Spring naar bijdragen

bodylift V verenlift


Recommended Posts

Wat is de mening/advies van jullie en waarom(als ik de onderwerpen hier over lees is het me

nog niet helemaal duidelijk….of ik heb de verkeerde gelezen:blink:) als je gaat liften

( buiten de SYE-kit en aandrijfas en remleidingen)Wrangler TJ '04 ;

Een 4 inch veren lift + een 2inch bodylift, of een 6 inch verenlift…35-ers banden

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 55
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Lastige vraag.. of ik heb 'm verkeerd begrepen. :D

Maar ik lees dat je 35'ers wil gaan rijden en of dat een goede manier is?

Ja, prima manier met zo'n verhoging.

Maar (altijd een maar, vervelend he), als je 35'ers wil gaan rijden zou je goed op de hoogte moeten zijn wat betreft je huidige set-up.

Is er wat gemodificeerd?

Welke achteras heb je nu?

Wat is straks de bedoeling, terrein in en hoe?

Buiten de SYE, aandrijfas en remleidingen moet je ook zeer serieus nadenen over andere controlarmen en trackbars.

Als op een standaard D35/D30 assen set op 35'ers gaat terrein rijden ben dan iig voorbereid op wat schade en leg vast wat geld opzij voor andere (steek)assen.

Het kan allemaal heel blijven, maar het kan ook knappen.

Maar goed, da's een heel verhaal en wat betreft de manier van verhogen zou 6" verenlift de enige andere manier zijn. De aanpassingen die je dàn moet doen zijn vele malen duurder, dus jouw eerste gedachte is prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lastige vraag.. of ik heb 'm verkeerd begrepen. :D

Maar ik lees dat je 35'ers wil gaan rijden en of dat een goede manier is?

Ja, prima manier met zo'n verhoging.

Maar (altijd een maar, vervelend he), als je 35'ers wil gaan rijden zou je goed op de hoogte moeten zijn wat betreft je huidige set-up.

Is er wat gemodificeerd?

Welke achteras heb je nu?

Wat is straks de bedoeling, terrein in en hoe?

Buiten de SYE, aandrijfas en remleidingen moet je ook zeer serieus nadenen over andere controlarmen en trackbars.

Als op een standaard D35/D30 assen set op 35'ers gaat terrein rijden ben dan iig voorbereid op wat schade en leg vast wat geld opzij voor andere (steek)assen.

Het kan allemaal heel blijven, maar het kan ook knappen.

Maar goed, da's een heel verhaal en wat betreft de manier van verhogen zou 6" verenlift de enige andere manier zijn. De aanpassingen die je dàn moet doen zijn vele malen duurder, dus jouw eerste gedachte is prima.

ok dus een 6inch veren lift met voor en achter upper & lower verstelbare

controlarms, voor verstelbare track bar, verstelbare swaybar en quick disconnects,

aangepaste pitman arm...maar waarom niet de 4 inch verenlift+ de 2inch bodylift?

ipv.6inch veren lift?.....tja en wat ga ik er mee doen hoe vaak ga ik in het terrein,....goeie

vraag...'k weet het niet:huh: ....het aanpassen van de assen is dat vooral voor de belasting

die ze krijgen in het terrein? of ook al voor de belasting met de 35-ers op de weg?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok dus een 6inch veren lift met voor en achter upper & lower verstelbare

controlarms, voor verstelbare track bar, verstelbare swaybar en quick disconnects,

aangepaste pitman arm...maar waarom niet de 4 inch verenlift+ de 2inch bodylift?

ipv.6inch veren lift?.....tja en wat ga ik er mee doen hoe vaak ga ik in het terrein,....goeie

vraag...'k weet het niet:huh: ....het aanpassen van de assen is dat vooral voor de belasting

die ze krijgen in het terrein? of ook al voor de belasting met de 35-ers op de weg?

Het leek mij juist een erg goeie oplossing als je de hele dure 6" verenlift uit de weg wil blijven.

De assen zijn gewoon niet berekend op die enorme momenten die 35" banden met zich mee brengen, zeker in het terrein idd.

