Spring naar bijdragen

wat is wijsheid


michel1972
 Share

Recommended Posts

Ik ben bezig met het trimmen van mijn fenders en wielkasten. Nu vroeg ik mij af of ik wel of niet de plastic bekleding van mijn wielkast weer opnieuw moet gebruiken of niet? Ik heb de gehele binnenkant van mijn wielkasten behandeld en opnieuw in de tectyl gezet. Wat raden jullie aan?

Mvg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben bezig met het trimmen van mijn fenders en wielkasten. Nu vroeg ik mij af of ik wel of niet de plastic bekleding van mijn wielkast weer opnieuw moet gebruiken of niet? Ik heb de gehele binnenkant van mijn wielkasten behandeld en opnieuw in de tectyl gezet. Wat raden jullie aan?

Mvg

Nog een vraagje mbt het trimmen. De afstand tussen bumpstop en achteras bedraagt 26.5 centimeter. Mijn banden zijn groter als mijn wielkasten kunnen hebben en na wat rekenwerk gaan ze mijn wielkast raken als de achterkant 25 centimeter is ingeveerd. Dit houdt dus in dat ik 1.5 centimeter teveel veerweg heb achter. Is dit correct? Dus ik moet mijn achterfenders ook gaan trimmen om te voorkomen dat mijn banden zich in de wielkasten gaan graven of ik kan dit oplossen door een iets langere bumpstop.

Kan iemand mij advies geven.

Mvg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben vandaag begonnen met het kijken om de achterkant te trimmen. Nu had ik ergens gelezen dat je de achteras iets kan kantelen. Door dat kantelen zou ik de achterwielen iets naar achter kunnen krijgen denk ik. Ze staan nu niet loodrecht in het midden in de wielkasten achter. Bij het flexen achter raken de banden namelijk wel de ene kant van de wielkast maar niet de andere kant van diezelfde wielkast.

Weet iemand wat ik hiermee kan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

er zijn spring perches (de blokken waar de bladveren mee aan de as zitten) waar 3 gaten in zitten waarmee je achteras verder naar achter of naar voren kan zetten. misschien een oplossing.

Hoe zien die dingen eruit?

Ik heb net weer een flex test gedaan en voor raak ik niks meer met mijn fedima banden. Daar heb ik nu genoeg ruimte in de wielkasten. Als ik nog verder ga met flexen links voor komt het linker achterwiel vrij van de grond. Het rechter achterwiel zit dan in de wielkast maar raakt niks. Heb ik dan de maximale flex bereikt achter of kan het nog verder gaan dan dit? Het linker achterwiel is dan helemaal vrij van de grond en de bumstop achter raakt dan nog lang niet de achteras.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in het terrein zal je meer flex krijgen,

door massa en snelheid zal die verder inveren... tenminste dat denk ik

zelf ook met heftruck flextest gedaan en het 1 en ander weg gezaagt

was met heftruckflex voldoende, in het terrein niet.

wat is nog lang niet met die bumpstop?

Bij heftruckflex bij linker voorwiel zo ver mogelijk omhoog dat linkerachterwiel vrij van de grond kwam en toen raakte het rechterachterwiel niks. Ik had toen nog 8 cm over tussen bumpstop achter en de achteras.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in het terrein zal je meer flex krijgen,

door massa en snelheid zal die verder inveren... tenminste dat denk ik

zelf ook met heftruck flextest gedaan en het 1 en ander weg gezaagt

was met heftruckflex voldoende, in het terrein niet.

wat is nog lang niet met die bumpstop?

Heb hier even wat foto's van zoals het was en nu is geworden. Bij de flex met de heftruck kwam het achterwiel dus al vrij van de grond. Tevens kan je zien wat voor ruimte ik nog over hou achter als ik aan het flexen ben. Zowel voor als achter haal ik de bumstops niet.

Zou ik nu achter ook moeten trimmen om meer ruimte te creeren of heb ik genoeg ruimte zoals op de foto te zien is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij heftruckflex bij linker voorwiel zo ver mogelijk omhoog dat linkerachterwiel vrij van de grond kwam en toen raakte het rechterachterwiel niks. Ik had toen nog 8 cm over tussen bumpstop achter en de achteras.

En hoeveel cm kon je shock rechts achter nog inschuiven?

Moet niet zo zijn dat je shock als bumpstop gaat functioneren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En hoeveel cm kon je shock rechts achter nog inschuiven?

Moet niet zo zijn dat je shock als bumpstop gaat functioneren.

Dat moet ik dan even opnieuw uitzoeken. Dat heb ik namelijk niet bekeken.

Moet ik dat gelijk dan ook voor de voorste shocks doen? Dus overal even meten of de shocks niet als bumpstop gaan fungeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb net gemeten met onze heftrucks hier en ben behoorlijk ver gegaan met flexen. Heb de heftruck met lepels onder het rechter achterwiel gplaatst. Toen ben ik gaan liften. Zelfs zo ver dat het linker voorwiel tegen de bovenkant van de wielkast aankwam. Toen dit gebeurde was de linker voorshock helemaal ingeveerd. En de front bumpstop had totaal geen nut. Ik had nog een centimeter of 6 te gaan voordat de bumpstop geraakt zou worden. Daarna begon ik met het flexen achter. Ik plaatste de heftruck onder het rechter voorwiel en ben gaan liften. Op een gegeven moment kwam het rechter achterwiel vrij van de grond en stond deze 10 centimer vrij van de grond. De shock rechts achter stond niet helemaal uitgeveerd toen het wiel vrij kwam. Het linker achterwiel stond ingeveerd en de shock had nog een centimeter of 7 te gaan voordat deze ook helemaal ingeveerd was. De bumpstop achter werd nog lang niet bereikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...