laredo Geplaatst November 1, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2007 wat is het fijnste Jk rubicon 2,8 CRD.... Jk rubicon 3,8 Benzine.... Wat zou jij kiezen .. en Waarom??? laredo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst November 1, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2007 diesel lekker koppel en geen problemen met vocht in de ontsteking. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst November 1, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2007 he herris . ik zou de diesel nemen. weet je ook of er verschil is in de assen . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
laredo Geplaatst November 1, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2007 nee niet echt.. denk voor beide versies de 44 assen laredo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst November 1, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2007 Benzine. Ben nog steeds niet overtuigd van diesels. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst November 1, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2007 Ik heb de benzine in een JK mogen ervaren. Top motor, mooi geluid. De 2.8 diesel heb ik gereden in een KJ, toch stuk beter geisoleerd dan een Wrangler maar man wat een bak herrie. Nee geen mooi motor geluid, gewoon een bak herrie maakt dat ding. Maar dat is mijn mening. Qua prestaties voldoet de 3.8L meer dan voldoende enige voordeel van de diesel is dan inderdaad de vochtbestendigheid en het verbruik. Maar daarentegen wel een klap hogere houderschapsbelasting. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst November 1, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2007 enige voordeel van de diesel is dan inderdaad de vochtbestendigheid en het verbruik. Maar daarentegen wel een klap hogere houderschapsbelasting. Meer rijden dus! Wat een straf...... 'k vinnut wel jammer dat er geen 6 cyl. diesel in de JK ligt... Dat klinkt al een stuk lekkerder! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
laredo Geplaatst November 1, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2007 tja.. heb zelf ook een jaar met de 2.8 CRD gereden in de Kj renegade.. vermogen genoeg.. maar dat was het dan ook. Laredo.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst November 1, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2007 ik heb in geen van bijde gereden. zal ook wel verschillen waarvoor je de kj het meest voor wil gaan gebruiken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepert Geplaatst November 1, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2007 Ik heb in beide een proefrit gemaakt. De diesel was handgeschakeld en de benzine was met een automaat. De diesel maakte mijns inziens veel lawaai, maar ja, ik kwam uit een Volvo. Ik kreeg door het geluid het gevoel alsof ik in een oud Mercedes-busje reed. Maar hij trok behoorlijk op, vooral in z'n 2 en 3. Uiteindelijk heb ik een benzine automaat gekocht Ik rijd niet zoveel, dus daarmee werd een diesel ook onaantrekkelijker. Verder hoef ik ook geen paardentrailers door het terrein te sjouwen of ander zwaar werk te verrichten. Het is eigenlijk allemaal voor de fun. De benzine-uitvoering is gewoon bijzonder comfortabel te noemen. Stil en sterk. Met het knappe geluid uit de speakers en subwoofer hoor je zelfs de wind niet meer langs de aerodinamische en gestroomlijnde vorm suizen. Ik zou in beide auto's ook gewoon een uitgebreide proefrit maken, het gaat al met al toch ook gewoon om behoorlijke bedragen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
KJ 28crd Geplaatst November 1, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2007 Afgelopen dinsdag in de JK Rubicon 2.8 crd automaat (bij Vema Den Bosch, zie vema.nl NB: ik ga geen reclame maken, maar daar stond er toevallig één) gereden. Ik rij nu zelf in de KJ 2.8 crd automaat. Zowel de motor als de automaat zijn anders. De motor is rustiger en heeft meer vermogen en koppel. De automaat is een stuk rustiger en schakelt soepeler dan in de KJ. In de KJ blijft de automaat op/terugschakelen op bochtige wegen en voelt onrustig aan. Minder gemerkt in de KJ. Ik ben al meer dan 10 jaar een dieselrijder en zou je de diesel aanraden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst November 2, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 2, 2007 diesel hoort in vrachtwagens punt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst November 2, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 2, 2007 diesel hoort in vrachtwagens punt Maar een Jeep is toch een light truck? Ik ga voor een Diesel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Groentje Geplaatst November 2, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 2, 2007 In beide gereden. Bij beide schakelt de automaat veel soepeler dan bij zijn voorganger. De dieselmotor is goed hoorbaar maar rijdt lekker vlot door. De benzine rijdt supergoed en is erg stil. De 3.8L V6 dus. En die V6 zou best wat beter hoorbaar mogen zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst November 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2007 En die V6 zou best wat beter hoorbaar mogen zijn Demper er tussen uit halen. Hebben ze bij die Kien Rubi dacht ik ook gedaan. Zit iig een aangenaam geluidje in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst November 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2007 Ik weet niet of je tegen Groentje over die auto moet beginnen..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst November 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2007 diesel hoort in vrachtwagens punt :lol:beest een beetje met je tijd meegaan hoor, dat was vroegah, een beetje diesel speert een gti tje voorbij zelfs in de rally sport Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst November 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2007 ja klopt, zijn ook geen slechte motoren.. maar al is de diesel nog zo snel de benzine achterhaald m wel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst November 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2007 nou Beest wordt wakker mijn dieseltje liep 245 km/u met 3 litr., GC zag ik alleen in de achteruitkijkspiegel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst November 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2007 had ik het over GC? ik persoonlijk vind een diesel niet in een personenwagen horen en nog minder in een Jeep. idem als rijden op gas, gas is om op te koken, en ja ik weet ook wel dat gas een stuk goedkoper is. maar is een mening.. en niet dat ik zo'n milieumannetjuh ben, maar als ik zie dat bij die diesels soms een zwarte rookwolk uit die uitlaat komt...daar helpt een roetfilter niet tegen.. dus milieutechnisch zijn het kutmotoren.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
axel Geplaatst December 7, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 7, 2007 een Jeep rijdt op naft , mazout ( diesel) is voor de verwarming Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
laredo Geplaatst December 8, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 8, 2007 update... ben vandaag een aantal unlimited's weze bekijken.. Heb proef gereden met een 3,8 benzine met automaat in Sahara uitvoering. Moet zeggen dat ik erg tevreden ben over deze uitvoering.. motor heeft genoeg pit en is wel heel erg stil.. automaat beviel ook.. moet zeggen dat het niet zo veel afwijkt met mijn eigen tj ( 4liter automaat) wat wel merkbaar was dat hij veel stabieler in de bochten was en hij remt ook stuk beter.. verder is de zitpositie hoger.. stoel staat wat hoger als de tj dus meer uitzicht op de neus. en de ruimte die je meer hebt is ook grandios.. wat je met die 50 cm ;lengte niet allemaal kan doen... kortom heel mooi... maar keuze diesel of benzine ben ik nog niet uit...van de week wel even aan het rekenen gaan.. wat het voordeligste is.. ben trouwens blij dat ik eindelijk hier iemand overtuigd heb dat hij wel erg mooi is die vierdeurs hahahaha... maar goed nu heb ik weer een ander hindernis te overwinnen..( mag er niet mee in het terrein.) groetjesss Laredo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kombat Geplaatst January 2, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 2, 2008 Ik zou zelf het liefst een Rubicon diesel hebben, helaas wonen we in nederland en daar worden autorijders gestrafd voor hun aankoop met debiel hoge bpm. Amerikanen vinden het bizar dat de Rubicon 3.8 teruggerekend naar dollars hier bijna $80.000 is. hij is daar iets van 35000$ Als je een proefrit wilt maken, doen ze daar dan heel moeilijk over? Mijn broer en ik zijn best nieuwsgierig naar die 4 deurs diesel. De dealer kan zo wel raden dat we hem niet kunnen betalen, zouden we een stukje mogen rijden evt met brandstofvergoeding? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.