ludo Geplaatst December 14, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2007 Mijn zj 4.0 '97 loopt op 5 cilinders, alles al vervangen kabels bougies verdelerkap rotor. Iemand een idee, het is zowel op lpg als op benzine. Gr. Ludo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst December 14, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2007 Heb je toevallig dan ook een tik in de motor? Kan heel goed zijn dat 1 van je klepstoters versleten of verstopt is.Bij de automaterialenhandel kan je hydraulische klepstoter reiniger kopen,dit toevoegen bij de motor.Ook kan je een half litertje ATF erbij gooien en dan een 200km rijden om vervolgens de olie te wisselen. Succes!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ludo Geplaatst December 14, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2007 Ik ga eerst de compressie maar eens meten. In elk geval bedankt voor de tip. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emiel Geplaatst December 16, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 16, 2007 Hallo Ludo, Heb je je compressie al gemeten? Hopelijk was/is het goed. Maar mocht je nogal wat verschil meten lees dan mijn topic van enige tijd geleden eens door. Ik had nl precies hetzelfde.. http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=9744 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ludo Geplaatst December 27, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2007 Ik heb ondertusen de compressie gemeten en die was tussen 9,5 en 10,5. Ik kan ook nergens een vacuumlek ontdekken. De storing lijk op die van emiel, maar minder erg. Als hij stationair draait en geeft en paar keer gas begint hij te bokken en loopt ongeveer 300 toeren of valt stil. Onder het rijden heb ik er eigenlijk geen last van. Het enige hinderlijke is dat hij bij stilstaan, stoplicht of zo soms bijna stil valt. Dus niet echt hinderlijk maar ik zou het toch verholpen willen hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2007 O... Maar dan kan het goed zijn dat je stationairsteller een reinigingsbeurt verdient, of misschien wel vervangen moet worden. Zoek maar eens op "stappenmotor" of "Stationairsteller" met de zoekfunctie van dit forum... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ludo Geplaatst December 27, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2007 Daar zat ik vanmiddag ook aan te denken, dus die zal ik morgen eens onder handen nemen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vincent Geplaatst December 28, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2007 Hoi, je verhaal klinkt mij bekend, had het met mijn 5.2 ook dat het net leek of hij steeds afsloeg en raar onrustig liep. Bleek dat bij mij de verkeerde bougies erin zaten. korte ipv lange. ( Kwam er bij toeval achter doordat ik van de dealer andere meekreeg dan dat er in zaten) sindsdien loopt hij als een zonnetje en slaat hij niet meer af als hij stationair loopt. gr Vincent Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ludo Geplaatst December 28, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2007 Bougies kabels verdelerkap heb ik allemaal al uitgewisseld. Maar weet iemand hoe ik de stationairsteller kan controleren. In de haynes staat ohms meten tussen pin 1 en 3 en 2 en 4 (bj. 98 of ouder) de waardes zouden ongeveer gelijk moeten zijn, ik meet bij beiden dus niks. Als ik tussen pin 1en 4 en 2en3 meet (99 en jonger) krijg ik wel ongeveer dezelfde waardes. Voor alle duidelijkheid de mijne is een 97er. Dit is dus een beetje vaag, iemand een idee Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 28, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2007 Er zitten 2 spoelen in de stappenmotor en die zitten tussen 1 & 3 en 2 & 4, dus de door jou gemeten waarden lijken wel te kloppen. Het probleem met de stappemmotor is meestal dattie mechanisch vast zit. Dit kan door vervuiling zijn (meestal), of gewoon door slijtage. Schoonmaken helpt wel eens. Vaak is het vervangen van het ding echter de enige oplossing. Controleer ook even of de opening waarin hij gemonteerd zit schoon is, waarbij het verbindingskanaaltje naar de throttlebody zeker aandacht verdient!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ludo Geplaatst December 28, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2007 Ok, maar ik vind het raar dat ik tussen 1en3 en 2en4 niks meet, terwijl dit betrekking heeft op mijn auto, en tussen 1en4 en 2en3 wel en dit betrekking heeft op auto's van 99 en jonger Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 28, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2007 Lijkt raar, inderdaad. Maar je werkt wél met de Haynes, en electrisch zuigt die behoorlijk! Hier het officieele schema: Let even op de veschillen in nummering op de motor en de stekker. Ik dat dat de Haynes daar scheef gaat Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ludo Geplaatst December 28, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2007 Fucking Haynes Ik ga een nieuwe iac bestellen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 28, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2007 zittie vast? