martn Geplaatst November 26, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 26, 2007 Hallo. Ik heb een Jeep Wagoneer Chief. Het is een 6 cil. Mijn vraag is versnelling bak?? Heb geen automaat maar gewoon drie hand vernelling bak. Mijn eerste versnelling gaat niet sneller dan 20 klm. Tweede versnelling gaat niet sneller dan 50//55 volgas. Derde versnelling gaat ie wel 100 halen maar dat doe ik niet rijd altijd 80/85klm. Mijn vraag is ,is dat normaal met die verselling?? of is er iet niet goed met die versnelling bak. Heb hem ook geprobeerd met de lage giering maar dat kan je wel merken,tussen hoog en lage giering. Ben bang dat ze die bak niet goed in elkaar hebben gezet,of andere tandwielen ik weet het niet. Is er iemand die iets weet. Ik hoor van jullie:bye1: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2007 Vreemd.... maar zou kunnen, niet de juiste overbrengings verhouding in de bak of dif. Je kunt even bepalen wat de overbrengings verhouding van het dif is door de achter wielen van de grond te zetten en de aandrijfas een slag te draaien. Even tellen hoeveel het wiel draait en dan weet je de overbrengings verhouding. Bij twijfel 10 keer draaien, aantal omwentelingen door 10 delen. Bak kan op de zelfde manier, in versnelling plaatsen, krukas met een grote sleutel ofzo 1 slag draaien en aantal omwentelingen van de aandrijf as tellen. Owja, controleer ook de vooras, overbrenging voor moet 't zelfde als achter zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst November 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2007 Dit klopt niet hoor. Die kar moet makkelijk 150 halen in z'n drie. Heb je een teller met km of met miles ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst November 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2007 'k heb ooit eens gereden in een '76 Wagoneer 4.2 3-bak. 't Verhaal klopt, maar idd in mijlen:yes: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martn Geplaatst November 27, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2007 Hallo AB en Frans en 87 Wrangler. Bedankt voor jullie reactie. Nu ik zal eerst wat Ab al zij de overbrengings verhouding meten. Wat is er normaal verhouding van die versnelling bak?? Nu er zit gewoon klm teller er op geen mijl teller.(dat zal wat zijn dan kreeg ik heeeeeelllll veel bekeuringen))(50 mijl is 80,,100 mijl is 160klm)))) hahahahaha Nee ik weet zeker dat die echte klm aangeeft. In voor AB kom ik wel even weer op die overbrengings verhouding . Zal alles opschrijven in ik zet het hier wel op deze pagina. Dus er is weer werk te doen oke eerst bedankt iedereen.. Vr.Gr.Martin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2007 Als je er toch onder ligt, kijk eens welke versnellingsbak en tussenbak eronder zit. Misschien handig om de juiste overbrengings verhouding te bepalen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst November 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2007 Vermoedelijk is het een T150. Overbrengingen: 1e:2.99 2e:1.75 3e:1.00 R: 3.17 Transfercase: waarschijnlijk DANA20 of NP208 Beiden hebben een 1.00 overbrenging voor weggebruik De voor en achteras zullen Dana 44ers zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martn Geplaatst November 29, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2007 Hallo allemaal. Nu ik heb gemeten en dit is de uitkomst.... Versnelling bak is DANA C18-15-24-6 C18x4 A24X Heb een wiel achter van de grond. En ik heb in zijn vrijstand gedraait.Wiel 1x en ronte cardan 2x zeg maar 1op2 1st versnelling motor een keer rond gedraait achterwiel 1/5deel vooruit. 2de versnelling ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, 1/3deel vooruit. 