Spring naar bijdragen

Aanschaf prijs Jeep cj7 max?????


MarkenChatrin
 Share

Recommended Posts

Hallo Luitjes,

Zal me even voorstellen mijn naam is Mark ben 31 jr woonachtig in Druten in het mooie land van Maas & Waal. Ben sinds 2 jr getrouwd met Chatrin ( 14 1/2 jr bij mekaar hahaha) ze is 29 jr en sinds 2mnd trotse papa van een zoontje genaamd Yannick.

Wij zijn aan het rond kijken naar een Jeep CJ7 bwjr 80 tot 83. Een lijntje 6 of v8 liefst met geel kenteken ( kleine moet ook mee kunnen toekomst)

Hij hoeft niet helemaal puntje gaaf te zijn.

Maar nu aan jullie de vragen:

- Zijn er punten waar ik extra naar moet kijken bij aanschaf?

- Wat zijn zo'n beetje de prijzen? ( zie op marktplaats prijzen van €4000 tot €12000,-. )

- Als het een lijntje 6 wordt en ik zou in toekomst v8 willen plaatsen vergt dit veel aanpassingen?

Hoop snel wat mogen te vernemen van jullie.

Heb namelijk 1 0f 2 op het oog.

vriendelijke groet,

Mark

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als ik jou was. zou ik meteen voor een V8 gaan en niet voor een 6 cyl. kan later problemen geven bij het omkeuren van een 6 cyl naar V8 op kenteken. omdat de rdw de gegevens maar 25 jaar bewaard. en kijk ook eens in Duitsland daar staan ook leuke jeeps tekooop. met een hoger aanhang trekgewicht op kenteken. en als je een jeep koopt in Nederland kijk dan ook ff of er het trekgewicht op het kenteken staat. zoniet dan kan dat ook nog problemen opleveren. om trekhaak en trekgewicht op kenteken zetten.

www.ebay.de of www.mobile.de

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nadeel is natuurlijk dat V8 op kenteken meteen een paar duizend euries scheelt.

Kunnen jullie me een beetje een richt prijs geven waar ik aan moet denken.

Vindt dat er op marktplaats en speurders prijzen worden gevraagd die nergens op slaan.

Wat is een beetje richt prijs voor lijntje 6 en voor v8. Kijk net als ombouw en keuren die uitdaging wil ik wel aan. Kameraad sleutelt en handelt in dodge dus dat komt wel goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, er zijn al een hele hoop topics aan dit onderwerp gewijdt. Het is ongelooflijk moeilijk een prijs te hangen aan een Jeep die 20 jaar of ouder is.

Een CJ van 79 in smetteloze staat met V8 op kenteken kan gewoon niet 4.000 Euro kosten, daar is wat aan de hand of de verkoper weet niet wat hij in handen heeft.

Aan de andere kant vragen ze voor roestbakken ooit de hoofdprijs, alleen maar omdàt er een V8 op kenteken aanhangt.

Geen pijl op te trekken, het blijft een oude auto.

Het beste is je eigen budget vast te stellen, plus te weten wat je ermee gaat doen. Als je vooral gaat touren dan is een enorm verhoogde CJ nutteloos. En de eventuele aanpassingen zijn dan ook weer iets waar je dan zelf de hand in hebt.

Maar hoofdpunten zijn wel:

Roest. Chassis (kruip eronder) en body overal bekijken. Neem een magneet mee, polyester is vaak niet te zien door de lak heen.

Lekkages van bak en motor, als hij schoon is gemaakt kun je daar niks mee maar als hij al ff op 1 plek staat en er liggen zwarte kranten/karton onder weet je al meer.

Starten, opschakelen, sturen, remmen.. tis een Jeep, comfort is er weinig, maar hij moet dat alles wel soepel doen.

Je hebt het over aanpassingen, wat wil je gaan doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, er zijn al een hele hoop topics aan dit onderwerp gewijdt. Het is ongelooflijk moeilijk een prijs te hangen aan een Jeep die 20 jaar of ouder is.

Een CJ van 79 in smetteloze staat met V8 op kenteken kan gewoon niet 4.000 Euro kosten, daar is wat aan de hand of de verkoper weet niet wat hij in handen heeft.

Aan de andere kant vragen ze voor roestbakken ooit de hoofdprijs, alleen maar omdàt er een V8 op kenteken aanhangt.

Geen pijl op te trekken, het blijft een oude auto.

Het beste is je eigen budget vast te stellen, plus te weten wat je ermee gaat doen. Als je vooral gaat touren dan is een enorm verhoogde CJ nutteloos. En de eventuele aanpassingen zijn dan ook weer iets waar je dan zelf de hand in hebt.

Maar hoofdpunten zijn wel:

Roest. Chassis (kruip eronder) en body overal bekijken. Neem een magneet mee, polyester is vaak niet te zien door de lak heen.

Lekkages van bak en motor, als hij schoon is gemaakt kun je daar niks mee maar als hij al ff op 1 plek staat en er liggen zwarte kranten/karton onder weet je al meer.

Starten, opschakelen, sturen, remmen.. tis een Jeep, comfort is er weinig, maar hij moet dat alles wel soepel doen.

Je hebt het over aanpassingen, wat wil je gaan doen?

Kijk dat is informatie waar ik wat mee kan. Dank je wel.

Wat ik eventueel wil gaan doen is al ik een lijntje 6 koop deze motor in toekomst vervangen voor v8 ( samen met kameraad die aan dodge sleutelt).

Hij hoeft niet helemaal punt gaaf te zijn best iets werk aan zitten.

