Spring naar bijdragen

bodylift V verenlift


Recommended Posts

  • Reacties 55
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

wat mij betreft is 35ers met D30 en D35 een dure vergissing.

Dus je gaat voor het echte werk, en dan ben je financieel aan de beurt,

andere assen, 4.56 of 4.88, lockers enz. gecombineerd met 35 inch of groter waarbij natuurlijk een long-arm-kit van een inch of 6.

of je bent wat realistischer en gaat voor een goede 3-4 inch short-arm-kit gecombineerd met max. 33 inch.

[ bodylift is voor posers. ]

het prijsverschil tussen deze twee opties is in mijn geval meerdere maandlonen....... [ en dan spreek ik uit ervaring...... ]

Siert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

prima, maar de vraag is wel of dat alleen maar voor de looks is of omdat dat een vereiste is voor z'n off-road plannen.

zoals je weet is een TJ op 35 ers zonder aangepaste overbrenging een lachertje. [ theoretische top in vijf 360 KM per uur, praktische top in de derde versnelling. ]

Als je alleen maar voor uiterlijk vertoon gaat: plastic blokken op de veren, 3 inch bodylift en wat klein uitvallende 35ers en showen maar.

siert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

prima, maar de vraag is wel of dat alleen maar voor de looks is of omdat dat een vereiste is voor z'n off-road plannen.

zoals je weet is een TJ op 35 ers zonder aangepaste overbrenging een lachertje. [ theoretische top in vijf 360 KM per uur, praktische top in de derde versnelling. ]

Als je alleen maar voor uiterlijk vertoon gaat: plastic blokken op de veren, 3 inch bodylift en wat klein uitvallende 35ers en showen maar.

siert.

Mijzelf kennende zal het vnl. om de looks gaan hoor, ik moet eerlijk zeggen ik rij er amper in, maar het is wel "mijn" autootje, ik ga er zeg maar mee om net zoals m'n zoontje met zijn loopautootje omgaat: die eet erop kijkt vanaf zijn autootje tv...etc etc.'k heb gewoon niet zoveel tijd, maar het is wel altijd al een jongens droom auto geweest!!!:yes:...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijzelf kennende zal het vnl. om de looks gaan hoor, ik moet eerlijk zeggen ik rij er amper in, maar het is wel "mijn" autootje, ik ga er zeg maar mee om net zoals m'n zoontje met zijn loopautootje omgaat: die eet erop kijkt vanaf zijn autootje tv...etc etc.'k heb gewoon niet zoveel tijd, maar het is wel altijd al een jongens droom auto geweest!!!:yes:...

dit iets voor je?

http://rustysoffroad.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=rustys&Product_Code=RK-550A-TJ&Category_Code=sus_tj_kit

is ook net een snoepwinkel:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

eerst maar eens goed inlezen over die merken en liftkits in het algemeen..

6" lift en short arms wil wel.... maar doe er dan ook een niergordel erbij

nu ben ik helemaal geen Wrangler rijder dus ken de ins en outs ook niet helemaal van die dingen..

maar zou de 35er laten varen en voor 33er gaan..

en niet denken ik wil die en die maat banden, in ik wil max datendat uitgeven.. denk je dat wel.....niet aan beginnen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6" en short arms is niet meer veilig te noemen.

De hoek van de controlarmen wordt een lachertje om uberhaupt de wielen op de grond te houden, laat staan dat je daarmee het terrein in wil. :yes:

Ik ben het met Beest eens dat de voorwaarden om op een goeie manier 35" banden te rijden niet in een korte tijd te behappen zijn wil je het goed doen.

Of je moet een volle spaarbuidel hebben. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6" en short arms is niet meer veilig te noemen.

De hoek van de controlarmen wordt een lachertje om uberhaupt de wielen op de grond te houden, laat staan dat je daarmee het terrein in wil. :yes:

Ik ben het met Beest eens dat de voorwaarden om op een goeie manier 35" banden te rijden niet in een korte tijd te behappen zijn wil je het goed doen.

Of je moet een volle spaarbuidel hebben. :P

Om dat probleem van 6"en short arms te verhelpen gebruiken ze brackets om de controll arms te verlagen. De controll arms gaan dan met 2 a 3 inch omlaag waardoor je weer een iets makkelijker te hanteren auto krijgt.

Ik zou persoonlijk nooit verder gaan dan 4.5 inch met een short arm kit. Dat is wat ook veel mensen adviseren. Wil je toch hoger kijk dan voor een long arm kit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:yes:....Ik ben overtuigd om dan voor een 4inch suspensionlift te gaan met 33-ers!!!

