Spring naar bijdragen

Douane let beter op ivm lage dollar


michel1972
 Share

Recommended Posts

volgens mij gaat het helemaal nergens meer over

de titel dat douane beter oplet vanwege de lage usd ..... slaat ook nergens op.

Dat staat er nog als titel dat klopt maar ik heb die later veranderd maar die is niet mee veranderd maar als je nu kijkt zie je dat er bij mijn titel nog achter staat of niet.

Ik stel dus ook een vraag aan mensen hier op het forum of zei ook zulke gekke dingen hebben meegemaakt of ook opgevallen is dat ze meer moesten gaan betalen. Blijkbaar zijn er een aantal die ook wat meer moesten betalen als normaal. Dus de zin het gaat volgens mij helemaal nergens mee over is niet waar. Het gaat wel degelijk ergens over en dat is dus of mensen het opgevallen is dat ze meer moesten afdragen als verwacht. Er zitten dus mensen bij die meer moesten betalen maar er zitten ook mensen bij die gewoon het normale bedrag moesten betalen en niks extra's kwijt waren.

En om dit te voorkomen kunnen we natuurlijk bij B&S kopen maar als wij dat allemaal doen zitten sommige mensen misschien zonder werk he. Ken jij ze:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 95
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Yes ! de UPS is vanmiddag thuis geweest en heeft 4 doosjes voor Bart neergezet! Lijkt wel pakjes avond hier!

Mijn bevindingen:

Waarde: $ 1138.94

Wisselkoers 0,6372.....

Waarde op bon UPS euro 592.62 of wel $ 929.94 blijkbaar dus zonder de verzendkosten die waren volgens order $ 209.00

Belasting op bon euro 140.22 is dus ongeveer 24 % (vreemd)

Invoerrechten op bon euro 23.63 is 4 % ( is volgens mij goed)

Voorschot proviesie UPS 10 euro

maakt samen 173.85 euro afrekenen.

Volgens mij is dit de normale gang van zaken alleen zou eigenlijk de verzendkosten er ook bij gerekend moeten worden maar die heeft quadratec er niet opgezet!

Als ik iets fout bereken hoor ik het graag!

Je berekening klopt helemaal! Aankomende week komt er een pakketje binnen met een totale waarde van ruim 1500 dollar incl. transport. Ik ben dus reuze benieuwd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En om dit te voorkomen kunnen we natuurlijk bij B&S kopen maar als wij dat allemaal doen zitten sommige mensen misschien zonder werk he. Ken jij ze:whistle:

Er zijn genoeg mensen met geld die dit soort uitspraken wel kunnen "leiden "dan is het nog de vraag of je de juiste spullen krijg indien je bij B&S besteld Michel ik vind idd dat je hiermee een punt hebt ongeacht de titel ,want wie wil er nou geen zekerheid over hetgeen wat men wilt cq moet betalen en dan ook nog" waar" naar hun geld willen hebben over de bestelde spullen.

Ik vind het een beetje appart als iemand iets wilt delen en dan niet eens in z`n eigen voordeel maar om het feit een ieder ander te attenderen op het falen zo niet naar eigen kennis cq kunde invullen van documenten door de beambten, dit alszijnde af wordt geschilderd als gezeur. Mensen doe er je voordeel mee, net zoals anderen in dit toppic blijkt het dus dat de ambtelijke molen vaker blijft hangen zoniet totaal faalt.

We worden al genoeg uitgemolken en ben blij met mensen die dingen aan de kaak stellen zodat we allemaal weten waar we aan toe zijn en evt stappen kunnen onder nemen.

Kennis is macht!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

520+140=660 x 0,65 = eur 429 + 4,5% = eur 448,30 + 19%=eur 533,47

+ voorschotprovisie eur 10,00

dus moet ik ongeveer 200,- euro's aan ups betalen. dus het bedrag wat je nu in dollars betaald aan 4wd zonder verzendkosten erbij. ligt voor hetzelfde bedrag ongeveer maar dan in euro's bij je thuis. had mijn maatje toch gelijk. ik ga nog meer bestellen in de usa ;). ook al gaat de dollar zakken of stijgen het is altijd voordeliger dan bij B&S en Nico
Link naar opmerking
Deel via andere websites

dus moet ik ongeveer 200,- euro's aan ups betalen. dus het bedrag wat je nu in dollars betaald aan 4wd zonder verzendkosten erbij. ligt voor hetzelfde bedrag ongeveer maar dan in euro's bij je thuis. had mijn maatje toch gelijk. ik ga nog meer bestellen in de usa ;). ook al gaat de dollar zakken of stijgen het is altijd voordeliger dan bij B&S en Nico

