Spring naar bijdragen

Winchdamper


Recommended Posts

als je gaat lieren. dan is het altijd veilig als je iets op de lierkabel legt zoals een lint of jas of een stuk doek of wat takken. en tegenwoordig kun je ook een winchdamper kopen. maar ja. en soms als je aan het lieren bent dan vergeet je weleens om iets op de lierkabel te leggen. en als je pech hebt dan kan het weleens goed mis gaan.

maar daar heb ik iets op gevonden.

de Permanente Winchdamper :thumbsup:

je pakt een lap rubber van 20 1/2 cm breed 80 cm lang +- 3 A 4 mm dik. dat het rubber tussen je rolvenster past. pons een gat van 12mm in het midden en 7 cm van het uiteinde af aan bijde kanten. daarna wikkel je de lierkabel van je lier los. steek daarna het uiteinde van de kabel door de 2 rubberen gaten. en monteer de kabel weer aan je lier vast. en dan heb je een Permanente Winchdamper. en dat voor een paar euro's. en als je klaar bent met lieren. dan doe je de uiteinde van je rubberen flap onder de beugels van je lier door. en het voordeel hiervan is dat je lierkabel niet zo vuil word onder het rijden. en het vuil juist tegenhoudt. en het levensduur van je lierkabel verlengt

post-2391-12873019637562_thumb.jpg

post-2391-12873019642756_thumb.jpg

bewerkt door F.M
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat weegt dat ding ?
ik niet weten. en ik haal het ook niet meer vanaf. het zal niet veel schelen met een origenele winchdamper. die nu in de handel te koop is bewerkt door F.M
Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar daar heb ik iets op gevonden.

de Permanente Winchdamper :thumbsup:

je bedoelt beter goed afgekeken dan slecht verzonnen, daar heb je een medeforummer mee rond zien rijden op all american wheels:whistle:

btw: wel netjes zoals je hem op kan bergen:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je bedoelt beter goed afgekeken dan slecht verzonnen, daar heb je een medeforummer mee rond zien rijden op all american wheels:whistle:

btw: wel netjes zoals je hem op kan bergen:yes:

je moet eens weten wat op het forum staat wat van anderen is afgekeken.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

je kunt ook als beschermhoes voor je liertouw een oude racefietsbinneband gebruiken
je kunt er van alles opleggen maar sommigen weten het nog niet, of vergeten het. en als de lierkabel eerst strak en daarna wat losser word. dan vallen die dingen er ook weleens vanaf. dus bij mij zit het nou permanent erop de winchdamper.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...