Dus zal zeker de informatie in mijn achter hoofd houden als ik ga kijken en proefrit ga maken.

thnx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, er zijn al een hele hoop topics aan dit onderwerp gewijdt. Het is ongelooflijk moeilijk een prijs te hangen aan een Jeep die 20 jaar of ouder is.

Een CJ van 79 in smetteloze staat met V8 op kenteken kan gewoon niet 4.000 Euro kosten, daar is wat aan de hand of de verkoper weet niet wat hij in handen heeft.

Aan de andere kant vragen ze voor roestbakken ooit de hoofdprijs, alleen maar omdàt er een V8 op kenteken aanhangt.

Geen pijl op te trekken, het blijft een oude auto.

Het beste is je eigen budget vast te stellen, plus te weten wat je ermee gaat doen. Als je vooral gaat touren dan is een enorm verhoogde CJ nutteloos. En de eventuele aanpassingen zijn dan ook weer iets waar je dan zelf de hand in hebt.

Maar hoofdpunten zijn wel:

Roest. Chassis (kruip eronder) en body overal bekijken. Neem een magneet mee, polyester is vaak niet te zien door de lak heen.

Lekkages van bak en motor, als hij schoon is gemaakt kun je daar niks mee maar als hij al ff op 1 plek staat en er liggen zwarte kranten/karton onder weet je al meer.

Starten, opschakelen, sturen, remmen.. tis een Jeep, comfort is er weinig, maar hij moet dat alles wel soepel doen.

Je hebt het over aanpassingen, wat wil je gaan doen?

Plus, zie prijzen voor lijntje 6 bwjr 80 €7000 a €8000 niet normaal.

Vindt dit behoorlijk wat geld en helemaal als er ook nog werk aan zit. Weten jullie site waar ik kenteken voor niks kan natrekken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan de wijze woorden van Kameel kan ik alleen maar wat ervaringsgegevens toevoegen. Ik heb die van mij anderhalf jaar geleden gekocht (86-er, 63k miles, 6 cyl, H5, onberispelijke staat). De prijzen voor een zonder al te veel werk lagen toen tussen de 7000 en 8000 euro. Daar zie ik ze nu nog steeds voor staan en dat is ook wat ik er voor betaald heb. Een hoop ervaren Jeepers hebben er naar gekeken en me ook verzekerd dat die dat waard is. Die van mij is niet te koop, maar dan heb je iig een richtpunt.

De echte kosten begonnen pas na aanschaf overigens. Softtop 500 euro, 2,5" kit 1200 euro, banden 800 euro en aan kleine dingen ook nog eens makkelijk € 1000 (liertouwtje, bodylift, herculiner enz).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een ander goed advies. Iemand meenemen die ervaring heeft met Jeeps en in het bijzonder met CJ's.

Aandachtspunten om naar te kijken moeten genoeg op dit forum staan. Kameel heeft de belangrijkste punten wel genoemd. In het bijzonder let goed op roest aan chassis en body ook onder de vloerbedekking (als die er in zit tenminste) en bij de stoelbevestigingen aan body en rolbar.

suc6 groetn Philip

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plus, zie prijzen voor lijntje 6 bwjr 80 €7000 a €8000 niet normaal

Dit zijn vrij normale prijzen hoor en dan heb je vaak geen hele nette CJ. Veel goedkoper zal je ze niet tegen komen. Een goede CJ vind je niet beneden de 8000 euro hier in Nederland. Want veel CJ's zijn namelijk redelijk tot grondig gerestaureerd en gelijk ook verhoogd , verbreed , liertje , velgjes met banden enz enz. Een enkele keer kom je een CJ tegen voor 4000 a 5000 euro maar dan heb je er gelijk ook maanden werk aan. En dan heb je weer een dikke knip nodig waar de overige duizenden euro's in moeten zitten. De vraag naar een CJ's is groter als het aanbod. Hierdoor zijn de prijzen ook goed! Voor de eigenaar van een CJ goed nieuws want die kan een goede prijs vragen. Voor de toekomstige eigenaar wat minder want die moet de volle mep betalen.

Ik ken een aantal mensen die ook een CJ kochten voor een hele nette prijs maar toen ze hem gingen restaureren vlogen de euro's uit hun handen maar die CJ's zien er nu super uit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kijk zowieso ook eens in duitsland

mobile.de of autoscout.de

Ik heb zelf ook al 2 cj´s in duitsland gekocht.

De prijzen zijn er niet zoveel lager maar je hebt een vrij groot aanbod.

Nadeel is natuurlijk dat je nu een cj zoekt: de zomer komt eraan en het is mooi weer.

Ik heb al ervaren dat wanneer je een cj in oktober/nov zoekt de verkopers er vanaf willen voor de winter en eerder geneigd zijn hun prijs te laten zakken dan voor de zomer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kijk zowieso ook eens in duitsland

mobile.de of autoscout.de

Ik heb zelf ook al 2 cj´s in duitsland gekocht.

De prijzen zijn er niet zoveel lager maar je hebt een vrij groot aanbod.

Nadeel is natuurlijk dat je nu een cj zoekt: de zomer komt eraan en het is mooi weer.

Ik heb al ervaren dat wanneer je een cj in oktober/nov zoekt de verkopers er vanaf willen voor de winter en eerder geneigd zijn hun prijs te laten zakken dan voor de zomer

Invoeren vanuit Duitsland valt best mee ( zelf volkswagen Touran FSi Highline bwjr2004 ingevoerd alleen die kwam van autozaak).

Weten jullie een redelijk tot nette cj7 te koop? Hoeft geen v8 te zijn wel minimaal bwjr 83.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...