Spring naar bijdragen

lucht in ABSpomp?


jeeped
 Share

Recommended Posts

Vandaag bezig geweest aan de wagen van Cherokee95.Bij deze wagen zat in eerste instantie de linkerremklauw vast.Met veel geweld los gekregen maar ff later was hij dus lek.

Nieuwe remklauw gaan halen bij Boris(dank)en deze gemonteerd.Tot zover nog geen probleem,ontlucht en dat ging ook goed.

Maar toen kwamen de problemen,het lijkt er dus veel op of dat er nog lucht in het systeem zit.Bij de eerste keer intrappen van de rem trap je tot op de bodem en gaat het remdruklampje branden,2de keer intrappen is al iets beter en de 3de keer zit hij gewoon zoals het hoort bovenin de pedaal.

Dit lijkt heel veel op lucht.

Volgens de Haynes is dit systeem alleen te ontluchten bij de dealer.Maar Mike Robers(MROBERS)had op internet gevonden hoe je dus ook zelf dit systeem kon ontluchten.

Relais van abspomp eruit halen en stekker 37 met 80 verbinden zodoende gaat de pomp draaien,dit lijkt op het ontluchten wat ze in de garage doen mbv de DRBII.

Helaas maakte dit geen verschil en er zit nu dus nog steeds lucht in het systeem.

Wie weet misschien hoe je dit kan oplossen.????????

O ja vacuumontluchten werkt ook niet want dat had ik in eerste instantie al gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha... sorry, zat op m'n werk en had ff geen tijd voor een langere reactie.

Voor de "buitenstaanders" en de eigenaar van de betreffende auto: Ed en ik hebben via PM al ff nader contact gehad.

Ik had Ed dit weekend toevallig aan de telefodingus, waarbij we het ook al over dit geval gehad hebben. We kwamen toen gezamelijk ook al tot de conclusie dat het eigenlijk met druk op het reservoir zou moeten, vandaar mijn ":whistle:" hierboven.

Ed bedoelde met zijn ":wacko:" weer, dat het dus nog niet gelukt is.

Soort van gebarentaal dus! :yes:

Overigens raar dat het met onderdruk niet lukt. De buitenlucht zou de olie er dan ook doorheen moeten drukken, lijkt me...:bye1:

Daarnaast is de hoeveelheid lucht volgens mij aanzienlijk. Als je het pedaal eenmaal volledig kunt doortrappen, moet dat haast wel.

Kun je geen leiding bovenop het ABS blok lossen, en dat blok zo ontluchten, Ed?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha... sorry, zat op m'n werk en had ff geen tijd voor een langere reactie.

Voor de "buitenstaanders" en de eigenaar van de betreffende auto: Ed en ik hebben via PM al ff nader contact gehad.

Ik had Ed dit weekend toevallig aan de telefodingus, waarbij we het ook al over dit geval gehad hebben. We kwamen toen gezamelijk ook al tot de conclusie dat het eigenlijk met druk op het reservoir zou moeten, vandaar mijn ":whistle:" hierboven.

Ed bedoelde met zijn ":wacko:" weer, dat het dus nog niet gelukt is.

Soort van gebarentaal dus! :yes:

Overigens raar dat het met onderdruk niet lukt. De buitenlucht zou de olie er dan ook doorheen moeten drukken, lijkt me...:bye1:

Daarnaast is de hoeveelheid lucht volgens mij aanzienlijk. Als je het pedaal eenmaal volledig kunt doortrappen, moet dat haast wel.

Kun je geen leiding bovenop het ABS blok lossen, en dat blok zo ontluchten, Ed?

Nou beter kan ik het niet verwoorden Rob.

Het ABSblok hebben we dus ook getracht te ontluchten maar helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou beter kan ik het niet verwoorden Rob.

Het ABSblok hebben we dus ook getracht te ontluchten maar helaas.

Vandaag dus weer de hele dag met Ed in de weer geweest om het systeem te ontluchten.

Overal ontlucht tot pure olie, druk op het reservoir gezet de rem tijdens alle andere sleuteldingen op druk laten staan +/- 6 uur.

Maar helaas het is weer niet geworden als dat het was:wacko:

Echter is het wel zo dat ik de rem nu sneller op druk heb dus niet meer na 1 x naar de bodem gedrukt te hebben en daarna druk maar nu als ik bijna op de bodem ben al druk.

Dus voor iedereen die dit leest graag uw ideeen , alles is welkom.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...