Spring naar bijdragen

Een aantal vragen:


waz
 Share

Recommended Posts

Beste mede-jeepers,

1 Mei is waarschijnlijk de datum dat mijn vriendin en ik op wereldreis gaan. We hebben het plan om via oekraine, rusland, kazachstan, mongolie, rusland -> over steken zwarte zee, turkije naar syrie jordanie, egypte, libie en vervolgens naar tunesie te rijden. Vanaf daar zien we wel wat we gaan doen ;). Enfin, nu zijn we al een aantal maanden aan het voorbereiden en er komen steeds meer vragen bij ons op. Vandaar dat ik jullie om advies wil vragen.

33852625_1_detail.jpg

1. Ik heb een standaard roofrails systeem vanuit de fabriek op mijn XJ ('92) zitten. Met van die dragers die je van voren naar achteren kunt schuiven. Nu zijn we aan het kijken naar daktenten (voorbeeld hierboven) maar zijn benieuwd of we die op onze dakdragers kunnen plaatsen. De tent is zelf al ca. 50 kilo. De dragers op ons jeepje lijken niet heel sterk dus wellicht dat we een ander dakrek moeten aanschaffen, of wellicht meer dragers in de rails plaatsen (zag dat je ook meer dan 2 dragers kunt gebruiken) of lukt het gewoon met ons huidige systeem? Iemand een idee?

2. Zijn er mede-jeepers wel eens in Rusland, Kazachstan of Mongolie geweest? De benzine zal daar van mindere kwaliteit zijn, denk aan laag octaangehalte etc. Heeft iemand ervaring met de benzine in deze landen? Waar moeten we op letten, waar kunnen we het beste tanken, en belangrijker nog: moeten we voor de reis de katalysator verwijderen?

3. Is het makkelijk om een snorkel te installeren op onze XJ?

4. Wij zijn van plan om 6 nieuwe stalen velgen aan te gaan schaffen + BF goodrich MT banden. Zijn deze banden stevig genoeg en zijn 2 reservebanden genoeg voor deze 20.000km?

We zijn dus benieuwd naar jullie meningen en naar mensen die eventuele oplossingen hebben! :yes: Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

De dakdragers van een cherokee zijn niet van een beste kwaliteit. Je kunt beter een volledig andere imperial erop schroeven (op de gootjes). Ik heb een 'kingpin' imperial erop gezet en is superstevig. (kun je naast je tent ook wellicht nog wat anders kwijt, zoals reservewielen of jerrycans).

dscf1620borderua8.th.jpg

Daarnaast is een snorkel niet heel erg moeilijk te maken. Het ligt eraan of je een originele snorkel wil of dat je zelf met 'gamma buisjes' er eentje maakt. het laatste heb ik gedaan (kosten 40 euro) en aangesloten op de originele luchtfilterbak. De luchtintake aan de voorzijde van die bak heb ik afgesloten.

maasvlakte9december040so7.th.jpg

suc6,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De gebroeders de Koning www.royaljeep.nl zijn via noordkaap naar rusland gereden toen naar Mongolie en retour omdat ze China niet inmochten en

via Uzbekistank, etc etc,Irahn in India gekomen. Daarovergestoken naar zuidafrika en kris kras door afrika weer naar het Noorden.

Uit hun reisverslagen met 2 cj 's ( Cleopatra en Desperado) kun je onnoemelijk veel antwoorden vinden.

neem een HiLift Jack mee daar kun je mee krikken, lieren en op de handle passen schep,hamer,bijl,houweel http://www.4wd.com/productdetails.aspx?partID=15981

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...