michel1972 Geplaatst March 31, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 31, 2008 Ik kan bij iemand een chrysler 8.25 achteras kopen die onder een jeep cherokee xj 2.5 liter zat uit 1998 met een 4.10 verhouding. Hoe kan ik herkennen of er een 27 spline of 29 spline chrysler achteras onder zit? Ik vraag dat omdat de wagen er niet meer is en nu vraag ik me af of ik aan de hand van een kale chrysler 8.25 achteras kan zien of het 27 spline of 29 spline was. Want van de wagen is niks meer aanwezig dus kan hij ook niet aantonen dat de cherokee van 1998 was. Tevens kan ik los erbij een 4.10 verhouding kopen die in de vooras zat bij die jeep. De as zelf is er niet meer. Kan ik er nu vanuit gaan dat die 4.10 overbrenging die in die dana 30 vooras zat van die 2.5 liter ook zonder problemen past in mijn dana 30 vooras? Of is dat niet zo vanzelfsprekend. Mvg Michel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst March 31, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 31, 2008 Tevens kan ik los erbij een 4.10 verhouding kopen die in de vooras zat bij die jeep. De as zelf is er niet meer. Kan ik er nu vanuit gaan dat die 4.10 overbrenging die in die dana 30 vooras zat van die 2.5 liter ook zonder problemen past in mijn dana 30 vooras? Of is dat niet zo vanzelfsprekend. Ligt aan de verhouding die je nu in je vooras hebt. tot 3.55 is een andere kooi dan vanaf 3.73 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst March 31, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 31, 2008 Ligt aan de verhouding die je nu in je vooras hebt.tot 3.55 is een andere kooi dan vanaf 3.73 Ik heb er nu 3.07 in zitten. Ik krijg toch een complete vooras erbij met die 4.10 alleen is die vooras krom. Maakt dat wat uit? Kan ik dat complete binnenwerk wel overzetten in mijn 3.07 Dana as? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst March 31, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 31, 2008 Ik heb er nu 3.07 in zitten. Ik krijg toch een complete vooras erbij met die 4.10 alleen is die vooras krom. Maakt dat wat uit? Kan ik dat complete binnenwerk wel overzetten in mijn 3.07 Dana as? Neen zal niet gaan , het omslag punt van de carrier ligt bij 3.73 (andere carrier dus) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 31, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 31, 2008 Compete as... dus mét carrier. Passen zal het dus wel. Of het ooit stil zal lopen??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst March 31, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 31, 2008 Compete as... dus mét carrier.Passen zal het dus wel. Of het ooit stil zal lopen??? Ik dacht dat het ook niet paste ? (van de 4.10 is de carrier toch groter ?) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst March 31, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 31, 2008 Ik heb er nu 3.07 in zitten. Ik krijg toch een complete vooras erbij met die 4.10 alleen is die vooras krom. Maakt dat wat uit? Kan ik dat complete binnenwerk wel overzetten in mijn 3.07 Dana as? Weet niet wat er krom is aan die as, maar in principe kun je de ring gear van die as gebruiken als die goed is. Voor de spider gears maakt het niet uit. Zoals gezegd je hebt 2 verschillende ring gear's alle verhoudingen t/m 3.55 op het ene type, alle verhoudingen 3.73 en hoger op het andere type. suc6 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst March 31, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 31, 2008 Weet niet wat er krom is aan die as, maar in principe kun je de ring gear van die as gebruiken als die goed is. Voor de spider gears maakt het niet uit.Zoals gezegd je hebt 2 verschillende ring gear's alle verhoudingen t/m 3.55 op het ene type, alle verhoudingen 3.73 en hoger op het andere type. suc6 De jeep heeft een aanrijding aan de bestuurderszijde voor gehad. Hierdoor is het wiel afgebroken en de as is dus krom aan 1 kant. Ik kan ook alleen de achteras kopen en voor er zelf een 4.10 overbrenging in laten zetten. Is dat dan een juiste oplossing? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst March 31, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 31, 2008 Michel, complete achteras past natuurlijk zo onder je XJ. De voorklok dwz carrier met kroonwiel en de pignonas kun je in je vooras [ laten ] bouwen als deze in goede staat is, raad je dringend aan wel een nieuwe 'master installkit' te gebruiken en de huidige tandflank speling exact te copieren. [ en natuurlijk de pignondiepte! ] Dit betekent in de praktijk dat het net zo veel werk is [ 300 euro ] als het monteren van een nieuwe set, je besparing zit hem in het materiaal. siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst March 31, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 31, 2008 Michel,complete achteras past natuurlijk zo onder je XJ. De voorklok dwz carrier met kroonwiel en de pignonas kun je in je vooras [ laten ] bouwen als deze in goede staat is, raad je dringend aan wel een nieuwe 'master installkit' te gebruiken en de huidige tandflank speling exact te copieren. [ en natuurlijk de pignondiepte! ] Dit betekent in de praktijk dat het net zo veel werk is [ 300 euro ] als het monteren van een nieuwe set, je besparing zit hem in het materiaal. siert. Ik weet dat mijn huidige dana 30 high pinion vooras goed is. Dan kan ik beter alleen de achteras kopen en in mijn dana 30 vooras een andere R&P plaatsen. Mvg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst April 2, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 2, 2008 Michel,complete achteras past natuurlijk zo onder je XJ. De voorklok dwz carrier met kroonwiel en de pignonas kun je in je vooras [ laten ] bouwen als deze in goede staat is, raad je dringend aan wel een nieuwe 'master installkit' te gebruiken en de huidige tandflank speling exact te copieren. [ en natuurlijk de pignondiepte! ] Dit betekent in de praktijk dat het net zo veel werk is [ 300 euro ] als het monteren van een nieuwe set, je besparing zit hem in het materiaal. siert. Dus wat zou jij adviseren? Mijn huidige as is in prima staat! Dus alleen de achteras kopen en de R&P in het voorwiel veranderen? Mvg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.