Wagoneer only Geplaatst October 1, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 1, 2007 Hallo allemaal, Onze Wagoneer van mei 1982 heeft ons dit weekend laten schrikken, er lekt olie. En wel vanuit de motor richting de automatische transmissie, nu vertelde de ANWB ons dat er middeltjes zijn om de olie te verdikken die zodoende eventuele lekkages "opsporen" en een verbinding aangaan en zodoende de lek zelfs te dichten. We waren 25 km onderweg en na 1 1/2 liter olie te hebben toegevoegd zijn we weer huiswaarts gegaan en thuis ontdekt dat er alweer 1 liter weg was. Wie heeft ervaring met die "dikmakers" ? Zo niet wie heeft goede ervaringen met garages rond IJsselstein (Utrecht) dan rijden we hem daarheen (kost wat olie maar rijden kan ons wagentje) Greetz Joost Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Broekie Geplaatst October 1, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 1, 2007 Mijn visie is dat deze toevoegingen alleen het probleem verplaatsen naar een later tijdstip ofwel jammer geld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst October 1, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 1, 2007 Grote kans dat de achterste krukas keerring lekt. Is een vrij makkelijke reparatie alleen behoorlijk tijdrovend(een uurtje of 3). Ik ben niet zo'n fan van dikmakers of andere reparerende toevoegingen,grote kans dat andere dingen verstopt raken zoals je klepstoters. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst October 1, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 1, 2007 een dikke liter lekkage in 25 km is ook wel erg veel om met een additief op te lossen... Zoals Ed al schreef: De achterste krukaskering kan lek geraakt zijn. Hoewel ik de lekkage daarvoor ook vrij ernstig vindt... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn Geplaatst October 2, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 2, 2007 Bij mij zeikte de olie ook bij de achterste keering eruit.... Nu heb ik wat onder/overdruk:wacko: in mijn blok...er blaast lucht uit .. als je de olie vuldop er af hebt...bij draaiende motor dan.. Heb de carterventilatie aangepast dat hij zijn druk kwijt kan en de lekkage is voorbij. Misschien bij jou ook het geval ... Groeten Glenn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bonanza Geplaatst October 2, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 2, 2007 De kans is groot dat het de krukaskeerring is Ik heb hetzelfde probleem ,met m,n J10 v8 360, ga binnenkort het nogmaals proberen te dichten met een nieuwe keerring en cartepan pakking [is ook niet fijnste] Kosten zijn niet hoog , je moet er alleen de tijd voor nemen om het heel secuur , schoon en precies te monteren Succes Erik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wagoneer only Geplaatst October 2, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 2, 2007 Bedankt zover allemaal, Kijk dat zijn toch de adviezen die we graag willen horen, de ANWB had het ook al over die achterste krukas keerring, hmm ga maar niks proberen met die dikmakertjes dan. Wat ik wel merkte is dat we sinds kort een slangetje vernieuwd hadden dat lucht lekte, sinds dit vernieuwd is verscheen de lekkage, ben alleen bang dat als ik daarin weer een lek ga creeren dat ik er vroeg of laat toch aan toe ben om een en ander te gaan vervangen. Akelige is alleen dat ikzelf geen brug of iets dergelijks tot mijn beschikking heb dus zal toch eens een garage moeten gaan vinden in de regio Utrecht welke verstand heeft van Wagoneers of amerikanen in general. Mochten er nog meer adviezen komen, ze zijn van harte welkom. Dank, (hoop over 2 weken alweer naar Zwitserland te kunnen rijden) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wagoneer only Geplaatst October 3, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 3, 2007 Heb inmiddels olie bijgevuld en wat km's gereden en express wat lucht lekkages geprikt om ff te zien of dit gaat helpen. Het helpt wel, maaaaaaaarrrr niet voor lang., Ik ga op zoek naar een betrouwbare garage en dan gaan we diee krrring ervangen. Iemand suggesties in de regio IJsselstein (UT) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst October 4, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 4, 2007 ...Iemand suggesties in de regio IJsselstein (UT).... Je kunt het proberen in Utrecht bij WTA of anders bij Maasbach 4x4 in Amersfoort. Deze lijken mij voor jou het dichtste bij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willem Geplaatst October 5, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 5, 2007 Je krukas keering zal niet zoooveel lekken ik vemoed dat het de carterpan keering is,die worden 9 van de 10 keer ook fout gemonteerd,een beetje overdruk en hij ligt eruit ga naar 4x4 service in utrecht amsterdamse straatweg vraag naar kevin grtzz willem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wagoneer only Geplaatst October 6, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 6, 2007 4x4 utrecht Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wagoneer only Geplaatst October 6, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 6, 2007 4x4 Urecht gebeld maar deze sleutelen niet aan Wagoneers.... meer suggesties ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willem Geplaatst October 6, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 6, 2007 maasbach??