Tis altijd voordeliger om het in de USA te bestellen dan hier. Het blijft nog steeds een berg schelen t.o.v. de nederlandse prijzen. Maar je ging het toch naar Belgie laten komen? Daar is het nog voordeliger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tis altijd voordeliger om het in de USA te bestellen dan hier. Het blijft nog steeds een berg schelen t.o.v. de nederlandse prijzen. Maar je ging het toch naar Belgie laten komen? Daar is het nog voordeliger.
misschien is het voordeliger voor jou. als je vindt dat je genaaid word door de doaune in Nederland. zoal je aangaf in je gestarte topic ;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie niet in waarom er een slotje op moet, ben wel benieuwd naar meer ervaringen.

Maar die komen niet he...;)

Aankomende week komt er een pakketje binnen met een totale waarde van ruim 1500 dollar incl. transport. Ik ben dus reuze benieuwd!

We zijn benieuwd Michel!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

usd 1500 x 0,65 = € 975 factuur 4wd

4,5% = € 43,87 inv rechten

19% = € 185,25 Omzet belasting of BTW

totaal € 1204,12

je betaalt 4wd usd 1500 tegen de bankkoers op het moment van vertrek goederen want dan schrijven ze het van je creditkaart af.

en UPS aan de deur € 239

zware goederen zijn relatief duur in transport

Link naar opmerking
Deel via andere websites

usd 1500 x 0,65 = € 975 factuur 4wd

4,5% = € 43,87 inv rechten

19% = € 185,25 Omzet belasting of BTW

totaal € 1204,12

je betaalt 4wd usd 1500 tegen de bankkoers op het moment van vertrek goederen want dan schrijven ze het van je creditkaart af.

en UPS aan de deur € 239

zware goederen zijn relatief duur in transport

Waar het bij mij met UPS de laatste tijd steeds fout gaat, is cdat zij andere percentages hanteren. het eurobedrag klopt, maar invoerrechten en btw is te hoog.

Ik ben dus benieuwd wat Michel binnenkort mag afdragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

misschien is het voordeliger voor jou. als je vindt dat je genaaid word door de doaune in Nederland. zoal je aangaf in je gestarte topic :no:

Ben jij een typje die graag teveel betaald ?

Of maakt het jou niet uit als iets maar voordeliger is?

Ik betaal graag niet teveel en zeker niet aan de overheid en wordt ook niet graag gepiepelt!

Als dat zo is dan zeg ik niks maar aan al jouw posts te zien ben jij meestal een typje die graag overal tegenaan schopt en volgens mij geen persoon bent die graag teveel betaald aan iets als het normaal goedkoper moet zijn.

Dit geldt natuurlijk alleen als je weet waar je over praat en ik moet toch bekennen dat ik bespeur dat jij niet echt weet waar je over praat. Al zouden ze 40% belasting inhouden dan zou je dat nog niet vreemd vinden ben ik bang. Zoals je misschien kunt of als je kan lezen gaat het mij erom dat ik vind dat ik de afgelopen tijd veel meer heb moeten betalen dan die 4.5% invoerrechten en die 19% BTW. Dus vroeg ik me af of meer mensen dat al hebben gemerkt of heb ik gewoon pech en te maken met hele domme declaranten die niet weten wat ze doen en zomaar wat invullen.

Ik zal mijn TNT en UPS briefje inscannen met daarop de bedragen en aftedragen belastingen. Dan zet ik ze hier op het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

usd 1500 x 0,65 = € 975 factuur 4wd

4,5% = € 43,87 inv rechten

19% = € 185,25 Omzet belasting of BTW

totaal € 1204,12

je betaalt 4wd usd 1500 tegen de bankkoers op het moment van vertrek goederen want dan schrijven ze het van je creditkaart af.

en UPS aan de deur € 239

zware goederen zijn relatief duur in transport

Ben benieuwd wat ik af moet dragen. Verwacht het deze week binnen. Zitten ook wat spullen bij van andere jeepleden. Exacte totale waarde van de goederen incl transportkosten bedragen 1503.98 dollar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals je misschien kunt of als je kan lezen gaat het mij erom dat ik vind dat ik de afgelopen tijd veel meer heb moeten betalen dan die 4.5% invoerrechten en die 19% BTW. Dus vroeg ik me af of meer mensen dat al hebben gemerkt of heb ik gewoon pech en te maken met hele domme declaranten die niet weten wat ze doen en zomaar wat invullen.

