Spring naar bijdragen

Van grijs naar geel kenteken ??


Moto
 Share

Recommended Posts

Ben nog steeds zoekende naar een goede wrangler.

Stel, Ik vind een mooie wrangler op grijs kenteken.

Als particulier betaal je gewoon het volle pond qua wegenbelasting etc.

Wat komt er nou eigenlijk bij kijken om een grijze wrangler om te bouwen naar geel. Ja een achterbank ;), maar wat verder............

Graag jullie advies.

Kees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee,

RDW keuring had ik al rekening mee gehouden.

(Rest)BPM ook.

Maar......., wat ik eigenlijk bedoel:

Zijn gordels en achterbank relatief makkelijk te monteren. Ik kan me voorstellen dat de oorspronkelijke steunen er niet meer zijn. Zijn hier kits voor om dit te herstellen. Denk dat ze daar met de keuring wel extra goed naar zullen kijken.

Er zal toch wel iemand zijn die dit eerder heeft gedaan ?

Of is het toch maar beter uit te kijken naar een oorspronkelijk geel kenteken exemplaar. Qua prijs maakt het niet zo veel uit volgens mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee,

RDW keuring had ik al rekening mee gehouden.

(Rest)BPM ook.

Maar......., wat ik eigenlijk bedoel:

Zijn gordels en achterbank relatief makkelijk te monteren. Ik kan me voorstellen dat de oorspronkelijke steunen er niet meer zijn. Zijn hier kits voor om dit te herstellen. Denk dat ze daar met de keuring wel extra goed naar zullen kijken.

Er zal toch wel iemand zijn die dit eerder heeft gedaan ?

Of is het toch maar beter uit te kijken naar een oorspronkelijk geel kenteken exemplaar. Qua prijs maakt het niet zo veel uit volgens mij.

ik zou voor geel gaan, maar alles hangt natuurlijk af van de vraagprijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee,

RDW keuring had ik al rekening mee gehouden.

(Rest)BPM ook.

Maar......., wat ik eigenlijk bedoel:

Zijn gordels en achterbank relatief makkelijk te monteren. Ik kan me voorstellen dat de oorspronkelijke steunen er niet meer zijn. Zijn hier kits voor om dit te herstellen. Denk dat ze daar met de keuring wel extra goed naar zullen kijken.

Er zal toch wel iemand zijn die dit eerder heeft gedaan ?

Of is het toch maar beter uit te kijken naar een oorspronkelijk geel kenteken exemplaar. Qua prijs maakt het niet zo veel uit volgens mij.

In mijn YJ heb ik ook gekocht als grijs kenteken, maar als ik het geweten had

dan had ik uitgekeken naar een geel kenteken.

Je moet dus eerst op zoek naar een achterbank (2de hands €150-200) en had een schuine rollbar ('91er), "family" rollbar gevonden (bijna een zeldzaamheid) voor €150, toen nog 3p-gordels nergens te krijgen in nederland

in usa besteld www.jeepsareus.com voor $130+50. Je kan natuurlijk ook je schuine rollbar houden met heupgordels.

Denk er ook aan dat meestal alle bevestiging gaten dichtgelast zijn!!!

Al met al was ik €500 kwijt en hij is nog steeds grijs kenteken, dat terugkeuren naar geel kenteken moet ik nog steeds doen,maar rijd al 1.5 jaar zo.

Misschien verstandig om het van dit jaar te doen, bpm is nu met leeftijdskorting (zie www.douane.nl).

Krijg je nog een nieuw kenteken ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook aan het kijken voor een wrangler.

Nou heb ik gister met de RDW en de belastingdienst gebeld.

Nu wil ik geen lang verhaal ophangen dus kortweg komt het op het volgende neer. In dit geval voor een wrangler uit 1991.

Rdw:

Kan grijs kenteken blijven rijden. Hoeft niet omgebouwd en gekeurd voor een geel kenteken.

Belastingdienst:

Geen bijbetaling BPM !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat je grijs kan blijven rijden is niet aan de orde. Hij wil een geel kenteken, dus een achterbank. (misschien om de kinderen ofzo mee te nemen, voor de verzekering iig wel handy, als er wat gebeurd......)

OT: de achterbank zit bij mij met 2 dikke bouten vast op de bodem.

De gordels met 1 bout door de wielkast.

Als je dat spul 2ehands koopt, zal het idd 200eurootjes kosten oid. Paar gaten boren en klaar lijkt mij.

Of denk ik te makkelijk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk er ook aan dat meestal alle bevestiging gaten dichtgelast zijn!!!

Of met lood dichtgegoten, zoals de HAI bij mijn YJ gedaan heeft. Klein gaatje erin boren, schroevendraaier erop, klein tikkie, en de prop eruitschroeven!

Bankje heb ik op Ebay duitsland gevonden, voor 30 euro! En (heup)gordels heb ik bij Halfords vandaan (universeel setje), kostte een paar tientjes.

ik had wel een paar brackets voor de montage nodig: 2 steuntjes tegen de wielkasten en het "scharnier" voor onder de bank. Dat kostte me een euro of 50, voor zover ik het me herinner.

Het kán dus wel goedkoop, maar dan moet je géén haast hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...
Of met lood dichtgegoten, zoals de HAI bij mijn YJ gedaan heeft. Klein gaatje erin boren, schroevendraaier erop, klein tikkie, en de prop eruitschroeven!

Bankje heb ik op Ebay duitsland gevonden, voor 30 euro! En (heup)gordels heb ik bij Halfords vandaan (universeel setje), kostte een paar tientjes.

ik had wel een paar brackets voor de montage nodig: 2 steuntjes tegen de wielkasten en het "scharnier" voor onder de bank. Dat kostte me een euro of 50, voor zover ik het me herinner.

Het kán dus wel goedkoop, maar dan moet je géén haast hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...

FF een kleine aanvulling;

Keuring RDW kost €47,- en zij verwijzen je door naar de douane voor rest-BPM. Is de auto 19jaar en 6maanden oud of ouder is er géén rest-BPM verschuldigd on hoef je voor de formaliteit alleen een formulier in te vullen. Dit formulier heeft Veendam weer nodig voor het nieuwe kenteken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...