FrankXJ Geplaatst May 27, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 27, 2008 Ik ben nummer twee waar het lampje is gaan branden zo te zien. Ik kan het rempedaal tot onderin trappen, maar zie nergens een lekkage. Hoort die kleine kamer in de remcilinder leeg te zijn? Het lijkt erop alsof de remklauw blijft hangen, maar dan wel aan beide kanten. Zijn er nog wat simpele dingen die ik zou kunnen controleren? Ik heb er de laatste tijd alleen maar mee op de verharde weg gereden. Er is niks aan veranderd en de remleidingen zijn een half jaar geleden vervangen bij Maasbach. M'n enige andere optie is anders weer een autoambulance te gaan halen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
spiderman Geplaatst May 27, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 27, 2008 De kleine kamer hoort ook vol te zitten, zo zit het in ieder geval wel bij de cj van mijn broer.Nadat je die gevult hebt achter in ieder geval ontluchten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst May 27, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 27, 2008 Jep, die kleine kamer hoort vol te zijn. Even vullen en voorzichtig trappen, en kijken waar die remvloeistof blijft, het moet ergens weglekken. Remcilinders achter ook gecontroleerd? Schijfremklauwen gaan wel meer vast zitten, demonteren en goed schoonmaken wil tijdelijk wel helpen, reviseren is beter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 27, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 27, 2008 Is die remolie trouwens zo vies, of lijkt dat alleen op de foto zo te zijn? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst May 27, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 27, 2008 Het kleine reservoir gaat naat achter, bijvullen tot ruim half vol en je remvoeringen achter opnieuw stellen. Moet nu een te grote slag maken en daar heb je te weinig olie voor in het reservoir. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FrankXJ Geplaatst May 27, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 27, 2008 Dat is in ieder geval duidelijk. Ik ga morgen remolie halen. De twee linkerwielen heb ik nog niet los kunnen halen. De toppers treden op en dan staat de wijk hier zo vol dat ik de garage niet meer uit kan theo-cj7 - wat bedoel je met remvoeringen opnieuw stellen 87Wrangler - het lijkt maar zo, de foto's zijn gemaakt met een telefoon Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst May 27, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 27, 2008 Tip van CJ-Theo zou zomaar kunnen. Als je remvoeringen achter verslijten, en de remsteller stelt niet bij, dan gaat er met remmen zoveel remvloeistof naar achter dat het reservior leeg gaat. Openmaken dus die achterkant...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst May 27, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 27, 2008 theo-cj7 - wat bedoel je met remvoeringen opnieuw stellen in je remtrommel zit een stelschroef zolang deze niet is vastgeroest kun je hiermee de remschoenen strakker(minder speling) tegen de trommels stellen. dit kan met een schroevendraaier door het sleufje in de ankerplaat. In de afbeelding is nr 10 de stelschroef Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst May 27, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 27, 2008 Samen met alle andere onderdelen van nummer 10, veertje en kabeltje, zorgt dit voor het automatisch stellen van de remmen. Elke keer dat je achteruit rijd en remt, spant de veer, als de slijtage is toegenomen tikt de veer de stelschroef een tandje verder, slijtage is dan weer bijgesteld. Kabeltje en veertje zijn gevoeling voor roest en vuil, stelschroef wil nog al eens vastrotten. Let op met demontage van de remstellers op de schroefdraad van de remstellers, links en rechts verschillend. Hier even een plaatje erbij, achter het stelwiel (ziet er uit als tandwiel) zit een gleuf in de ankerplaat, hierdoor kan je de stelschroef b.v met een schroevendraaier verstellen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FrankXJ Geplaatst May 27, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 27, 2008 Dank u heren - dat werkt verhelderend. De remvoeringen zijn inderdaad wel erg dun aan het worden. Bovendien is een van de remcilinders wel wat aan de vochtige kant. Morgen verder want m'n looplamp is nu echt leeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 27, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 27, 2008 Dat vochtige lijkt me eerder de oorzaak..... Van verkeerd gestelde remmen daalt het vloeistofniveau namelijk niet... Sterker: Juist zodra de remmen opstellen, zal het peil ietwat dalen. Immers: De cilinders blijven wat verder "uitgeschoven" staan. Bij incorrect gestelde remmen, komen ze juist te ver terug, waardoor er meer olie retour moet! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FrankXJ Geplaatst May 28, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 28, 2008 Gaat er nu dot-3 of dot-4 in? Handboek zegt dot-3 De automaterialenhandelmedewerker, die naar eigen zeggen altijd voor Chrysler/Jeep heeft gewerkt, bezweert dat het dot-4 moet zijn en toont dat ook aan met een voor mij onbekende website. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst May 28, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 28, 2008 heb er bij mij de valvoline dot 3&4 in zitten. op aanraden van garagehouder Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst May 28, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 28, 2008 Ik gebruiker altijd DOT3 op aanraden van Nico (Jeepparts). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcoscj7 Geplaatst May 28, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 28, 2008 dat van het opstellen van de achterrem zou de slag inderdaad minder moeten maken. denk dat je ook aan een nieuwe remcilinder zit als ie vochtig is zo als ook al opgemerkt is, de remolie ziet er op de foto wel heel erg vies uit als dit zo is gewoon je hele systeem verversen tot overal heldere olie uit komt succes, Na het opstellen van m'n achterremmen is bij mij de slag stukken kleiner geworden (ging er bij jou ook een lampje branden?) en remt ie beter. gebruik trouwens dot 4 in mijn systeem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FrankXJ Geplaatst May 28, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 28, 2008 De camera is slecht - de olie ziet er een stuk beter uit in werkelijkheid. Op advies van Erwin Maasbach de fles met dot-4 gebruikt. Ik moet de achterremmen nog ontluchten dan kan ik in ieder geval weer even vooruit. Vanavond kan ik zien hoe erg de lekkage aan de andere kant is en kan ik de boel schoonmaken. Als ik er met wat lapwerk Bilstain mee haal, vind ik het best. Ik was sowieso al van plan om hem op de trailer mee te nemen. Dan kan ik het daarna goed oplossen. Bij mij ging inderdaad het lampje branden - toen drong het ook door dat die niet al te best remde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FrankXJ Geplaatst May 28, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 28, 2008 Zo ik kan weer remmen. Het bleek inderdaad het beetje lekkende cilindertje van gisteren te zijn. Die moet ik nog (laten) vervangen. Klopt het dat ik bij een lege voorste kamer alleen de achterremmen hoef te ontluchten? Ik heb ongeveer een halve liter remolie gebruikt bij het ontluchten. Klopt dat ook een beetje? Nu een biertje - ben niet ontevreden dat ik het zelf voor elkaar heb gekregen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 28, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 28, 2008 Een halve liter is wel veel. Maar het eindresultaat telt! Alleen je achter circuit was leeg, dus hoef je ook alleen die te ontluchten. De voorraad olie voor de achterremmen is klein, zodat bij lekkage al snel alle olie op is. Totdat de cilinder(s) vervangen is (zijn), adviseer ik je om minstens 2x per week het remolieniveau te controleren. Ontluchten langs de weg of in het terrein is nl een stuk lastiger;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst May 28, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 28, 2008 Goed gewerkt Frank. Blikje remvloeistof mee naar Bistain..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.