Spring naar bijdragen

Check engine blijft branden


Recommended Posts

Heb gisteen mijn dynamo terug gekregen en deze geinstalleerd. Hij doet het weer prima en laad ook weer prima bij. De accu is weer terug op zijn oude capaciteit en geeft weer ruim 13 volt af. Ik heb alleen een ander probleem. Het display blijft aangeven check engine check engine. Als ik hem reset via het contact of via de accupolen blijft hij dit probleem weergeven. Zojuist meegereden en nu blijkt ook nog dat de motor hapert bij gasgeven. Als ik in zijn 1 optrek dan stottert hij. Pas boven de 2500 a 3000 toeren stottert hij niet meer. Dit probleem heeft hij ook in zijn 2 enz bij lage toerentallen. Zodra je gas geeft bij lage toeren gaat hij stotterend rijden. Pas boven de 2500 toeren is het probleem weg en trekt hij vlot door.

Weet iemand wat dit probleem kan zijn?

Mvg Michel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben er net achter gekomen dat ik foutcode 24 heb. Dat is mijn TPS. Heb net de draden bekeken en hem doorgemeten zoals aangegeven in het Haynes Repair Manual. Heb dmv een digital voltmeter de voltage gemeten in mijn TPS.

Met het gas dicht moest hij meer hebben als 200 Milivolt en met het gas vol open moest hij minder hebben als 4.8 volt. Met gas dicht had hij 160 milivolt en met het gas vol open had hij 5.1 volt.

Ik mag dus aannemen dat de fout in mijn TPS zit en dan ik deze dus moet vervangen. Want de error blijft en het gas blijft moeilijk doen tijdens het rijden.

Mvg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag een andere TPS gehaald bij Boris. Zojuist geinstalleerd maar hij blijft foutcode 24 herhalen. Ik gestart en hij reageert nog steeds niet goed op het gas. Bij gas geven stottert hij de eerste paar tellen. Pas boven de 2500 toeren trekt hij hem gewoon door. Dacht laten we de computer resetten. Dus accupolen tegen elkaar en wachten. Toen weer uitgelezen en foutcode 24 blijft erin zitten en hij blijft nog net zo rot reageren op het gas als eerst. Tijdens het optrekken stottert hij en pakt bij hogere toeren pas vlot op.

Mijn pa heeft een wrangler uit 1992 en kreeg van Jeeped de tip om deze TPS te gebruiken en eventueel ook zijn computer te gebruiken om te kijken of het aan de computer ligt.

Heeft iemand nog een idee buiten dit?

Mvg Michel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je wel zeker dat je het in de brandstoftoevoer moet zoeken? Ok; je hebt de code voor de TPS, maar ik vraag mij af of dat ook de symptomen met het slechte lopen <2500RPM veroorzaakt.

Heb je de bougies, kabels, verdeler en coil al nagelopen? Mischien is daar iets overbelast na de stroomproblemen die je had?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je wel zeker dat je het in de brandstoftoevoer moet zoeken? Ok; je hebt de code voor de TPS, maar ik vraag mij af of dat ook de symptomen met het slechte lopen <2500RPM veroorzaakt.

Heb je de bougies, kabels, verdeler en coil al nagelopen? Mischien is daar iets overbelast na de stroomproblemen die je had?

Nee die heb ik nog niet nagelopen maar volgens mij moet je bij 1 van die problemen het kunnen merken over het hele bereik. Dan moet het ook merkbaar zijn boven de 2500 RPM toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net alles schoongemaakt en het is nu als volgt. De auto stottert nog bij het gas intrappen dan hapert hij even. Dat is alleen bij hele lage toerentallen en vooral in zijn 1. Als ik stil sta en het gas vol intrap tot 5000 RPM dan zakt hij terug tot bijna tegen het moment dat hij uitslaat 300 a 400 RPM. Dan gaat hij binnen 2 seconden weer naar zijn stationaire toerental van 800 a 900 RPM. Tevens als hij bijna uitslaat slaat mijn meter van de oliedruk helemaal uit en blijft hij vaststaan. Tevens is mij opgevallen dat sinds dit voorval met mijn dynamo mijn elektrische fan helemaal niks meer doet.

Kan iemand hier nog wat mee?

Mvg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Zojuist de TPS van de wrangler van pa erin gestopt en computer gereset en hij liep als een trein. De problemen waren verdwenen en na uitlezen computer gaf hij alleen nog de gebruikelijk codes 12 en 55. Dus die andere TPS die ik gehaald had bleek dus ook niet goed te zijn. Dus morgen ga ik maar een nieuwe halen bij de dealer. Nu maar hopen dat ze er 1 hebben liggen anders moet ik nog even geduld hebben met rijden.

Alleen mijn elektrische fan doet het nog steeds niet. Nu even kijken of het relais nog in orde is en of de fan het zelf nog wel doet als ik er stroom op zet.

Thanx allemaal voor jullie hulp!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Rijd de auto ook op LPG of alleen op benzine?

En welk gedrag vertoond hij op lpg?

Wagen rijdt alleen op benzine. En met de defecte TPS reageert hij haperend op het gas geven. Als de TPS goed is gaat het gas geven vloeiend en vlot. Met een defecte TPS gaat mijn wagen bij gas geven in het begin stotterend van zijn plek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...