Precies. Misschien is het niet $1 = €1, maar er klopt ergens iets niet. Zie ook de post van Bartman:

Mijn bevindingen:

Waarde: $ 1138.94

Wisselkoers 0,6372.....

Waarde op bon UPS euro 592.62 of wel $ 929.94 blijkbaar dus zonder de verzendkosten die waren volgens order $ 209.00

Belasting op bon euro 140.22 is dus ongeveer 24 % (vreemd)

Invoerrechten op bon euro 23.63 is 4 % ( is volgens mij goed)

Voorschot proviesie UPS 10 euro

maakt samen 173.85 euro afrekenen.

BTW zou gewoon altijd 19% moeten zijn. Dat de invoerrechten verschillen zou nog kunnen doordat ieder artikel een eigen tarief heeft, maar BTW is gewoon vast.

Ik verwacht dan ook dat Michel eerder ~ € 300 moet bijbetalen dan ~ € 240.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga hier bestellingen posten waarop de af te dragen belastingen staan en wat de goederen waard waren en wat ik ervoor moest betalen en in mijn ogen klopt daar niks van! Heb natuurlijk wel wat privegegevens weggelaten.

Dit kwam dus binnen via TNT post

Zie mijn eerste bestelling. Goed kost mij 175 dollar. Voor de verscheping moest ik 50 dollar en 10 cent betalen. Zie hierna mijn aanslag. Ik moest dus in Dollars betalen 225 dollar en 10 cent. Kijk waar TNT hem voor aanslaat en wat ik dan over mijn bestelling van 225 dollar 10 ( 145 euro) moet afdragen.

Volgens mij is er dus echt iemand aan het slapen daar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb er een liggen van vorige week waarde eur 507,99 koers was 0,646120040 was dus een waarde van usd 792,24 ( incl transport)

omzetbelasting (btw) eur 131,29

invoerrecht eur 21,63

voorschotprovisie eur 10,00

totale kosten te betalen aan de deur aan UPS eur 162,92

Deze kreeg ik van de week binnen. Heeft bijna dezelfde waarde als jouw voorbeeld. Waarde goed incl transport 790 dollar omgerekend aangeslagen in nederland voor 503 euro. Dat klopt allemaal nog. Kijk dan even wat ik moest betalen aan btw en invoerrechten en provisie!

Dus zo vreemd vind ik het dan niet dat ik het tersprake breng hier.

Ik wacht dus even mijn volgende zending af. Ben benieuwd hoe creatief ze daar zijn geweest met hun aanslag jegens mij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

usd 1500 x 0,65 = € 975 factuur 4wd

4,5% = € 43,87 inv rechten

19% = € 185,25 Omzet belasting of BTW

totaal € 1204,12

je betaalt 4wd usd 1500 tegen de bankkoers op het moment van vertrek goederen want dan schrijven ze het van je creditkaart af.

en UPS aan de deur € 239

zware goederen zijn relatief duur in transport

Vandaag het pakket binnengekregen terwaarde van 1503.98 dollar. Te betalen € 301,51 incl de 10 euro voor UPS

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag het pakket binnengekregen terwaarde van 1503.98 dollar. Te betalen € 301,51 incl de 10 euro voor UPS

als je dit terugrekend betekend het

€301,51 -/- 10 = €291,51 dan is men uitgegaan van een totale waarde incl verzendkosten van € 1196,92 X 1,56 = $1867,19

zij gaan uit van een oude dollar koers 1503.98/1196.92 =1,2565:(

is al even geleden. ik zou reclameren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik verwacht dan ook dat Michel eerder ~ € 300 moet bijbetalen dan ~ € 240.

Hmmm. zat ik er niet ver naast (helaas voor Michel).

als je dit terugrekend betekend het

€301,51 -/- 10 = €291,51 dan is men uitgegaan van een totale waarde incl verzendkosten van € 1196,92 X 1,56 = $1867,19

zij gaan uit van een oude dollar koers 1503.98/1196.92 =1,2565:(

is al even geleden. ik zou reclameren.

Ja, maar ik weet bijna zeker dat als je het bonnetje nakijkt, het euro bedrag wel klopt. Ze rekenen bij UPS niet met 4.5% en 19% maar met andere getallen. Daar zit het probleem.

We moeten duidelijk zien te krijgen waar ze wel precies mee rekenen, en vooral waarom! Zie maar de eerdere voorbeelden uit deze discussie. Bij BTW kom je altijd uit op percentages ver boven de 20% :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...