Spring naar bijdragen

wrangler van 2.5inj => 4.2 (van cj7)


C h r s t p h
 Share

Recommended Posts

heb even een vraag, ik zou graag van men 2.5l af willen en nee ik wil ook geen 4.0 injectie

trauma aan injectie...

ik zat te denken aan een (oude) 4.2 of 4.0 maar vind geen adapters voor op men transmissie van men wrangler AX5 (5 bak, handgeschakelde)

welke opties heb ik, heeft iemand ervaring hiermee of kent ge iemand...

alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kort gezegd: Ja. Kan zijn dat je aan het knoeien komt met de dikte van je priseas, maar da's wel op te lossen.

Maar ik denk niet dat het verstandig is om een AX5 achter een 4.2 te monteren. De bak is daarvoor te licht.

Kwa motorvermogen is de 4.2 dan wel niet zoveel sterker als de 2.5, met het koppel ligt dat wat anders...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je kunt een 258 idd aan een ax 5 koppelen.

mss is overschakelen naar een sterkere ax15 een optie

Op papier is een 258 niet veel sterker dan een 4 cyl

In de praktijk is het iets anders, zeker als er op de motor een andere uitlaat (en eventueel inlaat) spruitstuk staat!!!

je zult versteld staan van het verschil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nu zit ik met het volgende in men hoofd, de verhouding tussen motor snelheid en wielsnelheid zal ook compleet anders zijn?

6 cilinder maakt minder toeren dan die 4 cil

want wil toch nog af en toe over de autostrade rijden (tegen 100km/h zonder dat de pistonnen rond men oren vliegen)

heb nu een AX5 versnellingsbak met daarachter een NP231 en voor de rest std.

iemand ervaring met een AX15 samen met een 4,2 motor / 4.0 HO

zit er verschil in overbrenging tussen AX5 en AX15 of alleen in sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'k Weet zo niet uit m'n hoofd of de versnellingsbakken andere overbrengingen hebben maar wél de assen!!!!

2.5 handbak heeft 4.10 in de assen (kroon/pignon)

4.0 heeft 3.55. (orgineel tenminste....)

In 't geval je naar bv. 33" banden wilt is dat gunstig;kun je je 4.10 laten zitten.

Aangezien er verschil in de assen zit ga ik ervanuit dat de versnellingsbakken gelijk zijn m.u.v. het aantal splines op de as die je tussenbak aandrijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik had schrik dat men org. vertanding/transmissie niet de juiste verhouding hadden (lees als: dat ik bij 100km/h aan 4000 toeren zit oid. omdat hij toch veel grote baan doet: 90km/h)

en nu dat ik toch bezig was maar even het vergeleken met de mogelijke opties: AX 15 boit, andere ring en pinion

maar ga alles houden zoals het nu is...

normaal ga ik de motor deze week halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch begrijp ik je nog niet helemaal...

Je weet toch hoeveel toeren je huidige motor maakt bij dergelijke snelheden? Welnu, dat doet een andere strax ook, als je de overbrenging in de assen niet aanpast.

Dus als je nu bij 100km/u 2500 toeren hebt, heb je dat met een 4.2 ook. Of met een V8... Of een V12. Dat maakt niets uit...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja... maar de ontsteking van de 4.0iHO is toch een stuk beter dan die van de 4.2 hoor. Daarbij komt dat de 4.0iHO veel krachtiger is, en een injectiemotor beter geschikt is voor ombouw naar LPG, door zijn veel ruimere inlaat (o.a. geen venturi die de boel wurgt)

Als je een komplete 4.0iHO aanschaft, met PCM, kabelboom, enz., heb je je ontsteking er automatisch geheel compleet bij. Daarbij geeft de 4.0i z'n vermogen bij een hoger toerental, wat weer veel beter past bij je reductie's.

Bij een 4.2 heb je te maken met de Motocraft (ford) ontsteking, die ook niet bepaald betrouwbaar is. Die zul je dan dus meteen aan moeten pakken, als je echt een betrouwbaar syteem wilt hebben.

Kortom: IK zou gaan voor een 4.0iHO blok.... Voordelen te over!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

denk ook aan de steunen op het chassis die je moet nieuw lassen

die van de 2.5 kan je niet hergebruiken!!!

ik heb de mijne omgebouwd van een 2.5 naar 4.0 ho

schemas vallen mee zenne

enkel die van de verlichting en dasboard moet je veranderen

motor zet je gewoon over

indien je de steunen wil aankopen,laat ma weten

frigoservice@pandora.be

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...