijn 4x4 moest halen en in zijn 2 wheel drive moest zetten om op de weg te kunnen rijden...? En dat de Grand Cherokees van na 1995 een 2 wheeldive systeem hadden met volledig volautomatische 4x4 on demand..? Dus...er is geen 4x4 nodig, dan rij je dus per defenitie 2 wheeldrive, en alleen als dat in uitzonderlijke gevallen nodig is, bijv; wanner de achter wielen tractie verliezen, dat er dan een volautomatisch systeem de tractie naar de voorwielen brengt en zodra de achterwielen weer tractie hebben, de tractie op de voorwielen weer komt te vervallen...? Dus je hebt in feite een 2 wiel aangedreven auto die zonder dat de bestuurder er tussen komt, als dat echt nodig is, even tijdelijk op 4x4 overgaat en weer terug naar 2 wiel aangedreven als dat kan..?
  13. 98gcherokee

    Even Voorstellen..

    Hallo Frans, tja, het moet er dan toch maar van gaan komen, we hebben er osn al te lang tegen verzet...de aanschaf van een echte Jeep!
  14. Hallo ik ben van plan een laat jaren 90 (96,97,98) Jeep Grand Cherokee Limited te kopen met V8 op G3. Ik moet wel want deze benzienprijzen kan ik niet meer betalen:blush: wat zijn de karakteristieke slechte punten van een Grand Cherokee uit deze jaren..? Uit ruime evraring met amerikaanse auto's spreek ik als ik zeg dat elke auto wel specifieke slechte punten heeft, dus ik ga er van uit dat een Grand Cherokee die ook heeft. Ik heb al dingen gehoord dover de stuurinrichting dat je regelmatig de auto moet laten uilijnen. omdat ze graag naar links of naar rechts trekken...? Ook heb ik gehoord dat de automaatbak de achilleshiel van de grand Cherokee is...soldeer werkzaamheden, omdat hij te lang in low gearing bleef hangen, sensoren vervangen die verkeerde signalen doorgeven, automaat bakken die geheel zijn vervangen omdat ze in de poeier zijn gelopen enz..? In alkmaar staat er zelfs 1 te koop waarbij ze de aandrijfas naar de voorwielen hebben verwijderd, omdat de boel waarschijnlijk stuk is gelopen... Zijn dat overigens Chrysler automaat bakken...(net als in de Chrysler Voyager) want daarvan is bekend dat die geregeld stuk gaan. Wij willen graag een V8 want daar rijden we al jaren mee, welliswaar niet van Jeep maar van Chevrolet (1969 Impala Wagon) en als ik het goed heb begrepen zijn er 2 keuzes: de 5,2 liter V8 en de 5,9 liter V8 welke moet ik nemen en waarom en kunnen ze beide goed overweg met een G3 LPG inst...? Wat is overigens een "ZJ" Grand Cherokee..? is dat een bepaald model..? of type, of uitvoering..? Wij zullen er niet Off-Road mee gaan, maar hoofdzakelijk woonwerk me rijden en voor vakantie gebruiken in de winter en in de zomer. Veilig rijden op besneeuwde bergwegen is voor ons wel erg belangrijk want zo'n ravijn is meestal erg diep.
  15. 98gcherokee

    Even Voorstellen..

    Hallo mijn naam is Jerry en ik ben hier dus nieuw. Ik ben van plan een laat jeren 90 Jeep Grand Cherokee limited v8 g3 te gaan kopen, alle tips zijn welkom. Ik heb wel wat vragen alvast di stel ik dadelijk in een apart kopje Vrgr, Jerry
×
×
  • Nieuwe aanmaken...