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willembrand Geplaatst October 6, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 6, 2007 ja ja maasbach, en dan bedoelen we niet die uit den haag, de man met zijn boodschap:P maar maasbach4x4 uit amersfoort..........ff googlennnnn;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst October 6, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 6, 2007 Dat er meer lekkage optreedt als er carterdruk ontstaat, is wel logisch. Maar... er is dus ook een oorzaak voor die druk! Nu hebben oudere motoren daar altijd wel wat last van, dus da's niet zo'n punt. Wél een punt is, dat je ergens een probleem met de carterventilatie hebt! Loop het gehele systeem na voordat je de kering vervangt, anders ligt 'ie er zo weer uit! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst October 7, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2007 achter op je inlaatspruitstuk zit een plugje. en in dat plugje zit een klepje dat op en neer gaat. en daar zit een slang op gemonteerd die naar je caberateur loopt. die zuigt namelijk de over of onderdruk weg. en dat plugje kan ook weleens verstopt zitten met sludge of het zit gewoon vast dat het klepje niet meer opengaat. en over of onderdruk opbouwt in de motor. en dan kan het de druk niet meer kwijt en perst dan de olie via de keeringen en pakkingen naar buiten toe. dit probleem had ik ook met mijn AMC 304. en toen ik het plugje heb vervangen was het probleem opgelost. want daarvoor heb ik veel keeringen en pakkingen vervangen. en het is tijdrovend werk het kost een fortuin. en het plugje en het slangentje kost maar een paar euro's Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wago-86 Geplaatst October 7, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2007 hallo F.M. na het lezen van je mail hier gelijk onder m'n motorkap gedoken maar ik kan dat klepje niet gevonden krijgen , heb zelf een FSJ van 1986 met een 5.9 l blok dus misschien is het niet op alle inlaat spruit stukken gebouwd,maar als je een foto plaatst is het wellicht wel te vinden alvast bedankt WAGO86 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willem Geplaatst October 7, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2007 FM bedoelt de pcv klep zit bij de grand op een andere plak dan een 304,sorry zelf ff googlen voor de juiste plaats waarschijnlijk kleppen deksel links Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wagoneer only Geplaatst October 7, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2007 F.M. Bedankt voor de tip, ga vanavond nog maar eens met mijn zaklantaarn zoeken, heb overigens het gerepareerde slangetje weer vakkundig gesloopt en de lekkage is plots stukker minder. Ook fijn is dat sinds kort de cruise conrol ook zijn laatste adem heeft geblazen, ook weer leuk om mee te gaan sleuetelen (airco moet ook nog, pfff) greetz Joost Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst October 7, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2007 FM bedoelt de pcv klep zit bij de grand op een andere plak dan een 304,sorry zelf ff googlen voor de juiste plaats waarschijnlijk kleppen deksel links het pvc klepje zit op dezelfde plek als van een 304. want de inlaatspruitstuk van een 304 of 360 zijn hetzelfde. en wago-86 heeft een AMC 360 blok erin liggen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst October 7, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2007 De PVC zit misschien op het spruitstuk... de PCV valve normaal gesproken op een kleppendeksel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willem Geplaatst October 7, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2007 ja dat klopt ik ben in de war met een na 91 er 5,9 liter inderdaad een 304 ,360,401 zijn dezelfde de pcv valve zit achter ,bijna tegen het schutbord in het manifold of in de slang daarnaar toe(vanaf je carb) onderste plaatie grts willem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.