Spring naar bijdragen

Ideeën voor sleepogen XJ


johnnylaheij
 Share

Recommended Posts

Ik zou op de voorkant van mijn XJ graag wat stevige sleepogen willen hebben.

Zelf had ik het idee om de orginele bumper aan de binnenkant te verstevigen en L + R een paar grote D-sluitingen te hebben hangen.

Het idee van de foto hieronder alleen dan op de orginele bumper, heeft iemand dit al gedaan hier ?

Rock_Hard_Front_Bumper_Jeep_Cherokee_XJ.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat snap ik niet helemaal Ab, daar heb ik toch een fotootje bij nodig :D

Ik zou de sleeppunten graag op de orginele bumper hebben omdat:

- lijkt mooi (vind ik)

- dan kan die kunststof lip blijven zitten en hoef ik deze niet te verzagen

- op deze manier komen de sleeppunten wat hoger te zitten, das wel fijn als je in de modder staat

- dan hoef ik geen nieuwe te kopen of te maken

Het lijkt erop dat ik de enige ben die met dit idee rondloopt, ik zal eerst eens even gaan bekijken hoe de bumper eigenlijk vastzit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die had ik al gelezen en ik ben ook het internet aan het afspeuren maar kan eigenlijk niets vinden. Bijna alles wat je vindt zit onder de orginele bumper en moet je wat verzagen.

Anders krijg je compleet andere bumpers.

Ik neem aan dat de bananenbumpers en zo ook op de orginele bevestigingspunten zitten dus met een beetje verstevigen moet dit toch wel te gebruiken zijn als sleeppunt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben met het zelfde idee bezig mijn voorlopige optie is het verlengen van de rechter chassis balk door het bumper heen met daar een d-ring aan maar ben nog aan het bedenken hoe ik dat allemaal ga oplossen zal wel foto's plaatsen als ik er uit ben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

zo heb ik een sleepoog aan mijn xj gemaakt eerst een hoeklijn die achter het bumper op de chassisbalk komt vervolgens een stevige strip die ook naar de chassisbalk gaat

een kleine uitsparing in het bumper aan de onderkant

en een uitsparing in de onderlip en ja er zitten een paar spettertjes vuil en vliegjes op het bumper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Vandaag de hele dag bezig geweest om een paar sleepogen in de voorbumper te maken met van die mooie grote harpen.

Ik heb de bumper eraf gehaald en nadat ik de orginele steunen heb verstevigd heb ik hier een stalen koker tussen gelast. Op de koker heb ik 2 lippen gemaakt die door de originele bumper heensteken. Een paar sleufjes in de bumper en de boel weer monteren. Als laatste de harpsluitingen eraan en nu maar hopen dat mijn laskunsten me niet in de steek laten als ik losgetrokken moet worden.

Het klinkt zo als een klusje van niks maar ik ben er de hele dag mee zoet geweest.

Heb ook nog foto's gemaakt maar heb wat ruzie met de computer dus die volgen nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de oude bumper verwijderd. Heb een U bint gepakt van 6 mm en deze op de hoeken ingeslepen , toen omgebogen en opnieuw gelast en vlak geslepen. Verder hebben wij de bevestigingspunten die aan het chassis zitten verlengd aan de bestuurderskant. Dit om de stuurpomp bevestigingspunten extra te verstevigen. Die zijn niet super goed van een cherokee xj. Dit geldt vooral als je een cherokee wat verhoogt heb zoals ik heb gedaan.

En ik heb 2 universele penkoppelingen op een beurs gekocht toen nog voor 25 euro per stuk en deze op de bumper gemonterd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...