Kameel Geplaatst February 2, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 2, 2008 Dan ben je al op weg.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst February 2, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 2, 2008 Nu de rest nog hè, Mikey:yes: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kamikaze Geplaatst February 2, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 2, 2008 ......... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst February 16, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 16, 2008 wat mij betreft is 35ers met D30 en D35 een dure vergissing. Dus je gaat voor het echte werk, en dan ben je financieel aan de beurt, andere assen, 4.56 of 4.88, lockers enz. gecombineerd met 35 inch of groter waarbij natuurlijk een long-arm-kit van een inch of 6. of je bent wat realistischer en gaat voor een goede 3-4 inch short-arm-kit gecombineerd met max. 33 inch. [ bodylift is voor posers. ] het prijsverschil tussen deze twee opties is in mijn geval meerdere maandlonen....... [ en dan spreek ik uit ervaring...... ] Siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst February 16, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 16, 2008 Ben ik ook wel met je eens.. maar een gegeven is dat hij op 35'ers wil rijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst February 17, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 17, 2008 prima, maar de vraag is wel of dat alleen maar voor de looks is of omdat dat een vereiste is voor z'n off-road plannen. zoals je weet is een TJ op 35 ers zonder aangepaste overbrenging een lachertje. [ theoretische top in vijf 360 KM per uur, praktische top in de derde versnelling. ] Als je alleen maar voor uiterlijk vertoon gaat: plastic blokken op de veren, 3 inch bodylift en wat klein uitvallende 35ers en showen maar. siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kamikaze Geplaatst February 17, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 17, 2008 prima, maar de vraag is wel of dat alleen maar voor de looks is of omdat dat een vereiste is voor z'n off-road plannen.zoals je weet is een TJ op 35 ers zonder aangepaste overbrenging een lachertje. [ theoretische top in vijf 360 KM per uur, praktische top in de derde versnelling. ] Als je alleen maar voor uiterlijk vertoon gaat: plastic blokken op de veren, 3 inch bodylift en wat klein uitvallende 35ers en showen maar. siert. Mijzelf kennende zal het vnl. om de looks gaan hoor, ik moet eerlijk zeggen ik rij er amper in, maar het is wel "mijn" autootje, ik ga er zeg maar mee om net zoals m'n zoontje met zijn loopautootje omgaat: die eet erop kijkt vanaf zijn autootje tv...etc etc.'k heb gewoon niet zoveel tijd, maar het is wel altijd al een jongens droom auto geweest!!!... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
just-a-jeeper Geplaatst February 17, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 17, 2008 Mijzelf kennende zal het vnl. om de looks gaan hoor, ik moet eerlijk zeggen ik rij er amper in, maar het is wel "mijn" autootje, ik ga er zeg maar mee om net zoals m'n zoontje met zijn loopautootje omgaat: die eet erop kijkt vanaf zijn autootje tv...etc etc.'k heb gewoon niet zoveel tijd, maar het is wel altijd al een jongens droom auto geweest!!!... dit iets voor je? http://rustysoffroad.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=rustys&Product_Code=RK-550A-TJ&Category_Code=sus_tj_kit is ook net een snoepwinkel:D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kamikaze Geplaatst February 17, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 17, 2008 dit iets voor je?http://rustysoffroad.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=rustys&Product_Code=RK-550A-TJ&Category_Code=sus_tj_kit is ook net een snoepwinkel:D Ja mooi!!! ik was ook aan het kijken naar deze: http://www.roughcountry.com/jeep_tj_6x.html Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst February 17, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 17, 2008 eerst maar eens goed inlezen over die merken en liftkits in het algemeen.. 6" lift en short arms wil wel.... maar doe er dan ook een niergordel erbij nu ben ik helemaal geen Wrangler rijder dus ken de ins en outs ook niet helemaal van die dingen.. maar zou de 35er laten varen en voor 33er gaan.. en niet denken ik wil die en die maat banden, in ik wil max datendat uitgeven.. denk je dat wel.....niet aan beginnen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst February 17, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 17, 2008 6" en short arms is niet meer veilig te noemen. De hoek van de controlarmen wordt een lachertje om uberhaupt de wielen op de grond te houden, laat staan dat je daarmee het terrein in wil. Ik ben het met Beest eens dat de voorwaarden om op een goeie manier 35" banden te rijden niet in een korte tijd te behappen zijn wil je het goed doen. Of je moet een volle spaarbuidel hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst February 18, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 18, 2008 6" en short arms is niet meer veilig te noemen.De hoek van de controlarmen wordt een lachertje om uberhaupt de wielen op de grond te houden, laat staan dat je daarmee het terrein in wil. Ik ben het met Beest eens dat de voorwaarden om op een goeie manier 35" banden te rijden niet in een korte tijd te behappen zijn wil je het goed doen. Of je moet een volle spaarbuidel hebben. Om dat probleem van 6"en short arms te verhelpen gebruiken ze brackets om de controll arms te verlagen. De controll arms gaan dan met 2 a 3 inch omlaag waardoor je weer een iets makkelijker te hanteren auto krijgt. Ik zou persoonlijk nooit verder gaan dan 4.5 inch met een short arm kit. Dat is wat ook veel mensen adviseren. Wil je toch hoger kijk dan voor een long arm kit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst February 18, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 18, 2008 Ja mooi!!!ik was ook aan het kijken naar deze: http://www.roughcountry.com/jeep_tj_6x.html Ik zou voor Rusty's gaan als ik kon kiezen uit deze 2 maar heb je wat meer te besteden dan dat deze merken te bieden hebben dan zou ik voor wat anders gaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kamikaze Geplaatst February 18, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 18, 2008 ....Ik ben overtuigd om dan voor een 4inch suspensionlift te gaan met 33-ers!!! De SYE conversion met andere driveshaft is die dan noodzakelijk of niet noodzakelijk maar wel aan te bevelen, of is the transfer loweringcase voldoende in mijn geval? Heb ik langere remleidingen nodig of is het voldoende de bevestigingen te verplaatsen waarmee ze aan de body vast zitten? Wat voor aanpassingen moet ik nog aandenken bij deze lift en hoe zit het dan nu met het verhaal van de ring en pinion.