Spring naar bijdragen

Gasveren achterklep XJ 1997


H.Groen
 Share

Recommended Posts

Ja, hoor het wordt weer kouder. Al weer twee keer de achterklep op mijn hoofd gehad. Had ik de gasveren maar vervangen verleden jaar. Ik herinner mij nu ook waarom ik dit heb uitgesteld, ze zijn hartstikke duur. Nu vroeg ik mij af of er geen alternatieve veren te krijgen zijn bijv. van een ander merk. Boris heeft alleen veren voor jeeps tot 1994. Wie oh wie heeft hier ervaring mee. Ik kan mij niet voorstellen dat dit niet typisch een jeep kwaaltje is ook voor de wat"jongere jeeps".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, hoor het wordt weer kouder. Al weer twee keer de achterklep op mijn hoofd gehad. Had ik de gasveren maar vervangen verleden jaar. Ik herinner mij nu ook waarom ik dit heb uitgesteld, ze zijn hartstikke duur. Nu vroeg ik mij af of er geen alternatieve veren te krijgen zijn bijv. van een ander merk. Boris heeft alleen veren voor jeeps tot 1994. Wie oh wie heeft hier ervaring mee. Ik kan mij niet voorstellen dat dit niet typisch een jeep kwaaltje is ook voor de wat"jongere jeeps".

Ik heb ze ook voor Grand-Cherokee's , zitten er die toevallig niet op ?

Wat je ook kunt doen , is de oude opsturen , wellicht ik ze ook na kan laten maken.

(dit heb ik laten doen voor de XJ en ZJ gasveren)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ze ook voor Grand-Cherokee's , zitten er die toevallig niet op ?

Wat je ook kunt doen , is de oude opsturen , wellicht ik ze ook na kan laten maken.

(dit heb ik laten doen voor de XJ en ZJ gasveren)

Dank voor je reactie.

Ik overweeg om ze naar jou op te sturen,het enige punt is dat ik dan voorlopig helemaal geen veren meer heb. Misschien is er iemand die de veren al heeft vervangen en nog de oude orginele heeft liggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo duur zijn die dingen niet, ook niet bij Boris

klik 1997 tot 2001

iig zien ze er zo uit

Als ik die foto bekijk zijn ze hetzelfde als van een ZJ

zie : http://boris.nl/cherokeeparts/index.php?cattype=P&hoofdcategorie=Nieuwe_onderdelen&subcategorie=299&productid=1623&eurosub==

Gasveren voor ZJgasveer%20grand-1.jpgGasveren voor achterklep ZJ prijs per set (links en rechts zijn verschillend)

€ 89.00</SPAN>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Nee geen rekening gekregen. Maar dat kan nog komen hoor. Ik heb wel eens een half jaar later een rekening gehad voor een paar Barbie poppen die mijn zwager uit de US had gestuurd als Xmas cadeautje voor m'n dochters.:yes:

Verder overigens nooit rekeningen gehad terwijl ik al heel wat spullen heb laten oversturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan heb je meer mazzel gehad dan ik. Tot nu toe kon ik steeds nog invoerrechten en BTW afrekenen bij de bezorger.

Nee geen rekening gekregen. Maar dat kan nog komen hoor. Ik heb wel eens een half jaar later een rekening gehad voor een paar Barbie poppen die mijn zwager uit de US had gestuurd als Xmas cadeautje voor m'n dochters.:yes:

Verder overigens nooit rekeningen gehad terwijl ik al heel wat spullen heb laten oversturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Gasveren $ 29. Verzendkosten $ 27. Samen 39 euro. Koopje toch! Ik zou de orginele uit de VS maar kopen. Ga ik ook doen want mijn veren houden de klep ook niet meer hoog.

Zo ik heb ze net gekocht. Voor $ 56 ben ik er weer 10 jaar van af (hoop ik).

Ik ben wel benieuwd waar je ze hebt gevonden! Ik heb ze uiteindelijk besteld (en ontvangen zonder BTW/Invoer) bij: www.teamgrandwagoneer.com . Ze kosten voor een paar $35,95 + $25,- verzendkosten. Installeren was een eitje: schroevendraaier en sleuteltje 10. In 20 minuten in- en uitgebouwd. Wel ff eerst een stokkie onder de klep zetten anders krijg je hem echt hard op je hoofd ;). Het item heet: Liftgate Support Arm Pair XJ 1997-2001

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gevonden op Ebay.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/JEEP-Cherokee-1997-to-2001-Liftgate-Lift-Supports_W0QQitemZ230201131995QQihZ013QQcategoryZ33647QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Gisteren zelf de veren gemonteerd! Klep met een vlaggestok gestut. Ging inderdaad heel simpel. De klep gaat nu weer vanzelf omhoog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...