Spring naar bijdragen

Uit bouwen van Alarm


MCJeep
 Share

Recommended Posts

gewoon aan beginnen,

ik ben begonnen bij de unit te zoeken, dit heb ik gedaan via een van de sensors die in de dashboard zat

Deze heb ik gevolgd en dan zo naar de zendunit gewerkt

Als je deze hebt gevonden probeer dan alle draadjes te volgen, dit is normaal gewoon een onderbreking van alles, dus loskoppelen en gewoon de originele terug verbinden, dit zie je makkelijk aan de kleuren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gewoon aan beginnen,

ik ben begonnen bij de unit te zoeken, dit heb ik gedaan via een van de sensors die in de dashboard zat

Deze heb ik gevolgd en dan zo naar de zendunit gewerkt

Als je deze hebt gevonden probeer dan alle draadjes te volgen, dit is normaal gewoon een onderbreking van alles, dus loskoppelen en gewoon de originele terug verbinden, dit zie je makkelijk aan de kleuren

Dat is wel de manier, misschien een zaterdagje er voor uittrekken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook een iets exactere locatie van zo´n sensor?

Heb hetzelfde probleem, wil het hele startonderbreek alarm gedoe eruit.

Lijkt me toch niet zo heel moeilijk.

Begin draden, alle tussenliggende rotzooi eruit, of overbruggen met nieuwe bedrading, dan op het eind de juiste kleuren weer aan elkaar?

Alleen waar te beginnen?

Groeten,

Mart9ijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook een iets exactere locatie van zo´n sensor?

Heb hetzelfde probleem, wil het hele startonderbreek alarm gedoe eruit.

Lijkt me toch niet zo heel moeilijk.

Begin draden, alle tussenliggende rotzooi eruit, of overbruggen met nieuwe bedrading, dan op het eind de juiste kleuren weer aan elkaar?

Alleen waar te beginnen?

Groeten,

Mart9ijn

Weet niet waar je vandaan komt maar mischien kunnen we een gezamelijke afspraak maken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom uit Deventer beetje uit de richting.

Ik ga zaterdag maar eens proberen om hem met een directe plus op de startmotor te starten, alles werkt op gewoon contact alleen het laatste stukje naar de startmotor niet.

Als dit werkt, blijf ik er verder af en gooi er een startknop bij in. Makkelijk en snelle oplossing.

Was anders wel een goed idee geweest!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom uit Deventer beetje uit de richting.

Ik ga zaterdag maar eens proberen om hem met een directe plus op de startmotor te starten, alles werkt op gewoon contact alleen het laatste stukje naar de startmotor niet.

Als dit werkt, blijf ik er verder af en gooi er een startknop bij in. Makkelijk en snelle oplossing.

Was anders wel een goed idee geweest!!!

De alarmunit zit meestal dicht bij de zekeringen aan de bestuurderszijde.

Een goede inbouw maakt gebruik van allemaal zwarte bedrading, om de "codering" moeilijker te maken. Begin bij deze unit en zoek via Internet de juiste aansluitingen. Zo kun je de startonderbreking en eventuele onderbreking van de benzinepomp herstellen.

Ander alternatief is de installatie te herstellen. Dit kost meer (moeite en geld) maar is wel zo leuk.

Zeker als je een Gemini alarm hebt, is er veel na te bestellen.

Gr, JPK

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De alarmunit zit meestal dicht bij de zekeringen aan de bestuurderszijde.

Een goede inbouw maakt gebruik van allemaal zwarte bedrading, om de "codering" moeilijker te maken. Begin bij deze unit en zoek via Internet de juiste aansluitingen. Zo kun je de startonderbreking en eventuele onderbreking van de benzinepomp herstellen.

Ander alternatief is de installatie te herstellen. Dit kost meer (moeite en geld) maar is wel zo leuk.

Zeker als je een Gemini alarm hebt, is er veel na te bestellen.

Gr, JPK

Als ik wat moet bestellen voor onze ontmoeting wil ik dat graag weten. Dan zal ik het zeker doen want ik vind 1 dag wel genoeg:yes::whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook bezig geweest vandaag.

Met de accu aangesloten werkt alles, zit ook spanning op de startmotor, alleen me lampje gaat niet constant branden van het alarm (dat het eraf is)

Kom ik erachter dat als mijn contactslot van lock af is, ik de sleutel eruit kan halen en hem dan alsnog gerust door kan draaien naar starten, alles blijft dan hetzelfde als met sleutel.

Zou het kunnen dat er eendraad losis in mijn contactslot?

Hoe haal ik me contactslot eruit?

Wil graag stap voor stap alles uitsluiten.

Het relais van starten (in de zekeringbak) klikt wel keurig netjes.

:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom ik erachter dat als mijn contactslot van lock af is, ik de sleutel eruit kan halen en hem dan alsnog gerust door kan draaien naar starten, alles blijft dan hetzelfde als met sleutel.

Zou het kunnen dat er eendraad losis in mijn contactslot?

Je contactslot is gewoonweg versleten.Is ook 1 van de euveltjes bij de oudere Jeeps.

Je contactslot staat los van de electronica,het electrische gedeelte van het contact zit halverwege je stuurkolom en wordt door middel van een stangetje vanuit je contactslot bediend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En na weer een dag frustratie uiteindelijk maar mijn beste vrienden gebeld.

De ANWB.

En jawel, die overbrugt in 1 minuut het alarmsysteem van de Jeep.

Heel fijn, starte en lopen.

Kan nu dus eindelijk verder.

Volgende week maar eens alle massa langs lopen want daar spoort ook niets van. Mijn richting naar links lampje in het dashboard blijft branden en knippert als ik de richting aanzet. Of dit nu naar links over naar rechts is.

Even illegaal (geen apk en geen verzekering) een klein stukje op een afgelegen weg gereden en hij rijdt wel heel fijn!!!

Bied perspectief.

Op naar het volgende jeep probleem.

Maar waarschijnlijk wel eerst even voor het gemak een startknop monteren, elke keer onder de motorkap starten is ook niet super.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...