Spring naar bijdragen

M&S banden en ijzel


Recommended Posts

Hoi,

Ik heb een set 33-ers (Cooper Stt Discoverer).

Met de winterse kou wil ik toch nog even met de Jeep naar de Ardennen. Daar is het wel een stukje kouder nu.

Heeft er iemand tips over rijgedrag/bandenspanning e.d. voor de smalle binnenweggetjes (verhard), waar ijzel e.d. kan liggen. Is het niet erg gevaarlijk met dit soort banden in dit soort weer (slipgevaar)?

Thx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in Duitsland zijn M+S of winterbanden in winterse omstandigheden verplicht. als de politie je aanhoud en constateerd dat je geen M+S of winterbanden hebt. dan krijg je een bekeuring + je mag niet meer verder rijden. raak je betrokken bij een verkeersongeval en je bent niet schuldig. maar je hebt er geen M+S of winterbanden onder zitten dan krijg je van de verzekering niks uitbetaald :). en raak je betrokken bij een ongeval en dat jij schuldig bent en er vallen ook nog zwaargewonden of doden. dan kan je dat een gevangenisstraf opleveren :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft er iemand tips over rijgedrag/bandenspanning e.d. voor de smalle binnenweggetjes (verhard), waar ijzel e.d. kan liggen. Is het niet erg gevaarlijk met dit soort banden in dit soort weer (slipgevaar)?

Ik glij in de bochten al met droog weer.....:):wacko:, succes dus en heel veel plezier gewenst.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet alle M+S banden zijn winterbanden. Winterbanden hebben een aanduiding met een sneeuwvlokje op de wang. Gewone M+S banden worden niet als winterband aangemerkt!
maar M+S (Mud & Snow) zijn in Duitsland al voldoende. maar als je op wintersport gaat. dan is het bergje en sneeuwvlokje wat op de wang staat beter voor de grip omdat het rubber iets zachter is
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mis...

De regeling in Duitsland spreekt over "winterbanden". Dus mét berg en sneeuwvlok!

Daarnaast is je verhaal over bekeuringen en niet verder mogen rijden uit de duim gezogen.

Als je in Duitsland zonder winterbanden rijdt, moet je bij een eventueele aanrijding beweizen dat dit niet kwam doordat je auto niet "op de winter voorbereid" is. M.a.w: Aantonen dat het ongeluk mét winterbanden ook plaatsgevonden had. Lastig, dat wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mis...

De regeling in Duitsland spreekt over "winterbanden". Dus mét berg en sneeuwvlok!

Daarnaast is je verhaal over bekeuringen en niet verder mogen rijden uit de duim gezogen.

Als je in Duitsland zonder winterbanden rijdt, moet je bij een eventueele aanrijding beweizen dat dit niet kwam doordat je auto niet "op de winter voorbereid" is. M.a.w: Aantonen dat het ongeluk mét winterbanden ook plaatsgevonden had. Lastig, dat wel!

dat heb ik niet uit mijn duim gezogen. dat heb ik geleerd bij cursus chauffeursdiploma CCVB. en het onderwerp is besproken bij techniek, verkeer en admistratie, en het staat ook nog in het cursusboek. en daar zullen ze geen onzin inzetten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mis...

De regeling in Duitsland spreekt over "winterbanden". Dus mét berg en sneeuwvlok!

!

Zo als Rob al zei,een winterband in Duitsland is er 1 waar het bergje en de sneeuwvlok op staan.M+S wordt in duitsland niet als winterband gezien.

http://www.adac.de/Search/SearchResult/RW_HighLight.asp?RWDoc2Show=39202&RWLang=de&RWCollectionID=adac&RWQuery=winterreifen&RWURL=http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Gelaendewagen/215_65_R16T_2007/echte_unechte_wr/default.asp&RWCookieValue=

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat heb ik niet uit mijn duim gezogen. dat heb ik geleerd bij cursus chauffeursdiploma CCVB. en het onderwerp is besproken bij techniek, verkeer en admistratie, en het staat ook nog in het cursusboek. en daar zullen ze geen onzin inzetten

Cursus was zeker gratis. Anders had je het wel geweten.:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kwam dit tegen..

http://www.fourwheeler.com/techarticles/wheels/129_0709_cooper_stt_tire_test/index.html

.....The excellent flotation quality of the Cooper STT is a benefit to staying on top of snow, and the tread didn't cause excessive digging. It's our opinion that a good snow tire has to grab snow, hold it in one full turn, and then discharge it before it's compressed to ice. The tires scored some high points here. One of the problems with a wide footprint on ice is the lack of ground pressure that prevents good traction. The numerous biting edges, plus the tread block sipes, even surprised us as to the tire's ability to provide excellent traction and stopping power on icy roads.....

Volgens mij heb je een prima Ardenner bandje. :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...