Spring naar bijdragen

spoed - banden - vraagje ;)


Recommended Posts

31x9-50-r15-lt

Heren < voor ik voor niks rij ;) >

Zou toch moeten passen onder een standaard XJ ?

Ga morgen om de set, steek zou moeten passen.. maarrree, deze banden maat.. moet toch lukken ??

Mvg, Stefan

om het nog makkelijker te maken,

dit is de link

http://link.marktplaats.nl/179730362

Komen als t goed is onder een YJ vandaan , na ruig google & forum zoeken zou het dezefde steek zijn.

Ga er morgen heen met auto om te passen,

is t goed.. komen ze mee naar huis.

:blink: EINDELIJK leuke velgen :wacko:

bewerkt door Stefan666
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mha, zal wel goedkomen denk ik, zal niet boos worden.

Maat word gewoon een beetje spannend, zeker omdat het kontje

van de xj een beeeeetje last van zwaartekracht heeft.

Neem niet voor niks krik + sleutel mee , eeeeven passen.

Kijk, als je al zeker weet dat het niks word, die dik 200 km retourtje er niet voor rijden.

Maarja.. vakantie, dus.. gokken mag :blink:

Aan de advertentie te zien waren er nog meer liefhebbers, zorg wel dat k er vroeg ben :wacko:

Zelde een prijs omhoog zien gaan in een advertentie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo stefan,

deze velgen gaan qua steek enz passen onder je cherokee. Steek enz is van een yj hetzelfde als van een cherokee.

Wat wel kan gebeuren is dat de backspace niet hetzelfde is als wat je nu hebt. Het resultaat kan zijn dat je velgen of meer naar buiten gaan staan of meer naar binnen komen. Komen ze meer naar binnen toe dan kunnen ze gaan aanlopen bij het sturen. Gaan ze meer naar buiten staan moet je wel rekening houden met de 3 cm regel. Als ze meer als 3 cm uitsteken kom je niet meer door de apk heen en moet je dus alleen voor de apk banden plaatsen die binnen de 3 cm vallen. Tevens kan je normaal gesproken niet rijden met 31 ers onder je standaard cherokee maar aangezien jij niet gaat terreinrijden zal het wel goed komen. Wel zal je bij het nemen van drempels of kuilen de kans kunnen hebben dat ze aanlopen. Ik zou ze lekker daar terplekke proberen. Dan weet je het gelijk zeker!

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat nèt. Misschien een klein beetje aanlopen af en toe.

Steek is inderdaad hetzelfde.

Ik weet zeker dat het NET gaat :blink: mits de vering achter niet ingezakt is. de kans dat het e.e.a. gaat aanlopen is groot. een BB van 1,75" met blokken voor en shackles/AAL achter doet al wonderen

EDIT: Lees nu pas van de zwaartekracht op de kont. succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nogmaals dank voor het meedenken heren!

Vertrek er zo om, krik mee, wielmoer sleutel & meetlint :blink:

Heb om m'n huidige velgen nog goede wegbanden, eerlijk... het gaat me 80% om de velgen.

Als het enigzins fatsoenlijk past , gaan ze gewoon mee.

Ingezakte kont.. "beeeeeeetje"

Ophogen, moet nog steeds gebeuren, helaas is het nooit wat geworden met het persoon waardoor ik het zou laten doen.

En ja.. "moet nog" :wacko:

Stefan ( nog effe bakkie koffie leegdrinken .. en dan .. weg.. )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sow.. en naar Vlaardingen...

20.jpg

Mhh.. wel groot.. toch even passen dus..

21.jpg

( leuke wrangler had ie trouwens )

Tja.. als je dan toch bezig bent... , en ze waren toch wel vrij groot om

op de achterbank mee te nemen die 31'ers :wacko:

Die standaard maat ging maar nét

22.jpg

Toch blij dat ik ze heb meegenomen, staat wel vind ik :) :)

Mooie velgen, hebben ooit volgens mij héél veel centen gekost.

Naafdoppen nog eens eraf zien te vogelen & zandstralen.. maar verder..

:blink:

23.jpg

Stiekem misschien toch een maatje kleiner aan banden er onder, het gaat net.. maar , met "lange hobbels" op de snelweg ( en flink geladen met die andere velgen & banden ) wilde die achter toch wel eens schaven.

Misssschien toch nog even kijken of er iemand hier in de buurt is met iets kleinere banden, die graag 31'ers wilt.

Nog even zien..

