Spring naar bijdragen

Remprobleem


Recommended Posts

Ik ben nummer twee waar het lampje is gaan branden zo te zien. Ik kan het rempedaal tot onderin trappen, maar zie nergens een lekkage. Hoort die kleine kamer in de remcilinder leeg te zijn? Het lijkt erop alsof de remklauw blijft hangen, maar dan wel aan beide kanten. Zijn er nog wat simpele dingen die ik zou kunnen controleren? Ik heb er de laatste tijd alleen maar mee op de verharde weg gereden.

Er is niks aan veranderd en de remleidingen zijn een half jaar geleden vervangen bij Maasbach. M'n enige andere optie is anders weer een autoambulance te gaan halen.

post-1706-12873019164648_thumb.jpg

post-1706-12873019166063_thumb.jpg

post-1706-12873019167437_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jep, die kleine kamer hoort vol te zijn. Even vullen en voorzichtig trappen, en kijken waar die remvloeistof blijft, het moet ergens weglekken. Remcilinders achter ook gecontroleerd?

Schijfremklauwen gaan wel meer vast zitten, demonteren en goed schoonmaken wil tijdelijk wel helpen, reviseren is beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is in ieder geval duidelijk. Ik ga morgen remolie halen. De twee linkerwielen heb ik nog niet los kunnen halen. De toppers treden op en dan staat de wijk hier zo vol dat ik de garage niet meer uit kan :wub:

theo-cj7 - wat bedoel je met remvoeringen opnieuw stellen

87Wrangler - het lijkt maar zo, de foto's zijn gemaakt met een telefoon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

theo-cj7 - wat bedoel je met remvoeringen opnieuw stellen

in je remtrommel zit een stelschroef zolang deze niet is vastgeroest kun je hiermee de remschoenen strakker(minder speling) tegen de trommels stellen. dit kan met een schroevendraaier door het sleufje in de ankerplaat.

In de afbeelding is nr 10 de stelschroef

post-2291-12873019200135_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Samen met alle andere onderdelen van nummer 10, veertje en kabeltje, zorgt dit voor het automatisch stellen van de remmen. Elke keer dat je achteruit rijd en remt, spant de veer, als de slijtage is toegenomen tikt de veer de stelschroef een tandje verder, slijtage is dan weer bijgesteld. Kabeltje en veertje zijn gevoeling voor roest en vuil, stelschroef wil nog al eens vastrotten.

Let op met demontage van de remstellers op de schroefdraad van de remstellers, links en rechts verschillend.

as9.jpg

Hier even een plaatje erbij, achter het stelwiel (ziet er uit als tandwiel) zit een gleuf in de ankerplaat, hierdoor kan je de stelschroef b.v met een schroevendraaier verstellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat vochtige lijkt me eerder de oorzaak.....:wub:

Van verkeerd gestelde remmen daalt het vloeistofniveau namelijk niet... Sterker: Juist zodra de remmen opstellen, zal het peil ietwat dalen. Immers: De cilinders blijven wat verder "uitgeschoven" staan. Bij incorrect gestelde remmen, komen ze juist te ver terug, waardoor er meer olie retour moet!:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat van het opstellen van de achterrem zou de slag inderdaad minder moeten maken.

denk dat je ook aan een nieuwe remcilinder zit als ie vochtig is

zo als ook al opgemerkt is, de remolie ziet er op de foto wel heel erg vies uit

als dit zo is gewoon je hele systeem verversen tot overal heldere olie uit komt

succes,

Na het opstellen van m'n achterremmen is bij mij de slag stukken kleiner geworden (ging er bij jou ook een lampje branden?) en remt ie beter.

gebruik trouwens dot 4 in mijn systeem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De camera is slecht - de olie ziet er een stuk beter uit in werkelijkheid. Op advies van Erwin Maasbach de fles met dot-4 gebruikt. Ik moet de achterremmen nog ontluchten dan kan ik in ieder geval weer even vooruit. Vanavond kan ik zien hoe erg de lekkage aan de andere kant is en kan ik de boel schoonmaken. Als ik er met wat lapwerk Bilstain mee haal, vind ik het best. Ik was sowieso al van plan om hem op de trailer mee te nemen. Dan kan ik het daarna goed oplossen.

Bij mij ging inderdaad het lampje branden - toen drong het ook door dat die niet al te best remde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ik kan weer remmen. Het bleek inderdaad het beetje lekkende cilindertje van gisteren te zijn. Die moet ik nog (laten) vervangen.

Klopt het dat ik bij een lege voorste kamer alleen de achterremmen hoef te ontluchten? Ik heb ongeveer een halve liter remolie gebruikt bij het ontluchten. Klopt dat ook een beetje?

Nu een biertje - ben niet ontevreden dat ik het zelf voor elkaar heb gekregen :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een halve liter is wel veel. Maar het eindresultaat telt!

Alleen je achter circuit was leeg, dus hoef je ook alleen die te ontluchten. De voorraad olie voor de achterremmen is klein, zodat bij lekkage al snel alle olie op is. Totdat de cilinder(s) vervangen is (zijn), adviseer ik je om minstens 2x per week het remolieniveau te controleren. Ontluchten langs de weg of in het terrein is nl een stuk lastiger;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...