Spring naar bijdragen

Bougies in een 5.9 op LPG


Recommended Posts

Ook ik ben na een paar backfire's overgegaan op 4 massa electrode bougies, zonder de bekende kleinere afstelling ivm LPG. Ben er erg tevreden mee zou ook voor deze gaan. Is niet een antwoord op je vraag.....

Bij normale bougies ca 0,1mm tot 0,2mm kleiner afstellen omdat LPG slechter ontsteekt dan benzine.

Succes ermee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag toevallig van mijn WJ 4.7 op G3 de bougies vervangen door Bosch 4 plus. Wat een karwei was dit zeg! Met name de laatste 2 zitten geheel onder het schutboord, hier kan je nauwelijks bij. Nu zitten de injectoren van de G3 installatie ook nog boven het blok, ben meer dan 5 uur bezig geweest om dit klusje te klaren, viel echt tegen.:)

Hebben jullie dezelfde ervaring of gebruiken jullie speciaal gereedschap hiervoor?

De auto loopt overigens prima, dat is wel weer lekker:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ze begin dit jaar gewisseld. I.d.d. een heel karwei. Het stond gelukkig zeer gedetailleerd beschreven op: http://wjjeeps.com/service/sparkplugs.htm . Ik heb toen de beschreven elleboogjes voor de dopsleutelset aangeschaft en met deze set was het karwei in 2 uur geklaard. Hierbij had ik geen last van de LPG injectors, want die worden pas over drie weken ingebouwd........

P.s. De champions die er uit kwamen zaten er 50.000km in en zagen er nog als nieuw uit. D.w.z. Nog steeds goede electrode afstand, geen afzetting, mooi schoon en geen cracks. Ze hadden volgens mij nog wel 50dkm meegegaan..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
mag ik misschien vragen wat jou 5.9 verbruikt op gas ?? die van mij zit rond de 1 op 5, en ik heb maar een 70 L tank...dus die is snel leeg als je hem maar 80 procent kunt afvullen....:P

Is uiteraard een beetje afhankelijk van je rechtervoet en rijstijl, maar ik zit nu in de winter continu tussen de 1 op 4.5 en 1 op 5 met voornamelijk polderwegen en stadsverkeer. Langere stukken op de snelweg (met ca. 120-140km/h) resulteert in 1 op 5.5 tot soms 1 op 6.

Overigens verschilt het brandstofverbruik aanzienlijk met de zomermaanden. Dat komt niet alleen omdat je motor langer nodig heef om op temperatuur te komen en dat je meer verbruikers hebt ingeschakeld, maar ook doordat de samenstelling van het LPG anders is. Dat kan tot wel 20% brandstof schelen met onze motoren! Let maar eens op als het weer warmer wordt; dan kom ik ineens gemiddeld aan 1 op 5,5 met hetzelfde rijgedrag en routes !

Overigens vandaag geprobeerd om mijn bougies te vervangen. Door de inbouw van de LPG-installatie is het bijna onmogelijk geworden om bij de achterste bougies te komen. Wat een gedoe. Ik heb er uiteindelijk maar vanaf gezien en zit nog steeds moed te verzamelen. Daarvoor moet ik aardig wat gaan loshalen en uitbouwen. Zucht... :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...