Spring naar bijdragen

Gas op een CJ7 V8


Recommended Posts

Ik zou impco doen. Goedkoopst is zelf doen.........

Groet Marcel

Hallo, ik ben van plan om Gas op mijn CJ7 V8 (304)te laten bouwen.

Nu is mijn vraag welke merk jullie mij aanraden.

Ik hoor veel goede dingen over een Impco instalatie, wat is jullie mening en waar kan ik dat volgens jullie het beste en goedkoopst laten doen?

Walter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een impco is natuurlijk goed voor een v8

je kunt ook een simpele nemen maar dit is afhankelijk van welke carb erop zit

heb je een 4 barrel dan zowieso een impco

heb je de standaard dan kun je met een gewone inst met een split-in goed rijden heeft ook geen nadelen en je behoud ong je vermogen

wel altijd flash lube gebruiken

en bij je rechtse uitlaatspruitstuk de klep eruit halen (als dit nog org is)

vind je 7e zuiger fijner

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een impco is natuurlijk goed voor een v8

je kunt ook een simpele nemen maar dit is afhankelijk van welke carb erop zit

heb je een 4 barrel dan zowieso een impco

heb je de standaard dan kun je met een gewone inst met een split-in goed rijden heeft ook geen nadelen en je behoud ong je vermogen

wel altijd flash lube gebruiken

en bij je rechtse uitlaatspruitstuk de klep eruit halen (als dit nog org is)

vind je 7e zuiger fijner

en wat ook belangrijk is. een 8mm leiding gebruiken. want bij een 6mm leiding krijgt die te weinig gas en daar worden je koppen te heet van. ooit gehoord van een bekende gasboer uit Eindhoven
Link naar opmerking
Deel via andere websites

dan nat een impco

heb je een bodylift dan kan de mixer meteen op de carb dit gaat niet als je geen bodylift hebt dan heb je een arm nodig

er kan max 80 lt onder ivm breedte van het chassis je kunt voor de benzine een tank laten maken onder de achterbank van zo´n 10 cm hoog heb je zeker genoeg benz als je het nodig hebt en je achtebank staat wat hoger zodat de evt kids ook wat zien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dan nat een impco

heb je een bodylift dan kan de mixer meteen op de carb dit gaat niet als je geen bodylift hebt dan heb je een arm nodig

er kan max 80 lt onder ivm breedte van het chassis je kunt voor de benzine een tank laten maken onder de achterbank van zo´n 10 cm hoog heb je zeker genoeg benz als je het nodig hebt en je achtebank staat wat hoger zodat de evt kids ook wat zien

80 ltr tank is te groot want die zit zowat tegen je chassisbalken aan. ik heb 130ltr gas aanboord 70ltr onder en 60 ltr boven. en je moet ook rekening mee houden als je een trekhaak wilt. namelijk de bouten van de bevestiging die door je chassisbalk heen gaat
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil eigenlijk naar alleen gas, dus dan kan ik ook alleen een onderblok pakken van een carb ,alleen de vlinders , en dan de mixer erboven op of de mixer in het lucht filter inbouwen kan natuurlijk ook noag maar als je dan een nieuw luchtfliter monteerd moet je er meteen een slang door heen boren...

En hoe kom je met je hoogte uit als je een 80 litergastank monteerd of moet dan de bodem uit je laadruimte , dat kan maak ik de bodem iets hoger en plaats ik het bankje daar weer boven op kunnen de kids ook makkelijker zitten.

Walter

Walter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien een hele gekke vraag maar waarom wil jij hem op gas hebben?

Ik weet dat dadelijk met het rekeningrijden en de kilometerheffing de voordelen van een oldtimer verdwijnen en je dan gewoon aangeslagen wordt voor een normale wagen met een normaal tarief aan wegenbelasting. Dus zeg maar ruim 300 euro per kwartaal wegenbelasting. Wat zouden dan nog de voordelen zijn van het rijden op gas als je heel weinig rijdt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien een hele gekke vraag maar waarom wil jij hem op gas hebben?

Ik weet dat dadelijk met het rekeningrijden en de kilometerheffing de voordelen van een oldtimer verdwijnen en je dan gewoon aangeslagen wordt voor een normale wagen met een normaal tarief aan wegenbelasting. Dus zeg maar ruim 300 euro per kwartaal wegenbelasting. Wat zouden dan nog de voordelen zijn van het rijden op gas als je heel weinig rijdt?

