Spring naar bijdragen

Motorblok schoonmaken????


6 in-line
 Share

Recommended Posts

Beste collega's,

Zo tussen Oud & NIeuw wil ik mijn motorblok eens goed schoonmaken.

Deze schoonmaakbeurt moet je absoluut niet verwarren met het 'Nesteldranggedrag van een zwangere vrouw' :D.

Gewoon uit liefde voor mijn 'blokje'.

Het blok zweet een beetje door. In de wasstraten kun je kiezen voor de optie MOTORBLOK REINIGEN.

Ik heb het nog nooit gedaan, Mijn gevoel zegt dat ik het NIET moet doen.

Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat deze optie eigenlijk verboden moet worden, omdat het niet goed zou zijn voor het blok en vooral toebehoren.

Ik kan het mis hebben, laat ik echter eerst jullie vragen om goede raad.

P.s.

Overigens Jp'rs...., het was weer een vruchtbaar jaar. Ik hoop jullie in het nieuwe jaar weer te ontmoeten op het forum.

Allemaal zeer prettige dagen gewenst.

Hartelijke groet,

6 in-line

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon het blok met ovenreiniger inspuiten en dan kan je het zo afspoelen.De olie wordt afgebroken en kan zo de put in.Wanneer je met de motorreiniger in een wasstraat gaat spelen let dan op dat je niet direct op electronica spuit,water en electronica vinden elkaar niet aardig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je kan bij automatrialen zaken ook spuitbussen kopen met "remmenreiniger"'

Dit spul lost vet en olieen op, het droogt direct zelf op, en je kan het ook de elec. onderdelen spuiten.

Nadeel is dat je een aantal spuitbussen nodig hebt en kosten 2.50 euro per stuk.

Maar je blokkie wordt weer als nieuw, daarna een beetje wd40 er overheen en het ziet er weer top uit. de WD40 is gelijk waterafstotend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK, bedankt weer.

Nu heb ik toch nog een vraag n.a.v. de mogelijkheden die jullie hebben geplaatst.

Kan het geen kwaad dat, welk middel je dan ook gebruikt, het spul gaat penetreren in de koppakking of welke pakkingen dan ook.

Nu ben ik niet van plan om 'hem' helemaal onder te dompelen, maar mogelijk dat bij het afspoelen e.e.a. juist wordt opgezogen waardoor er een zwakke plek ontstaat in een of andere pakking (kop- en/of klepdekselpakking)????

:lol::B

Wel, dit was hem!!

Hartelijke groet,

6 in-line

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met remmenreiniger weet ik het zo niet... da's natuurlijk niet bedoeld voor de motorruimte en nogal aggressief én brandbaar...

Spuitbus motorreiniger kan geen kwaad. De spuit bij de wasstraat ook niet. Ovenreiniger weet ik zo niet. Zal wel meevallen want alle rubber anden e.d. in een oven kunnen er goed tegen.

Nadien even in de motorplast spuiten en hij glimt je tegemoet!

Het resultaat bij mijn Omega:

omegamotor.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Wrangler,

Ziet er goed uit hoor......., ik durf het bijna niet te vragen: "Heb je die foto genomen toen jouw Omega net uit de showroom rolde??".

Geintje......:lol:.

Ga deze week nog even aan de poets en als hij er net zo mooi uit gaat zien maak ik een foto.

Prettige morgen alweer, het aftellen is begonnen.

6 in-line

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou de remmenreiniger ook overslaan.

Gebruik het op m'n werk nogal is op Hydro-units,hydrolische Vremac persen en andere delen van de smeedmachines waar erg veel zooi en vet opzit maar 't vreet industieële lakken vrolijk weg dus bij 't Jeepje komt 't alleen op 't gedeelte waar 't voor bedoeld is en da's remmerij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je kan bij automatrialen zaken ook spuitbussen kopen met "remmenreiniger"'

Dit spul lost vet en olieen op, het droogt direct zelf op, en je kan het ook de elec. onderdelen spuiten.

Nadeel is dat je een aantal spuitbussen nodig hebt en kosten 2.50 euro per stuk.

Maar je blokkie wordt weer als nieuw, daarna een beetje wd40 er overheen en het ziet er weer top uit. de WD40 is gelijk waterafstotend.

1.29 euro per bus bij de action:). Zweer bij remmenreiniger. zolang je het alleen op de metalen delen spuit is er niets aan de hand.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...