Het kan goed gaan hoor, maar meestal is het de vraag wanneer ze stuk gaan ipv of.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De assen zijn gewoon niet berekend op die enorme momenten die 35" banden met zich mee brengen, zeker in het terrein idd.

Het kan goed gaan hoor, maar meestal is het de vraag wanneer ze stuk gaan ipv of.

Wat je ook zal merken met 35" banden vooral op de weg zal het trekvermogen zijn in de hogere versnellingen. In zijn 5 en ook in zijn 4 zal je flink gaan inboeken aan trekkracht en dat merk je helemaal met een aanhangwagen erachter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het leek mij juist een erg goeie oplossing als je de hele dure 6" verenlift uit de weg wil blijven.

De assen zijn gewoon niet berekend op die enorme momenten die 35" banden met zich mee brengen, zeker in het terrein idd.

Het kan goed gaan hoor, maar meestal is het de vraag wanneer ze stuk gaan ipv of.

Wat voor soorten sterkere steekassen zijn er:blink:? ik heb standaard assen (TJ 2004)......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat je ook zal merken met 35" banden vooral op de weg zal het trekvermogen zijn in de hogere versnellingen. In zijn 5 en ook in zijn 4 zal je flink gaan inboeken aan trekkracht en dat merk je helemaal met een aanhangwagen erachter.

Komt nu dan het verhaal/ oplossing met de aanpassing ring en pinion, om dit op te lossen:blink:, als ik het goed gelezen/begrepen heb?....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk idd dat de vraag moet zijn; wat ga je met de wagen doen...???

Veel terrein, zie opm. van Kameel vwb assen

Veel op de weg (en met handgeschakelde bak) ga je van 35-ers zonder aanpassing van r/p niet vrolijk worden.

Dan weer terug naar de verhoging; de "6 verhoging op veren geeft je een grotere bodem vrijheid t.o.v. "4 + "2 body lift.

Weer de vraag dus; wat ga je met de wagen doen?

Als het overwegend " cosmetisch" is zou ik voor de 4 + 2 gaan, ook vanwege de kosten.

Als je echt zwaar en grof het terrein in wilt, de "6 veren.

En nogmaals, met die kosten ben je er nog niet. Assen aanpassen, r/p aanpassen (evt.) SYE etc.

Succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaaaaaaa, maar ik heb een dana 30 en ik lees toch D44:blink:? of maakt dat niet uit?!

Superior Axle 4.56 Ring & Pinion Set

  • 1997-06
  • D30

Pffff... nu ff zelf verder kijken ok...???:D:)

 
Ik hoor/lees niemand over het inleveren van remwerking met 35-ers.

Yip, klopt...en.?? :lol::lol:

Remt idd stuk (nog?) minder. Deels op te vangen, maar is ook wel mee te leven/rijden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

yup ook,

het stuurgebeuren, s ook niet bepaald sterk.

dus WJ-conversie goede optie dan.

een ford 8.8 achter, longarm R&P

ben je ruim 4000 lichter....

maar eerst veel lezen en nopg eens lezen, beter n 1x goed doen dan achteraf de verkeerde lift/matrialen kiezen

:lol:......ben ik aan het doen, van daar deze vragen, hoe meer

reacties /kritiek / meningen / adviezen hoe beter.....iedereen dank:thumbsup: alvast

daarvoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog wat, de controlarmen.

De 4"veren en 2"bodylift is iig een prima verhoging voor 35" banden en nog redelijk normaal weggedrag, maar je zit tegen de grens aan met de standaard lengte controlarmen.

Ik weet niet wat je budget is, maar als je het helemaal goed wil doen:

lange controlarmen in combinatie met de 6"verenlift is wel je van het.

Maar dan ben je een hoop euro's verder.

Het is erg moeilijk advies te geven als niemand weet hoe je je Jeep gaat gebruiken na verhoging en wat je budget ongeveer zal zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:lol:......ben ik aan het doen, van daar deze vragen, hoe meer

reacties /kritiek / meningen / adviezen hoe beter.....iedereen dank:thumbsup: alvast

daarvoor

Wat wil jij precies met de Jeep gaan doen? Wil jij je jeep als terreinbeest gaan gebruiken of meer als showwagen voor op de openbare weg.