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emiel Geplaatst December 28, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2007 Ludo, Als je wilt mag je een "full service manual" bij mij ophalen. Digitaal in PDF formaat. Ruim 1500 pagina's vermaak..... Heb je gelijk het beste te pakken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ludo Geplaatst December 28, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2007 Heee 87 wrangler Wat is vast? ik krijg er met de hand in elk geval geen beweging in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 28, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2007 Hmm.. dat klopt wel. 't is een spindle systeem. Testen kun je hem wel een beetje, maar is wat lomp. Sluit 'm uitgebouwd aan, en start de motor. de motor zal veel te hoog stationair draaien, natuurlijk, en de spindle moet uitgeschoven worden, omdat de PCM het toerental wil corrigeren. Smoor je nu de motor ( gat aan de zijkant van de inlaat afdichten met een stukje metaalplaat)tot onder de 500 toeren, dan moet de spindle zich weer naar binnen bewegen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ludo Geplaatst December 28, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2007 Zal ik morgen eens proberen, maar ik denk dat ik er eentje bestel om zeker te zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mitchell2.24v Geplaatst January 10, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 10, 2008 Zal ik morgen eens proberen, maar ik denk dat ik er eentje bestel om zeker te zijn. Heb je al een nieuwe IAC geprobeerd? Bij mij was dat de oplossing. Ik had eerst de oude schoongemaakt, maar dat hielp voor 2 dagen of zo, en toen begon het weer van voor af aan. Nadat ik er een nieuwe in gezet had (en de boel gereset), viel de motor nog een of twee keer uit, maar daarna nooit meer. Wel loopt mijn motor nog niet helemaal lekker (5 of 5,5 cyl), maar hij slaat niet meer af. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ludo Geplaatst January 11, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2008 Nieuwe iac zit er in, maar het maakt niet echt veel uit. het is erger als hij koud staat dus toch misschien een lekke inlaat pakking, echter aan de bovenkant zie ik niks bijzonders en aan de onderkant is lastig bij te komen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mitchell2.24v Geplaatst January 11, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2008 Nieuwe iac zit er in, maar het maakt niet echt veel uit.het is erger als hij koud staat dus toch misschien een lekke inlaat pakking, echter aan de bovenkant zie ik niks bijzonders en aan de onderkant is lastig bij te komen Heb je de computer gereset na de installatie van de IAC? Bij sloeg hij nog een of twee keer af, en daarna nooit meer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvan Geplaatst January 11, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2008 Misschien kun je hier iets mee.....'k weet zo ff niet of 't op gas dezelfde oorzaak kan hebben. Question: 1999 Jeep Cherokee Mileage: 101,000. The trouble I am having is the engine is not running on all 6 cylinders. Check Engine light is on and giving me a code "P027" which is a problem in the injector control circuit. The throttle position sensor was replaced, and I even used a known good ECU (electronic control unit) out of another Cherokee just incase the ECU was bad; engine ran fine for about a minute before the Check Engine light came on with the same code "P027." I even used Noid lights to make sure the ECU was firing the injectors. All checked out okay there. Finally, a repair shop told me the computer and wire harness appears good. Any new avenues to explore would be greatly appreciated. Answer: It sounds like you have an injector that has failed and need replacing. Test across the injector terminals to test resistance 20 Ohms to 30 Ohms. Replace shorted injectors as needed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ludo Geplaatst January 11, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2008 De computer is gereset en geeft ook geen fout code's. Het is zowel op gas als op benzine, dus geen injector storing. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.