rzoont Geplaatst December 24, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2007 Hoi, Ik heb een set 33-ers (Cooper Stt Discoverer). Met de winterse kou wil ik toch nog even met de Jeep naar de Ardennen. Daar is het wel een stukje kouder nu. Heeft er iemand tips over rijgedrag/bandenspanning e.d. voor de smalle binnenweggetjes (verhard), waar ijzel e.d. kan liggen. Is het niet erg gevaarlijk met dit soort banden in dit soort weer (slipgevaar)? Thx Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst December 24, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2007 tips? Rij LANGZAAM! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ivo Geplaatst December 24, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2007 Op ijzel heb je alleen met spikes grip. Voor besneeuwde weg zou ik de spanning laten zakken naar 1.6 of zo. door het knikken van het profiel tijdens het rijden lost de sneeuw beter en heb je meer grip. succes en wij willen wel foto's zien... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst December 24, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2007 in Duitsland zijn M+S of winterbanden in winterse omstandigheden verplicht. als de politie je aanhoud en constateerd dat je geen M+S of winterbanden hebt. dan krijg je een bekeuring + je mag niet meer verder rijden. raak je betrokken bij een verkeersongeval en je bent niet schuldig. maar je hebt er geen M+S of winterbanden onder zitten dan krijg je van de verzekering niks uitbetaald . en raak je betrokken bij een ongeval en dat jij schuldig bent en er vallen ook nog zwaargewonden of doden. dan kan je dat een gevangenisstraf opleveren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst December 24, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2007 Niet alle M+S banden zijn winterbanden. Winterbanden hebben een aanduiding met een sneeuwvlokje op de wang. Gewone M+S banden worden niet als winterband aangemerkt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler 92 Geplaatst December 24, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2007 Heeft er iemand tips over rijgedrag/bandenspanning e.d. voor de smalle binnenweggetjes (verhard), waar ijzel e.d. kan liggen. Is het niet erg gevaarlijk met dit soort banden in dit soort weer (slipgevaar)? Ik glij in de bochten al met droog weer....., succes dus en heel veel plezier gewenst..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst December 24, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2007 Niet alle M+S banden zijn winterbanden. Winterbanden hebben een aanduiding met een sneeuwvlokje op de wang. Gewone M+S banden worden niet als winterband aangemerkt! maar M+S (Mud & Snow) zijn in Duitsland al voldoende. maar als je op wintersport gaat. dan is het bergje en sneeuwvlokje wat op de wang staat beter voor de grip omdat het rubber iets zachter is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 24, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2007 Mis... De regeling in Duitsland spreekt over "winterbanden". Dus mét berg en sneeuwvlok! Daarnaast is je verhaal over bekeuringen en niet verder mogen rijden uit de duim gezogen. Als je in Duitsland zonder winterbanden rijdt, moet je bij een eventueele aanrijding beweizen dat dit niet kwam doordat je auto niet "op de winter voorbereid" is. M.a.w: Aantonen dat het ongeluk mét winterbanden ook plaatsgevonden had. Lastig, dat wel! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst December 25, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 25, 2007 Mis...De regeling in Duitsland spreekt over "winterbanden". Dus mét berg en sneeuwvlok! Daarnaast is je verhaal over bekeuringen en niet verder mogen rijden uit de duim gezogen. Als je in Duitsland zonder winterbanden rijdt, moet je bij een eventueele aanrijding beweizen dat dit niet kwam doordat je auto niet "op de winter voorbereid" is. M.a.w: Aantonen dat het ongeluk mét winterbanden ook plaatsgevonden had. Lastig, dat wel! dat heb ik niet uit mijn duim gezogen. dat heb ik geleerd bij cursus chauffeursdiploma CCVB. en het onderwerp is besproken bij techniek, verkeer en admistratie, en het staat ook nog in het cursusboek. en daar zullen ze geen onzin inzetten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst December 25, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 25, 2007 Mis...De regeling in Duitsland spreekt over "winterbanden". Dus mét berg en sneeuwvlok! ! Zo als Rob al zei,een winterband in Duitsland is er 1 waar het bergje en de sneeuwvlok op staan.M+S wordt in duitsland niet als winterband gezien. http://www.adac.de/Search/SearchResult/RW_HighLight.asp?RWDoc2Show=39202&RWLang=de&RWCollectionID=adac&RWQuery=winterreifen&RWURL=http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Gelaendewagen/215_65_R16T_2007/echte_unechte_wr/default.asp&RWCookieValue= Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst December 25, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 25, 2007 dat heb ik niet uit mijn duim gezogen. dat heb ik geleerd bij cursus chauffeursdiploma CCVB. en het onderwerp is besproken bij techniek, verkeer en admistratie, en het staat ook nog in het cursusboek. en daar zullen ze geen onzin inzetten Cursus was zeker gratis. Anders had je het wel geweten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst December 25, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 25, 2007 Cursus was zeker gratis. Anders had je het wel geweten. Ja dat klopt. dat betaald de Baas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 25, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 25, 2007 Goed... 't is wel weer genoeg zo... Graag aandacht voor de startpost van dit topic, en daar op reageren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst December 25, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 25, 2007 Kwam dit tegen.. http://www.fourwheeler.com/techarticles/wheels/129_0709_cooper_stt_tire_test/index.html .....The excellent flotation quality of the Cooper STT is a benefit to staying on top of snow, and the tread didn't cause excessive digging. It's our opinion that a good snow tire has to grab snow, hold it in one full turn, and then discharge it before it's compressed to ice. The tires scored some high points here. One of the problems with a wide footprint on ice is the lack of ground pressure that prevents good traction. The numerous biting edges, plus the tread block sipes, even surprised us as to the tire's ability to provide excellent traction and stopping power on icy roads..... Volgens mij heb je een prima Ardenner bandje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.