Als je dat kan aangeven kunnen wij met zijn allen jou een beter advies geven en kan het jou euries schelen mbt de aanschaf van straks mogelijk een verkeerde setup

Wat voor suspensionlift wil je. Een short arm suspension lift of een long arm suspension lift?

Wat is je budget? Dit ivm ons advies. Wij kunnen niet in je knip kijken maar als je een goede verhoging wil voor je TJ in combinatie met verenlift en bodylift , SYE kit , R&P aanpassen voor en achter en andere steekassen , andere velgen en banden. Kan het al gauw oplopen naar heeeeel veel euries!

Vergeet ook niet dat als je het gaat bestellen in de states dat je er nog transportkosten overheen krijgt en invoerrechten. Invoerechten is 23.5% totaal over de aanschafprijs + vrachtkosten.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat wil jij precies met de Jeep gaan doen? Wil jij je jeep als terreinbeest gaan gebruiken of meer als showwagen voor op de openbare weg.

Als je dat kan aangeven kunnen wij met zijn allen jou een beter advies geven en kan het jou euries schelen mbt de aanschaf van straks mogelijk een verkeerde setup

Wat voor suspensionlift wil je. Een short arm suspension lift of een long arm suspension lift?

Wat is je budget? Dit ivm ons advies. Wij kunnen niet in je knip kijken maar als je een goede verhoging wil voor je TJ in combinatie met verenlift en bodylift , SYE kit , R&P aanpassen voor en achter en andere steekassen , andere velgen en banden. Kan het al gauw oplopen naar heeeeel veel euries!

Vergeet ook niet dat als je het gaat bestellen in de states dat je er nog transportkosten overheen krijgt en invoerrechten. Invoerechten is 23.5% totaal over de aanschafprijs + vrachtkosten.

Succes!

Ik denk dat het 90/95% weggebruik een klein percentage waarbij ik een stoel pak en er lekker naar ga kijken :rolleyes: en de overige procenten terrein, ook al zou ik meer willen, maar ik wil wel voor die paar keren in het terrein wel wat kunnen, tsja en het budget, ook een goeie vraag:blink:, ik hoef niet alles in 1 keer te doen toch, heb ik wat om naar uit te kijken, maar een vraag is wel in welke volgorde je de aanpassingen dan zou doen:wacko:…..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat je zou kunnen doen.

Eerst de bodylift, daardoor maak je ruimte voor 31" banden die je misschien ergens tweedehands op de kop kan tikken om tijdelijk te rijden.

Dan de 4.56 overbrenging (of andere assen, wat je ook besloten hebt), als je dan eenmaal de 31" banden hebt kun je iig nog redelijk normaal rijden. (in vergelijking met de standaard banden)

Dan komt de grote groep, want een SYE kun je normaal gesproken niet plaatsen voordat de veren er onder zitten. Hetzelfde geldt voor de 35" banden, controlarmen, trackbars en in mindere mate de remleidingen.

Dus kies daarvoor wel een mooi weekend uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat je zou kunnen doen.

Eerst de bodylift, daardoor maak je ruimte voor 31" banden die je misschien ergens tweedehands op de kop kan tikken om tijdelijk te rijden.

Dan de 4.56 overbrenging (of andere assen, wat je ook besloten hebt), als je dan eenmaal de 31" banden hebt kun je iig nog redelijk normaal rijden. (in vergelijking met de standaard banden)

Dan komt de grote groep, want een SYE kun je normaal gesproken niet plaatsen voordat de veren er onder zitten. Hetzelfde geldt voor de 35" banden, controlarmen, trackbars en in mindere mate de remleidingen.

Dus kies daarvoor wel een mooi weekend uit.

Ik rij op dit moment al op 31-ers (31x10,5x15), er zit een sckokdemperverhoging(Trailmaster) op van 1,1/2 + blokjes van 1 inch, zo heb ik de auto gekregen en een zwaardere stuurdemper...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...