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst February 18, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 18, 2008 de SYE of die nodig is verschilt erg per Jeep je komt er pas na liften achter of het echt nodig is. ik zou m er bij doen (zit ook weer verschil tussen die dingen qua kwaliteit, dus dat mag een kenner vertellen) je vertelde dat je zelden offroad gaat, is wel lullig waneer je die ene keer je remleiding eraf trekt omdat ze tekort zijn. langere kosten iets van 90 dollar. R&P is weer ander verhaal zelf vin ik het een must ook voor op de weg. om gewoon te rijden kan je best met org. R&P, als je genoegen neemt met langzaam optrekken en geen top snelheid meer. een caravan trekken kan je helemaal vergeten. tis alleen een pittige kostenpost waneer je het laat doen. zelf doen kan ook prima scheelt grofweg de helft van de kosten. is alleen geen klus wat je in1 2 3 doet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst February 18, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 18, 2008 Ik zou boven de 2,5-3" verhoging, altijd een SYE doen en zeker ook de remleidingen verlengen. De tussenbak gaat bij 4" verhoging 10cm omhoog, dat zegt iets over de veranderingen die de hoeken in je aandrijfas/lijn ondergaan Remleidingen zelfde verhaal, qua lengte dan. Hoeft niet eens in het terrein te gebeuren, als je wiel een keer een (groot) stuk uitflext, zegt de standaardleiding gegarandeert "knap" Die R/P is nog wel te doen qua rijden bij 33-ers, hoewel zeker niet optimaal. Mocht je een automaat hebben, valt het allemaal nog wel mee. Je verliest idd trekkracht en topsnelheid, wind tegen gaat op de snelweg een echte uitdaging worden... In algemene zin zou ik zeggen; als je het gaat doen, doe het in 1 keer goed, of stel het uit. Zoals Kameel al schreef, als je het goed doet, loopt het best aardig in de papieren. R/P zou je voor een volgende "leegloop-actie" kunnen bewaren, de rest zou ik in 1 keer doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kamikaze Geplaatst February 18, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 18, 2008 Ik zou boven de 2,5-3" verhoging, altijd een SYE doen en zeker ook de remleidingen verlengen. De tussenbak gaat bij 4" verhoging 10cm omhoog, dat zegt iets over de veranderingen die de hoeken in je aandrijfas/lijn ondergaan Remleidingen zelfde verhaal, qua lengte dan. Hoeft niet eens in het terrein te gebeuren, als je wiel een keer een (groot) stuk uitflext, zegt de standaardleiding gegarandeert "knap" Die R/P is nog wel te doen qua rijden bij 33-ers, hoewel zeker niet optimaal. Mocht je een automaat hebben, valt het allemaal nog wel mee. Je verliest idd trekkracht en topsnelheid, wind tegen gaat op de snelweg een echte uitdaging worden... In algemene zin zou ik zeggen; als je het gaat doen, doe het in 1 keer goed, of stel het uit. Zoals Kameel al schreef, als je het goed doet, loopt het best aardig in de papieren. R/P zou je voor een volgende "leegloop-actie" kunnen bewaren, de rest zou ik in 1 keer doen. ...Maar nu het 33ers worden, is de R/P 4.10 nu voldoende of is toch nog de 4.56 aan te bevelen ?... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst February 18, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 18, 2008 bij 33-ers is 4.10 prima. Hersteld de oorspronkelijke/originele verhouding weer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kamikaze Geplaatst February 18, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 18, 2008 bij 33-ers is 4.10 prima. Hersteld de oorspronkelijke/originele verhouding weer.....En gaat trouwens in de vooste as(Dana 30) altijd de zelfde verhouding R/P als in de achterste as(Dana 35)?...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst February 18, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 18, 2008 Als je toch met je R&P aan de gang gaat kan je net zo goed 4.56 er in laten zetten. Ken je ook 35ers rijden en aangezien het puur voor de looks is zullen je assen er ook niet veel onder te lijden hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst February 18, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 18, 2008 ....En gaat trouwens in de vooste as(Dana 30) altijd de zelfde verhouding R/P als in de achterste as(Dana 35)?...... Beide assen moeten gedaan worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst February 18, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 18, 2008 He Beetzie, ik waardeer je eerlijkheid! De beste korte-arm-kit waar ik mee gewerkt heb is de Rubicon Express TJ Super-Flex kit, kost bij 4WD slechts $ 880 [ dat is ongeveer 620 euro! ] deze kit bevat alles wat je nodig hebt [ dus ook remleidingen ] behalve schokbrekers, maar die zijn niet zo duur. makkelijk zelf te installeren in een dag. Mooie flex-joints, prima wieluitslag en niets loopt aan. Als je deze combineert met leuke 33ers ben je klaar. Vergeet de assen [voorlopig ] en be happy ! siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kamikaze Geplaatst February 18, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 18, 2008 .... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst February 19, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2008 yup zou ook voor de RE kit gaan. is compleet. op de SYE en shocks na dan, en vast nog wel meer klein spul velgen ook niet vergeten (andere Backspace nodig) ivm 33 -12.5 andere fenderflares? dus niet helemaal klaar voor die 800 dollar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kamikaze Geplaatst February 19, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2008 de velgen(15x10) heb ik met een backspacing van 3.65" van Dick Cepek... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.