Spring naar bijdragen

Jk rubicon keuze


laredo
 Share

Recommended Posts

Ik heb de benzine in een JK mogen ervaren. Top motor, mooi geluid.

De 2.8 diesel heb ik gereden in een KJ, toch stuk beter geisoleerd dan een Wrangler maar man wat een bak herrie. Nee geen mooi motor geluid, gewoon een bak herrie maakt dat ding.

Maar dat is mijn mening.

Qua prestaties voldoet de 3.8L meer dan voldoende enige voordeel van de diesel is dan inderdaad de vochtbestendigheid en het verbruik. Maar daarentegen wel een klap hogere houderschapsbelasting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

enige voordeel van de diesel is dan inderdaad de vochtbestendigheid en het verbruik. Maar daarentegen wel een klap hogere houderschapsbelasting.

Meer rijden dus! Wat een straf...... :D

'k vinnut wel jammer dat er geen 6 cyl. diesel in de JK ligt... Dat klinkt al een stuk lekkerder!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb in beide een proefrit gemaakt. De diesel was handgeschakeld en de benzine was met een automaat.

De diesel maakte mijns inziens veel lawaai, maar ja, ik kwam uit een Volvo. Ik kreeg door het geluid het gevoel alsof ik in een oud Mercedes-busje reed. Maar hij trok behoorlijk op, vooral in z'n 2 en 3.

Uiteindelijk heb ik een benzine automaat gekocht :D Ik rijd niet zoveel, dus daarmee werd een diesel ook onaantrekkelijker. Verder hoef ik ook geen paardentrailers door het terrein te sjouwen of ander zwaar werk te verrichten. Het is eigenlijk allemaal voor de fun.

De benzine-uitvoering is gewoon bijzonder comfortabel te noemen. Stil en sterk. Met het knappe geluid uit de speakers en subwoofer hoor je zelfs de wind niet meer langs de aerodinamische en gestroomlijnde vorm suizen.

Ik zou in beide auto's ook gewoon een uitgebreide proefrit maken, het gaat al met al toch ook gewoon om behoorlijke bedragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen dinsdag in de JK Rubicon 2.8 crd automaat (bij Vema Den Bosch, zie vema.nl NB: ik ga geen reclame maken, maar daar stond er toevallig één) gereden.

Ik rij nu zelf in de KJ 2.8 crd automaat.

Zowel de motor als de automaat zijn anders.

De motor is rustiger en heeft meer vermogen en koppel.

De automaat is een stuk rustiger en schakelt soepeler dan in de KJ. In de KJ blijft de automaat op/terugschakelen op bochtige wegen en voelt onrustig aan. Minder gemerkt in de KJ.

Ik ben al meer dan 10 jaar een dieselrijder en zou je de diesel aanraden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

had ik het over GC?

ik persoonlijk vind een diesel niet in een personenwagen horen en nog minder in een Jeep.

idem als rijden op gas, gas is om op te koken, en ja ik weet ook wel dat gas een stuk goedkoper is.

maar is een mening..

en niet dat ik zo'n milieumannetjuh ben, maar als ik zie dat bij die diesels soms een zwarte rookwolk uit die uitlaat komt...daar helpt een roetfilter niet tegen.. dus milieutechnisch zijn het kutmotoren..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

update...

ben vandaag een aantal unlimited's weze bekijken..

Heb proef gereden met een 3,8 benzine met automaat in Sahara uitvoering.

Moet zeggen dat ik erg tevreden ben over deze uitvoering.. motor heeft genoeg pit en is wel heel erg stil.. automaat beviel ook.. moet zeggen dat het niet zo veel afwijkt met mijn eigen tj ( 4liter automaat) wat wel merkbaar was dat hij veel stabieler in de bochten was en hij remt ook stuk beter.. verder is de zitpositie hoger.. stoel staat wat hoger als de tj dus meer uitzicht op de neus. en de ruimte die je meer hebt is ook grandios.. wat je met die 50 cm ;lengte niet allemaal kan doen... kortom heel mooi...

maar keuze diesel of benzine ben ik nog niet uit...van de week wel even aan het rekenen gaan.. wat het voordeligste is..

ben trouwens blij dat ik eindelijk hier iemand overtuigd heb dat hij wel erg mooi is die vierdeurs hahahaha... maar goed nu heb ik weer een ander hindernis te overwinnen..( mag er niet mee in het terrein.);)

groetjesss Laredo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Ik zou zelf het liefst een Rubicon diesel hebben, helaas wonen we in nederland en daar worden autorijders gestrafd voor hun aankoop met debiel hoge bpm.

Amerikanen vinden het bizar dat de Rubicon 3.8 teruggerekend naar dollars hier bijna $80.000 is. hij is daar iets van 35000$

Als je een proefrit wilt maken, doen ze daar dan heel moeilijk over? Mijn broer en ik zijn best nieuwsgierig naar die 4 deurs diesel.

De dealer kan zo wel raden dat we hem niet kunnen betalen, zouden we een stukje mogen rijden evt met brandstofvergoeding?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...