3de versnelling ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, 1/2(half keer in rond) Dus hier is wat niet goed????????? Ik heb zo vermoeden dat een verkeerde versnelling bak achter zit. Maar wie weet iets daar over. Volgens 87 wrangler die heeft heel iets anders getallen??maar dat zal wel voor een T150 versnelling bak zijn. Maar ik wacht even af wat jullie mij te vertellen hebben. Ik hoop toch wel weer iets te hooren. Alvast bedankt. Vr,Gr,Martin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst November 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2007 Hallo allemaal.Nu ik heb gemeten en dit is de uitkomst.... Versnelling bak is DANA C18-15-24-6 Dan heb je dus een Dana 20...tussenbak klik hier even voor meer info: http://www.novak-adapt.com/knowledge/model_20.htm Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martn Geplaatst November 30, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2007 Dan heb je dus een Dana 20...tussenbakklik hier even voor meer info: http://www.novak-adapt.com/knowledge/model_20.htm Hallo JeePee. Bedankt voor jou reactie. Is die Dana 20 tussen bak standard ????? Ik hoor ook vaak dat een t150 tussen bak standard is.??? ik hoor het wel van jullie. Vr,Gr,Martin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst November 30, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2007 Je haalt twee zaken door elkaar: transmission en transfercase, De eerste is de versnellingsbak (b.v. een T150) de tweede is een tussenbak (bijv. Dana 20) Je hebt onder je Jeep zowel één versnellingsbak als één tussenbak. Naar aanleiding van je eerder vermelde gegevens is dat dus waarschijnlijk de combie D20/T150.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrislinford Geplaatst December 2, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 2, 2007 Bij mijn J10 gebruik ik de 1e ook zelden om weg te rijden. Aleen met zware aanhanger of zo. Inderdaad gaat ie niet zo hard. De motor is wat traag. Harder dan 2500 toeren draaien heeft weinig zin bij mijn 360 v8 met die ouwe commercial 4bak en motor. Het is echt gewoon een vrachtwagentje. Mischien heb jij diezelfde bak. Lijkt me niet onlogisch met de zescylinder. Werkt ideaal in het terrein en trekt als een Unimog! Volgens mijn instructieboekje zijn de officieele shift speeds bij de vierbak: -1st to 2nd: Use 2nd gear to accelerate at slow speeds: below 20 mph/32km/h or in stop-and-go traffic -2nd to 3rd 15 mph (24 km/h) -3rd to 4th 25 mph(40km/h) Lijkt me wel ongeveer zoals jij beschrijft! Ik merk wel dat ik met mijn 33" banden net iets later naar vier kan. Zo rond de 50km/u anders is het net te langzaam. Dus je bandenmaat maakt ook iets uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martn Geplaatst December 9, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 9, 2007 Bij mijn J10 gebruik ik de 1e ook zelden om weg te rijden. Aleen met zware aanhanger of zo. Inderdaad gaat ie niet zo hard. De motor is wat traag. Harder dan 2500 toeren draaien heeft weinig zin bij mijn 360 v8 met die ouwe commercial 4bak en motor. Het is echt gewoon een vrachtwagentje. Mischien heb jij diezelfde bak. Lijkt me niet onlogisch met de zescylinder. Werkt ideaal in het terrein en trekt als een Unimog!Volgens mijn instructieboekje zijn de officieele shift speeds bij de vierbak: -1st to 2nd: Use 2nd gear to accelerate at slow speeds: below 20 mph/32km/h or in stop-and-go traffic -2nd to 3rd 15 mph (24 km/h) -3rd to 4th 25 mph(40km/h) Lijkt me wel ongeveer zoals jij beschrijft! Ik merk wel dat ik met mijn 33" banden net iets later naar vier kan. Zo rond de 50km/u anders is het net te langzaam. Dus je bandenmaat maakt ook iets uit. Hallo Allemaal. Ja er is net een vrachtwagen die van mij,hij mag 3500 aan de trekhaak hebben. Heb zelf een paarden wagen waar ook nog een koets er op kan.Dus de wagen kan heel makkelijk trekken. De banden maat is 31x10,50 R15 met de origineel stalen velgen. Maar meschien is het beeter dat ik ook een vierbak er onder moet zetten,kan zijn dat dat beeter is ,een andere overbrenging. Als ik 100klm wil rijden is net zo gevoel dat de motor veel toeren maakt. weet ook niet hoeveel toeren dat die kan hebben. Ik hoor wel van jullie alvast bedankt. Vr,Gr,Martin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.