mrobers Geplaatst October 22, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 22, 2007 Hey Gents! Vraagje; ik heb net nieuwe bougies gehaald voor mijn 5.9. Daar is onlangs LPG ingebouwd (Prins VSI). Iemand een idee op welke afstand ik de elektroden van de bougies moet instellen? Thanks! Mike Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mrobers Geplaatst October 29, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 29, 2007 Niemand een idee Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst October 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 29, 2007 In het boek staat 0.040 inch. Ik heb in mijn 5.9 met vsi bosch bougie met 4 massa electroden. Werkt prima. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mrobers Geplaatst October 29, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 29, 2007 Rijdt jij ook op LPG met die afstand? Ik dacht nml. dat ze iets dichter bij elkaar moesten dan op benzine? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst October 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 29, 2007 Zo staat het in het boek en als je nou op bezine rijd of op gas maakt niet uit. Zo als ik als vertelde rij ik met Bosch bougie met 4 massa electroden ze zijn wel wat duurder maar je hebr er langer plezier van. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrislinford Geplaatst October 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 29, 2007 Ik rij ook al jaren met standaard electrodeafstand op LPG in 360 AMC in de J10. Geen probleem hiermee ondervonden. Een verbruik van 1 op 4 gemiddeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ivo Geplaatst October 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 29, 2007 Ook ik ben na een paar backfire's overgegaan op 4 massa electrode bougies, zonder de bekende kleinere afstelling ivm LPG. Ben er erg tevreden mee zou ook voor deze gaan. Is niet een antwoord op je vraag..... Bij normale bougies ca 0,1mm tot 0,2mm kleiner afstellen omdat LPG slechter ontsteekt dan benzine. Succes ermee Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ludo Geplaatst October 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 29, 2007 Ik heb een yj,xj en een zj op lpg gehad en altijd met de standaard elektrode afstand gereden, en nooit problemen gehad Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GC4Dave Geplaatst October 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 29, 2007 Vandaag toevallig van mijn WJ 4.7 op G3 de bougies vervangen door Bosch 4 plus. Wat een karwei was dit zeg! Met name de laatste 2 zitten geheel onder het schutboord, hier kan je nauwelijks bij. Nu zitten de injectoren van de G3 installatie ook nog boven het blok, ben meer dan 5 uur bezig geweest om dit klusje te klaren, viel echt tegen. Hebben jullie dezelfde ervaring of gebruiken jullie speciaal gereedschap hiervoor? De auto loopt overigens prima, dat is wel weer lekker:D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ape Geplaatst October 30, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 30, 2007 Ik heb ze begin dit jaar gewisseld. I.d.d. een heel karwei. Het stond gelukkig zeer gedetailleerd beschreven op: http://wjjeeps.com/service/sparkplugs.htm . Ik heb toen de beschreven elleboogjes voor de dopsleutelset aangeschaft en met deze set was het karwei in 2 uur geklaard. Hierbij had ik geen last van de LPG injectors, want die worden pas over drie weken ingebouwd........ P.s. De champions die er uit kwamen zaten er 50.000km in en zagen er nog als nieuw uit. D.w.z. Nog steeds goede electrode afstand, geen afzetting, mooi schoon en geen cracks. Ze hadden volgens mij nog wel 50dkm meegegaan.......... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyberedje Geplaatst November 4, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 4, 2007 Heb ook de prins VSI in mijn 5,9 en heb de NGK's erin die standaard worden voorgeschreven op de website en niets aan de opening veranderd en ik moet zeggen het rijd echt prima !! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
slider Geplaatst November 25, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 25, 2007 mag ik misschien vragen wat jou 5.9 verbruikt op gas ?? die van mij zit rond de 1 op 5, en ik heb maar een 70 L tank...dus die is snel leeg als je hem maar 80 procent kunt afvullen.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mrobers Geplaatst November 25, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 25, 2007 mag ik misschien vragen wat jou 5.9 verbruikt op gas ?? die van mij zit rond de 1 op 5, en ik heb maar een 70 L tank...dus die is snel leeg als je hem maar 80 procent kunt afvullen.... Is uiteraard een beetje afhankelijk van je rechtervoet en rijstijl, maar ik zit nu in de winter continu tussen de 1 op 4.5 en 1 op 5 met voornamelijk polderwegen en stadsverkeer. Langere stukken op de snelweg (met ca. 120-140km/h) resulteert in 1 op 5.5 tot soms 1 op 6. Overigens verschilt het brandstofverbruik aanzienlijk met de zomermaanden. Dat komt niet alleen omdat je motor langer nodig heef om op temperatuur te komen en dat je meer verbruikers hebt ingeschakeld, maar ook doordat de samenstelling van het LPG anders is. Dat kan tot wel 20% brandstof schelen met onze motoren! Let maar eens op als het weer warmer wordt; dan kom ik ineens gemiddeld aan 1 op 5,5 met hetzelfde rijgedrag en routes ! Overigens vandaag geprobeerd om mijn bougies te vervangen. Door de inbouw van de LPG-installatie is het bijna onmogelijk geworden om bij de achterste bougies te komen. Wat een gedoe. Ik heb er uiteindelijk maar vanaf gezien en zit nog steeds moed te verzamelen. Daarvoor moet ik aardig wat gaan loshalen en uitbouwen. Zucht... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.