Want.. maakt dan wel wat meer herrie.. vind t wel geil staan :D

Toch wel grappig, waren binnen t forum nog meer liefhebbers voor, na de link hier was geplaatst was meneer redelijk suf gebeld door lezers & handelaars van hier. ;)

Gelukkig... wachte hij tot ik langs was geweest

Tot laterrrr :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo , net wakker.. toch even wezen kijken of ze er nog onder zaten :blush:

Er moet ook gewoon echt wat aan die ophanging gedaan worden, voor zijn

die ringen boven de veren redelijk slecht, en naja.. op de foto is wel te zien dat de bladveren geen voorgevel meer zijn van een 18 jarige meid, meer goed in de 40... -zakt allemaal wat - :P

Ga ze wel even laten balanceren, de voorkant wilde met 90 toch wel aardig schudden, kan ook geen lood vinden op die velgen.. duussseeee

"moet wel even"

@Yvan < buigt> klopt ja, nu het nog kan.. maar dan, graag.. want.. ehm.. durf dit toch niet alleen / zelf te doen.

- spreekt de meester in het bouten laten afbreken -

Alleen moet voor er word gesleutelt het budget wat worden aangevuld :ph34r:

Voor nu, gaat het prima , heb zonder belading even stevig de buurt-drempels getest .. ( oftwel.. vol gas eroverheen, kijken wat er gebeurd )

Raakte niks.

- Deze velgen/banden zijn mede mogelijk gemaakt door Jeepforum, daarvoor dank :lol: -

- tijd voor koffie -

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker, dit zijn 31'ers onder een standaard XJ die ietsssjes ingezakt is

Had alleen wat schuur probleempjes , echt minimaal trouwens op de achterkant met een stevig vrachtje banden & velgen achterin.

( heb net 3 minuten geleden wel bij 4wd.com een budget lift kit bestelt :) )

Even rondmailen voor een paar verse achterveren ( als het dan toch los gaat ) ..

Schokbrekers geloof ik wel ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja maar michel wij hebben het over een inch of 2 en niet over een carpoort op wiellen

het is mooi hoor zo een carpoort op wiellen maar als het regent staan de mensen onder jou auto te schuilen

Oh dan moet ik daar ook al voor oppassen. Ik moet nu al goed opletten als ik bij een kruising stil sta en weer op ga trekken. Zag laatst een redelijk standaard cherokee niet staan voor mijn neus :) Nu moet ik ook al op gaan letten als het regent dat ze er niet onder gaan parkeren.

Prijzen 2 inch verhogingen verschillen behoorlijk. Voor ongeveer 150 euro kan je 2 inch omhoog gaan en dan kan je gewoon je banden en velgen behouden en zal hij niet meer gauw gaan aanlopen. Je kan het zo gek maken als je wil. Laatst een wrangler 2.5 inch verhoogd. Setje kost 1500 euro. Ik zou gewoon die 2 inch set proberen die jij hebt gekocht bij 4WD en dan zie je vanzelf wel of je later ook de shocks of bladveren moet doen.

Succes

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

dus als ik het goed begrijp passen 31ers omder een xj zonder verhoging

zoja das mooi ik heb voor 2 inch en achter 3 inch dus moeten 31ers passen

31ers passen onder een standaard xj maar dan moet je wel alleen op de weg rijden en niet offroad gaan rijden. Tevens moet je oppassen bij drempels enz als je met een paar mensen in de wagen zit. Dan kan het flink gaan aanlopen. En wat ook belangrijk is zijn de shocks en bladveren nog ok. Als deze namelijk minder worden gaat dat ten koste van je hoogte en is de kans groter dat ze aanlopen.

Ik heb een foto erbij gedaan met een toyo 235-85-16 band. Dat is omgerekend 31.7 inch. Bij een 6.5 inch verhoging en dan gewoon 1 wiel opgetild met de heftruck. Je kan zien dat je geen ruimte meer hebt in de wielkast. 31 inch kan je dus net kwijt in de wielkast maar zodra je gaat tereinrijden zal hij zeer zeker kunnen gaan aanlopen.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

:) een carport op wielen okééé

Nee, dat hoeft hier echt niet, is 98% een weg auto, doe alleen offroaden om naar locaties met de rc autotjes te rijden.

Of een keer een auto uit de greppel trekken, dat soort dingen

< of er zelf inrijden >

Vind op dat gebied rij-confort gewoon heel belangrijk

Ter lering en vermeaaak, Jeep .. 1/6 ..

[googlevideo]http://video.google.nl/videoplay?docid=7613324890801915718[/googlevideo]

[googlevideo]http://video.google.nl/videoplay?docid=-318344703329892429[/googlevideo]

< 2e helft = Jeep >

Al een mooie aanbieding gehad voor schokbrekers, nog even een maitje naar een ander gestuurd.. Even kijken, misschien dan toch maar verse er onder steken als het toch los gaat.

Ook even bij Profile geweest, schokbrekers rondom er onder + uitlijnen, net geen 500 euro.

Dat is me dus echt te gek, dat trek ik nu even niet ;)

hoe kan dít nu weer gebeuren, van "passen de velgen" , tot.. onderdelen verhoging zijn al bestelt.. "nu nog schokbrekers".

Pfff... Jeeps ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...