Spring naar bijdragen

Sneeuwkettingen


Recommended Posts

Hallo Vrienden. Indien je sneeuwkettingen moet gebruiken HOEVEEL heb ik er dan nodig voor mijn quatro drive WJ ???

Andere vraag: Hebben jullie ervaring met die sneeuw"sloffen" ? Dat zijn die canvas sokken die je over de band heentrekt. Met deze kun je ook over het asfalt rijden als er FF geen sneeuw ligt. Zijn sneeuwkettingen überhaupt verplicht op een 4 wiel aangedreven auto? Ik heb eens iets gehoord dat je alleen maar over de aangedreven wielen sneeuwkettingen hoeft te gebruiken. En bij een 4x4 dan ?

Is dit per land geregeld of is hier al Europeesche regelgeving voor?

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je ze al nodig hebt, 2 is genoeg en ja, je bent verplicht die bij je te hebben in de Alpenlanden, evenals winterbanden trouwens. Let op, niet elke M+S band is een winterband, die herken je aan een sneeuwvlokje op de wang.

Die sokken ken ik niet, maar ik kan me vaag een test herinneren en het was niet echt een succces.

In de gebruikershandleiding van mijn ZJ vermeld Jeep expliciet dat ze om de achterwielen moeten. Sluit aan bij de opvatting dat de beste banden ook altijd achter moeten worden gemonteerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sneeuwkettingen zijn inderdaad verplicht in alpenlanden.Dus als je 2 stuks in de auto hebt, is het goed.

Ik denk niet dat je ze ooit zult gebruiken, mits je goede winterbanden hebt.

Vorige week mijn WJ opgehaald in Trondhein, waar veel ijs was. omdat het regende.Zijn we via Røros naar Mora (Zweden ) gereden. 350 km puur sneeuw op de weg. En af en toe ijs. geen enkel punt. Helling op en af. gewoon rustig rijden. Bij ons in de straat toch een stijle klim, en is enkel ijs.

Het rijdt als of het asfalt is.:DIn bochten iets gas minderen als je het niet gewent bent.

Dat is mijn ervaring,als er ijs ligt in de bocht en je snelheid is te hoog.Dan kun je iets glijden, maar dan rij je ook 70 / 80 km per uur.

Alvast een fijne vakantie.:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben van plan in januari naar Polen te gaan.

Sneeuwketingen zijn dan wel een vereiste.

Wie weet welke ik dan het beste kan kopen om over mijn 31 ers te leggen?

Een offroad band is geen echte winterband!!!

Op mijn TJ zit nu nog goodrich banden met een merkje van sneeuw. Maar ik glij alle kanten er mee op.

Dus moet ik de 33ers omzetten voor 31ers met spikes.

Kijk voor kettingen bij een lokale auto shop, en dat deze ook voor 31ers geschikt is.

Voor dat je op reis gaat, effe thuis de kettingen uitproberen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij verkopen (voor vrachtwagens) sneeuwkettingen van Pewag. Deze leveren ook kettingen voor 4x4's Worden o.a verkocht door ANWB en www.sneeuwkettingen.com Je kan ze even bellen voor jouw bandenmaat in combinatie met terrein gebruik.....

De Sportmatik en de Ring Matik ( Ring Matik voor achterwiel aangedreven auto's ) zijn geschikt voor gebruik in zware omstandigheden.( voertuigen tot 1600 kg ). Voor 4x4 personenwagens, SUV en lichte transportvoertuigen boven 1600 kg tot 2300 kg de Sportmatik SUV of de Austro-S. De sneeuwkettingen zijn gemaakt om over de openbare weg in de sneeuw van A naar B te rijden. Wilt u de kettingen gebruiken als terreinkettingen, dan moet u zwaardere kettingen monteren. Voor lichte voertuigen in geladen toestand en vrachtwagens worden zwaardere kettingen gemonteerd. De Nordic Star 9 mmRing Matik - Sportmatik SUV 4x4 zijn vervaardigd uit een mangaan edelstaal legering. De Sportmatik is vervaardigd uit een titaan staal legering. ( Voordeel een hogere slijtvastheid, dus een langere levensduur )

bron: www.pewag.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Makro verkoopt ze ook

Maar ga je terrein in dan heb je echt 4 kettingen nodig en niet van die

dunne schakeltjes maar moet je er duur aan.

Zolang er alleen sneeuw onder je banden ligt gaan ze niet kapot maar indien rotsspleten waar de kettingen in klemmen is het gauw over.

Echte terreinkettingen kom je boven de eur 1000 maar een stel sneeuwkettingen voor besneeuwde wegen kosten maar 70 eur per stel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...