De SYE conversion met andere driveshaft is die dan noodzakelijk of niet

noodzakelijk maar wel aan te bevelen, of is the transfer loweringcase

voldoende in mijn geval? Heb ik langere remleidingen nodig of is het voldoende

de bevestigingen te verplaatsen waarmee ze aan de body vast zitten? Wat

voor aanpassingen moet ik nog aandenken bij deze lift en hoe zit het dan nu

met het verhaal van de ring en pinion....:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de SYE of die nodig is verschilt erg per Jeep

je komt er pas na liften achter of het echt nodig is.

ik zou m er bij doen (zit ook weer verschil tussen die dingen qua kwaliteit, dus dat mag een kenner vertellen)

je vertelde dat je zelden offroad gaat, is wel lullig waneer je die ene keer je remleiding eraf trekt omdat ze tekort zijn.

langere kosten iets van 90 dollar.

R&P is weer ander verhaal

zelf vin ik het een must

ook voor op de weg.

om gewoon te rijden kan je best met org. R&P, als je genoegen neemt met langzaam optrekken en geen top snelheid meer.

een caravan trekken kan je helemaal vergeten.

tis alleen een pittige kostenpost waneer je het laat doen.

zelf doen kan ook prima scheelt grofweg de helft van de kosten.

is alleen geen klus wat je in1 2 3 doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou boven de 2,5-3" verhoging, altijd een SYE doen en zeker ook de remleidingen verlengen.

  • De tussenbak gaat bij 4" verhoging 10cm omhoog, dat zegt iets over de veranderingen die de hoeken in je aandrijfas/lijn ondergaan
  • Remleidingen zelfde verhaal, qua lengte dan. Hoeft niet eens in het terrein te gebeuren, als je wiel een keer een (groot) stuk uitflext, zegt de standaardleiding gegarandeert "knap"

Die R/P is nog wel te doen qua rijden bij 33-ers, hoewel zeker niet optimaal. Mocht je een automaat hebben, valt het allemaal nog wel mee.

Je verliest idd trekkracht en topsnelheid, wind tegen gaat op de snelweg een echte uitdaging worden...

In algemene zin zou ik zeggen; als je het gaat doen, doe het in 1 keer goed, of stel het uit. Zoals Kameel al schreef, als je het goed doet, loopt het best aardig in de papieren.

R/P zou je voor een volgende "leegloop-actie" :yes: kunnen bewaren, de rest zou ik in 1 keer doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou boven de 2,5-3" verhoging, altijd een SYE doen en zeker ook de remleidingen verlengen.

  • De tussenbak gaat bij 4" verhoging 10cm omhoog, dat zegt iets over de veranderingen die de hoeken in je aandrijfas/lijn ondergaan
  • Remleidingen zelfde verhaal, qua lengte dan. Hoeft niet eens in het terrein te gebeuren, als je wiel een keer een (groot) stuk uitflext, zegt de standaardleiding gegarandeert "knap"

Die R/P is nog wel te doen qua rijden bij 33-ers, hoewel zeker niet optimaal. Mocht je een automaat hebben, valt het allemaal nog wel mee.

Je verliest idd trekkracht en topsnelheid, wind tegen gaat op de snelweg een echte uitdaging worden...

In algemene zin zou ik zeggen; als je het gaat doen, doe het in 1 keer goed, of stel het uit. Zoals Kameel al schreef, als je het goed doet, loopt het best aardig in de papieren.

R/P zou je voor een volgende "leegloop-actie" :P kunnen bewaren, de rest zou ik in 1 keer doen.

...Maar nu het 33ers worden, is de R/P 4.10 nu voldoende of is toch nog de 4.56 aan te bevelen ?...:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Beetzie,

ik waardeer je eerlijkheid!

De beste korte-arm-kit waar ik mee gewerkt heb is de Rubicon Express TJ Super-Flex kit, kost bij 4WD slechts $ 880 [ dat is ongeveer 620 euro! ]

deze kit bevat alles wat je nodig hebt [ dus ook remleidingen ] behalve schokbrekers, maar die zijn niet zo duur.

makkelijk zelf te installeren in een dag.

Mooie flex-joints, prima wieluitslag en niets loopt aan.

Als je deze combineert met leuke 33ers ben je klaar.

Vergeet de assen [voorlopig ] en be happy !

siert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...