Hoe weet je dat zo zeker, het hele rekening rijden staat nog op losse schroeven en waarom zouden oldtimers niet vrijgesteld kunnen worden van e.v.t rekening rijden. Maar eigenlijk is dit voor een ander topic.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe weet je dat zo zeker, het hele rekening rijden staat nog op losse schroeven en waarom zouden oldtimers niet vrijgesteld kunnen worden van e.v.t rekening rijden. Maar eigenlijk is dit voor een ander topic.

Ik vind dat dit wel bij dit topic hoort omdat degene die het begon met zijn auto op gas wil gaan rijden. Dus vroeg ik hem die vraag waarom hij op gas wil gaan rijden

Offtopic

En ik weet dat zo zeker omdat mijn zwager met het bedrijf waar hij werkzaam is van de overheid opdracht heeft gekregen om een systeem te ontwikkelen voor het rekeningrijden.( zijn ze al ruim 1 jaar mee bezig) Tevens zit ik zelf in het transport met een kleine 40 vrachtwagens en ben werkzaam in het bestuur van TLN. Wij werken nauw samen met het de overheid en dan hoor je wel eens wat of nog beter. Dan lees je wel eens wat. BPM verdwijnt langzaam en om dit te compenseren voor inkomstenderving gaan bepaalde dingen opgeheven worden zoals oa voordelen wegenbelasting. Pas later komt het hele verhaal wegenbelasting te vervallen en gaan wij per kilometer betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat dit wel bij dit topic hoort omdat degene die het begon met zijn auto op gas wil gaan rijden. Dus vroeg ik hem die vraag waarom hij op gas wil gaan rijden

Offtopic

En ik weet dat zo zeker omdat mijn zwager met het bedrijf waar hij werkzaam is van de overheid opdracht heeft gekregen om een systeem te ontwikkelen voor het rekeningrijden.( zijn ze al ruim 1 jaar mee bezig) Tevens zit ik zelf in het transport met een kleine 40 vrachtwagens en ben werkzaam in het bestuur van TLN. Wij werken nauw samen met het de overheid en dan hoor je wel eens wat of nog beter. Dan lees je wel eens wat. BPM verdwijnt langzaam en om dit te compenseren voor inkomstenderving gaan bepaalde dingen opgeheven worden zoals oa voordelen wegenbelasting. Pas later komt het hele verhaal wegenbelasting te vervallen en gaan wij per kilometer betalen.

en ik vind dat het niet helemaal technisch is ;)

graag OT dus en dit lijkt me een mooi onderwerp voor FF serieus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik 13 jaar geleden mijn cj7 kocht zei iedereeen ook dat die nooit wegenbelasting vrij ging worden en elke verjaardag hoor ik van die mensen die beweren dat we gaan rekening rijden..........die gok neem ik gewoon.

Bij 1 op 5 heb ik een instalatie er binnen 10.000 km uit dat is voor mijn een jaar of anderhalf ...

Heb je het idee dat ze binnen die tijd rekening baar rijden?

Maar leuke vraag volgende!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je dit zo wilt maken met een impco mixer dan zien we het op tv

een impco is heel gevoelig op z´n luchtfilters

wat ruimte met de 80lt tank dit gaat goed

oke ,dat dus maar niet proberen!

Het gaat mij om zo veel mogelijk meningen en reacties,volgens mij heb jij er veel kijk op, als ik je antwoord zo lees weet jij ook welk merk tank je dan moet hebben of wie die leveren is het zo dat er standaard maten tanks zijn of maakt elke fabrikant andere maten tanks?

walter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb hem ook op de carb zitten

Eerst zo:

dsc02056ez7.th.jpg

en nu zo:

dsc02413ey7.th.jpg

Is een luchtfilterhuis van Gann, kun je mooi waterdicht maken.

Wordt binnenkort een snorkel op aangesloten.

Heb ook een impco op de 360 steken.

Merk van de tank weet ik niet, is 100L en zit achter de stoelen, past mooi tussen de wielkasten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb hem ook op de carb zitten

Eerst zo:

dsc02056ez7.th.jpg

en nu zo:

dsc02413ey7.th.jpg

Is een luchtfilterhuis van Gann, kun je mooi waterdicht maken.

Wordt binnenkort een snorkel op aangesloten.

Heb ook een impco op de 360 steken.

Merk van de tank weet ik niet, is 100L en zit achter de stoelen, past mooi tussen de wielkasten.

de tank moet bij mij het tussen te frame hangen, dus dan kom ik met die 100ltr. niet weg denk ik.

maar wel een goede bruikbare foto bedankt daar voor!

Walter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...